Toon posts:

Oude monitor Calibreren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is :

Ik heb onlangs een 2e monitor op de pc aangesloten.
De een zit op VGA (Acer 22 inch ) aansluiting en de nieuwe op ( Philips 22 inch ) HDMI
Beide op een NVIDA GeForce GT 640.
De Acer is al een wat ouder schermpje...
Nou zal er vast wel wat verschil in zitten qua leeftijd.
Nu vraag ik mij wel af of kalibreren wel zin heeft

1. Kan het zijn dat de toplaag van de Acer gewoon door stof "geel" getrokken is?
2. Is dit met zo'n kalibreer apparaatje op te lossen?
3. Flink wat schoonmaak middel er tegen aan smeren?

Zie foto hier onder naar het verschil...
Ik heb op beide monitoren de zelfde plaatje geplaatst.
Links de Acer / Rechts de Philips

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/j66g6g.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Twee verschillende schermen geven vaak een verschillend beeld. Duizend-en-1 redenen waar dat door kan komen.

Vraag is of je daar iets mee wil en kan doen met je monitor. Die apparaten beginnen bij 100 euro. Die 100 euro had je dan denk ik beter als meerprijs bij je nieuwe scherm kunnen nemen voor een groter 1440p exemplaar. Dan heb je die oude helemaal niet meer nodig, mtis er goede redenen zijn om vast te houden aan twee losse schermen.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarschijnlijk heeft de oude monitor ook een CCFL backlight, en de nieuwe gewoon LED's. Die oude monitor heeft inmiddels al zoveel branduren gemaakt dat je kleurtemperatuur flink onder die van je nieuwe ligt.

Het is nog maar de vraag of je die oude weer goed krijgt, of dat je beide monitors "slecht" moet afstellen om ze gelijk te krijgen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Dank je mannen

Ik had denk ik ook dit antwoord even nodig.
Vroeg mij af of ik de Acer nog naar oude staat kon terug brengen
Op zich voor mij geen probleem ging ook alleen voor meer ruimte
i.v.m. met 3d printen zodat ik continu het programma in beeld heb staan bij eventuele ingrijpen...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:38

SeatRider

Hips don't lie

Mijn eerste reactie is kleurtemperatuur van de linker monitor ff anders instellen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:46:
Dank je mannen

Ik had denk ik ook dit antwoord even nodig.
Vroeg mij af of ik de Acer nog naar oude staat kon terug brengen
Op zich voor mij geen probleem ging ook alleen voor meer ruimte
i.v.m. met 3d printen zodat ik continu het programma in beeld heb staan bij eventuele ingrijpen...
Je kunt waarschijnlijk gewoon in het menu de kleuren aanpassen (rgb) en geeft meer blauw op (of minder rood en groen) zodat het witter wordt. Wellicht zit er ook een algemene stand op (warm-koel-etc)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog wel wat proberen... maar even geen tijd op moment...

Verwijderd

Topicstarter
Even wat zitten rommelen inderdaad
Nog steeds wel wat lichter dan de ander maar is al minder storend.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/9a0h6s.jpg

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Ik wilde bijna gaan voor zo'n kalibreer apparaat.
Maar gelukkig was mijn twijfel te groot om zo iets aan te schaffen
En jullie hulp en raad fantastische _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12 22:32

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Er zit een verschil tussen uitvoer VGA en HDMI. Ik heb hetzelfde op mijn werk. Ik heb twee exact dezelfde monitoren. De één op displayport en de ander op DVI. Het is dag en nacht verschil tussen die twee schermen. Kwestie van kalibreren. Hetzelfde geldt dus voor jouw schermen, waarbij je in jouw geval nog eens twee verschillende panelen hebt. Mijn spider werkt overigens maar voor één scherm. Dus dan had je er nog niet veel aan gehad, gezien beide schermen gekalibreerd moeten worden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Point.Flare schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:48:
Er zit een verschil tussen uitvoer VGA en HDMI. Ik heb hetzelfde op mijn werk. Ik heb twee exact dezelfde monitoren. De één op displayport en de ander op DVI. Het is dag en nacht verschil tussen die twee schermen. Kwestie van kalibreren. Hetzelfde geldt dus voor jouw schermen, waarbij je in jouw geval nog eens twee verschillende panelen hebt. Mijn spider werkt overigens maar voor één scherm. Dus dan had je er nog niet veel aan gehad, gezien beide schermen gekalibreerd moeten worden. :)
Is dat zo....?

Daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.....
Het is ook wel het beste denk ik om 2 of meer monitoren nieuw aan te schaffen.
Lijkt mij ook wel het simpelst.
Maar dan nog... dvi / vga / hdmi zal best verchil in zitten...
Denk dat ik eens ga kijken of ik hem op DVI kan zetten of er dan verschil in zit
Natuurlijk wacht ik even op de reactie's ;)
Pagina: 1