RGAT schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:19:
[...]
Dan vraag ik me af .....
Altijd die vergelijkingen van Apples van 2000,- of meer met Peren van 500,- of minder

Apple is een geinig merk....
De enige reden dat Apples zo duur blijven, ook tweedehands, is dat mensen het merkje willen.
Grappig dat jij precies weet waarom iedereen apple apparatuur wil en dat is dan om 'het merkje'.
Klinkt als 'iedereen die een uitkering heeft wil niet werken'.
Veelal zie ik dit soort opmerkingen tevoorschijn komen bij mensen die buiten wellicht een keer bij de mediamarkt nog nooit zelf met een Apple device gewerkt hebben.
Ja, het kost (meer) centen, ja ondanks dat er mensen zijn die dat raar vinden: die devices verkopen inderdaad nog voor veel geld (restwaarde is fatsoenlijk) en ja, natuurlijk zijn er wel mensen die 'voor het merkje gaan'.
Maar zoals telkens bij dit soort opmerkingen: werk er nou eerst eens een tijdje mee en gooi dan dit soort opmerkingen de wereld in.
Voor veel mensen is de styling van de apparatuur, de bijbehorende software (MacOS) en de volledige integratie zonder 500.000 settings te hoeven kennen of te hoeven zetten kennelijk erg fijn. Anders zou het niet verkopen. En zouden er geen 'schaapjes' zijn die 'voor veel teveel geld' tweedehands apparatuur kopen.
Maar, het zal je misschien verbazen, ik ben het wel met veel mensen eens dat Apple nu qua prijsbeleid echt de verkeerde kant op aan het gaan is. Ik denk dat ze ervoor afgestraft gaan worden, maar hopelijk komen ze er op tijd achter.
Overigens is het wel zo dat de ene persoon een Renault megane voldoende vindt om van A naar B te komen (en deze ook mooi vindt), de andere is pas tevreden bij een bmw, mercedes, audi of nog prijziger.
Ieder zijn ding, geen van deze partijen is gek, dom of 'een schaapje'. Dat jij het bijvoorbeeld onzin vindt mag, dat ik het helemaal fijn vind werken mag ook. En dat terwijl ik mijn geld verdien als consultant van Microsoft producten. Zakelijk gezien heerst Microsoft, voor privé ben ik veel blijer met Apple's MacOS.