Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoi allen,

Ik sta op het punt om een monitor aan te gaan schaffen maar ik ben nu 2 weken aan het lezen op verschillende sites en loop steeds vast op bepaalde punten. Eerst maar wat info en uitleg:

- Ik gebruik mijn pc vooral voor gaming en browsing/multimedia toepassingen. Wat voor games? Diablo 3, World of Warships The Witcher, Warframes etc. Geen FPS games tot dusverre.

- Mijn configuratie bestaat uit een MSI Z170 moederbordje, 16gb intern, I6700K en een STRIX-GTX780-6gb.

Ik wil nu graag mijn monitor vervangen om dan over een tijdje mijn videokaart te vervangen (AMD nieuwe kaarten, al is het moeilijk vergelijken met mijn huidige kaart)..

Wat is nu eigenlijk mijn probleem waarom ik jullie advies kom vragen:

In eerste instantie viel mijn oog op een aantal IPS schermen van 27" met een 100hz+ refresh rate. Iets waar ik graag naartoe wil. Echter, ik lees erg veel topics over slechte kwaliteitscontroles waardoor veel users schermen thuis krijgen met backlight bleeding en IPS glow. Vaak zelfs met 3-5 keer retour sturen aan toe en eerlijk gezegd, daar heb ik geen zin in. Er mag best eens iets defect binnenkomen, maar zo'n loterij, daar pas ik eigenlijk voor.

Vervolgens ben ik gaan kijken naar TN schermen, maar dan lees ik voornamelijk over tegenvallende kleuren. Uiteraard is dat ook een minpunt, maar ik denk dat er best schermen te vinden zijn welke goede kleuren hebben, zelfs op TN.

Het pittigst vind ik echter het stuk over Freesync (AMD), G-Sync (Nvidia) en blijkbaar is er dan ook nog iets als Adaptive Sync om het nog makkelijker te maken ;).

Monitoren welke ik op mijn lijstje heb staan nu (zowel IPS als TN) , zodat jullie een beetje weten wat ik zoek en in welke prijsklasse, staan bovenaan het topic genoemd. Het vreemde is, er schijnt van de BenQ ook een 2735 ( pricewatch: BenQ Zowie XL2735 Rood, Zwart ) versie te zijn, maar op de Benq dealer pagina staat die dan weer niet maar op Hardwareinfo staat een complete review ervan. Die is wel flink duurder dan de 2730 overigens.

Additionele vraag, heeft het voor mij zin om nu (met een Nvidia kaart) een 144hz monitor te kopen met freesync, want ik ga op termijn ook over op een AMD videokaart vanwege de gunstige pricing tov Nvidia.

Ik hoop echt dat iemand een goed antwoord op bovenstaande heeft, ik heb de laatste weken zoveel info gelezen dat ik moeite heb een juiste keuze te maken.

Edit:

Opmerking, ik zie net dat de 2735 DyAc gebruikt, dat is in ieder geval al een verschil.

[YouTube: https://youtu.be/rw_CVCyNCHk]

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 27-12-2016 16:24 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-05 20:15

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Om het wat duidelijker te maken (hoop ik :P). Freesync is een implementatie van AMD die gebaseerd is op de Adaptive Sync standaard die in DP 1.2a zit. Nvidia heeft zijn eigen implementatie waar een door Nvidia gefabriceerde chip in zit en waar ook weer extra licentiekosten aan zijn verbonden. Afhankelijk van de prijs betaal je voor hetzelfde scherm maar dan met G-Sync 100-250 euro meer. Terwijl Freesync en G-Sync tegenwoordig gelijk zijn in wat ze kunnen en doen.

Je kan je huidige videokaart plaatsen tussen de R9 280x en de R9 290/RX 470, als het een stock variant was dan zit hij dichter tegen de 280x maar aangezien je een OC variant hebt komt hij dichter in de buurt van de laatste 2.
Situatie is zelfs wat erger geworden voor de GTX780 als je ziet hoeveel moeite de Ti al heeft..
http://www.gamersnexus.ne...-benchmark-in-2016/page-2
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_380X_Strix/23.html

Je kan prima een Freesync scherm gebruiken met een Nvidia kaart, alleen kan je tot de tijd dat je er een AMD kaart in stopt geen gebruik maken van Freesync, gelukkig kan je wel genieten van de 144hz.
Backlightbleeding heb je bij zowel IPS als TN panelen (bij elk type eigenlijk), dit komt vaker voor bij fabrikanten waar de kwaliteits controle wat minder is. Fabrikanten zoals Dell, LG en Eizo hebben zover ik weet betere kwaliteits controle, nu heb ik zelf alleen ervaring met Dell en elk scherm dat ik van ze heb gehad heeft nooit een dode pixel of backlight bleeding gehad. (dat zijn er 5 als ik mijn 2 laptops meereken :D).

Indien je een goede upgrade wilt voor je videokaart dan zou ik even wachten op Vega.

[ Voor 8% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 27-12-2016 16:45 . Reden: Benchmarks ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Ok thanks, dat maakt het inderdaad al duidelijker.

Mocht jij nu een budget hebben voor rond de 600 euro, minder is aanbevolen, iets meer mag ;), waar zou je dan nu voor kiezen qua monitor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt zelf al de Asus MG279Q in het lijstje staan, dat is een erg mooi scherm. Zelf wacht ik op het schaap met 5 poten :D. 34" Ultra-wide 4k, 100+ hz AH-IPS met Freesync.

Overigens zou ik voor reviews op de volgende site kijken:
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_mg279q.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:36:
Je hebt zelf al de Asus MG279Q in het lijstje staan, dat is een erg mooi scherm. Zelf wacht ik op het schaap met 5 poten :D. 34" Ultra-wide 4k, 100+ hz AH-IPS met Freesync.

Technisch vraagje nog. Ik haal in Diablo 3 bijvoorbeeld 137FPS in de maximale settings, maar de Freesync FPS is tussen de 35 en de 90 van deze monitor. In een review lees ik het volgende:

Het scherm ondersteunt FreeSync, maar alleen tussen de 35 en 90 Hz. Heel bezwaarlijk vinden we dat niet, omdat je framerates doorgaans wel binnen dat gebied zullen uitkomen. Wil je echter met je AMD videokaart bijvoorbeeld volledig vloeiende beelden in een racegame waar je makkelijk meer dan 100 fps behaalt, dan is dit niet de beste keuze.

Hoe moet ik dit interpreteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat je het spel waarschijnlijk op 90fps moet limiten om gebruik te kunnen maken van Freesync.

Er zijn wel schermen met een Freesync range die jij zoekt alleen zijn die of heel duur (900 euro) of hebben een TN pannel.
Bij G-Sync (waarvan ik als ik eerlijk ben de ranges niet weet) betaal je 740-800 euro voor een IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:04:
Dat je het spel waarschijnlijk op 90fps moet limiten om gebruik te kunnen maken van Freesync.

Er zijn wel schermen met een Freesync range die jij zoekt alleen zijn die of heel duur (900 euro) of hebben een TN pannel.
Bij G-Sync (waarvan ik als ik eerlijk ben de ranges niet weet) betaal je 740-800 euro voor een IPS scherm.
Ok, dus dat is de keuze welke ik moet maken...

1) Freesync IPS met een limited range in hz maar met sprekende kleuren. Zoals de ASUS MG279Q.
2) Gsync TN met 144hz maar minder sprekende kleuren.

Althans, binnen mijn budget dan.

Of...... Zou ik Freesync uit kunnen zetten om het spel op 144hz te kunnen spelen. En zo ja, wat is dan het nadeel?

[ Voor 9% gewijzigd door Ngangatar op 27-12-2016 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04:58
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:04:

G-SYNC begint bij 30 Fps en zorgt er voor dat de videokaart bepaald wanneer de monitor refreshed daardoor heb je geen last van screentearing, ook zul je merken dat als je frames van 60+ naar 45 dat ke daar helemaal niets van merkt.

omdat je geen v-sync hoeft aan te zetten in je ingame settings (omdat je monitor daar al voor zorgt) voorkom je inputlag (v-sync zorgt voot inputlag/ g-sync van de monitor niet) en haal je hogere FPS.

[ Voor 31% gewijzigd door schumi1986 op 27-12-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:21:
[...]

G-sync range is tussen de 30-60 fps
Thanks, maar dan wordt mijn vraag echter voor beide varianten alleen maar belangrijker voor ik een beslissing neem ;). Wat gebeurd er wanneer ik boven die range kom? Of wat als ik freesync of Gsync uit zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Ngangatar schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:29:
[...]

Thanks, maar dan wordt mijn vraag echter voor beide varianten alleen maar belangrijker voor ik een beslissing neem ;). Wat gebeurd er wanneer ik boven die range kom? Of wat als ik freesync of Gsync uit zet?
Heb mijn bericht hier boven even gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:45:
[...]

Heb mijn bericht hier boven even gewijzigd
Thanks voor je uitgebreidere antwoord. Kortom, als ik die Asus MG279Q bestel, dan zou ik niets moeten merken van die ranged freesync hz welke lager is dan de 144hz van de monitor zelf feitelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ngangatar schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:58:
[...]

Thanks voor je uitgebreidere antwoord. Kortom, als ik die Asus MG279Q bestel, dan zou ik niets moeten merken van die ranged freesync hz welke lager is dan de 144hz van de monitor zelf feitelijk.
Ik zou eigenlijk niet weten hoe Freesync werkt ;)

Wat wel heel belangrijk is.

- G-Sync als je een Nvidia kaart hebt
- Freesync als je een AMD kaart hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:08:
[...]

Ik zou eigenlijk niet weten hoe Freesync werkt ;)

Wat wel heel belangrijk is.

- G-Sync als je een Nvidia kaart hebt
- Freesync als je een AMD kaart hebt
hehe, voorlopig toch even andersom. Ik ga een Freesync bestellen op mijn GTX780 en binnenkort stap ik dan over naar de RX 480 of de Vega als die er sneller komt dan gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:36:

Het is inderdaad de Asus geworden, die had ik al vanaf bijna het begin bovenaan de lijst staan. Nu inderdaad maar hopen dat het exemplaar in orde is. *knocks on wood*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je mag hem binnen x zoveel dagen zonder reden terug sturen :p. Dus doos enzo intact proberen te houden tot je hem goed hebt gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vatos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Ngangatar schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:53:
Hoi allen,

Ik sta op het punt om een monitor aan te gaan schaffen maar ik ben nu 2 weken aan het lezen op verschillende sites en loop steeds vast op bepaalde punten. Eerst maar wat info en uitleg:

- Ik gebruik mijn pc vooral voor gaming en browsing/multimedia toepassingen. Wat voor games? Diablo 3, World of Warships The Witcher, Warframes etc. Geen FPS games tot dusverre.

- Mijn configuratie bestaat uit een MSI Z170 moederbordje, 16gb intern, I6700K en een STRIX-GTX780-6gb.

Ik wil nu graag mijn monitor vervangen om dan over een tijdje mijn videokaart te vervangen (AMD nieuwe kaarten, al is het moeilijk vergelijken met mijn huidige kaart)..

Wat is nu eigenlijk mijn probleem waarom ik jullie advies kom vragen:

In eerste instantie viel mijn oog op een aantal IPS schermen van 27" met een 100hz+ refresh rate. Iets waar ik graag naartoe wil. Echter, ik lees erg veel topics over slechte kwaliteitscontroles waardoor veel users schermen thuis krijgen met backlight bleeding en IPS glow. Vaak zelfs met 3-5 keer retour sturen aan toe en eerlijk gezegd, daar heb ik geen zin in. Er mag best eens iets defect binnenkomen, maar zo'n loterij, daar pas ik eigenlijk voor.

Vervolgens ben ik gaan kijken naar TN schermen, maar dan lees ik voornamelijk over tegenvallende kleuren. Uiteraard is dat ook een minpunt, maar ik denk dat er best schermen te vinden zijn welke goede kleuren hebben, zelfs op TN.

Het pittigst vind ik echter het stuk over Freesync (AMD), G-Sync (Nvidia) en blijkbaar is er dan ook nog iets als Adaptive Sync om het nog makkelijker te maken ;).

Monitoren welke ik op mijn lijstje heb staan nu (zowel IPS als TN) , zodat jullie een beetje weten wat ik zoek en in welke prijsklasse, staan bovenaan het topic genoemd. Het vreemde is, er schijnt van de BenQ ook een 2735 ( pricewatch: BenQ Zowie XL2735 Rood, Zwart ) versie te zijn, maar op de Benq dealer pagina staat die dan weer niet maar op Hardwareinfo staat een complete review ervan. Die is wel flink duurder dan de 2730 overigens.

Additionele vraag, heeft het voor mij zin om nu (met een Nvidia kaart) een 144hz monitor te kopen met freesync, want ik ga op termijn ook over op een AMD videokaart vanwege de gunstige pricing tov Nvidia.

Ik hoop echt dat iemand een goed antwoord op bovenstaande heeft, ik heb de laatste weken zoveel info gelezen dat ik moeite heb een juiste keuze te maken.

Edit:

Opmerking, ik zie net dat de 2735 DyAc gebruikt, dat is in ieder geval al een verschil.

[video]
Mocht je echt een over de top monitor willen zou ik even wachten op de volgende:
Asus PG278QR
Ik heb zelf laatst de Asus PG278Q aangeschaft. En wat een prachtding is dit!!!
pricewatch: Asus PG278QR Zwart

I7 7700K 4.5GHz / Kraken X52 - EVGA GTX1080 SC - Asus ROG Strix Z270F - M.2 Samsung Evo 960 500GB - Corsair 32GB 3000Mhz - Phanteks Enthoo Evolv Tempered Glass - Asus PG348Q 100hz 3440x1440 GSync - Razer Huntsman Elite - Razer Mamba - Razer Firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 21:03
Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde. De kwaliteitsissues met de 1440p IPS schermen hebben mij doen besluiten een Dell S2716DG aan te schaffen. Tot nu toe geen spijt van gehad. Geen dode pixels, amper backlight bleeding en prima kleuren voor een TN paneel. Samen met het strakke uiterlijk, G-sync en het ontbreken van alles wat op IPS glow lijkt wat mij betreft een aanrader.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Tom. C schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:05:
Ik zat een paar maanden terug met hetzelfde. De kwaliteitsissues met de 1440p IPS schermen hebben mij doen besluiten een Dell S2716DG aan te schaffen. Tot nu toe geen spijt van gehad. Geen dode pixels, amper backlight bleeding en prima kleuren voor een TN paneel. Samen met het strakke uiterlijk, G-sync en het ontbreken van alles wat op IPS glow lijkt wat mij betreft een aanrader.
Er zou geen verschil in kwaliteit tussen IPS en TN moeten zijn, als je een Dell IPS scherm koopt dan zal je eigenlijk altijd beter beeld hebben dan TN scherm.
Ik heb een U2515H en U2412M (en een oud Dell TN scherm), beiden hebben geen dode pixels of last van backlight bleeding, maar dat komt omdat Dell zijn schermen gewoon goed controleerd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:33:
[...]

Er zou geen verschil in kwaliteit tussen IPS en TN moeten zijn, als je een Dell IPS scherm koopt dan zal je eigenlijk altijd beter beeld hebben dan TN scherm.
Ik heb een U2515H en U2412M (en een oud Dell TN scherm), beiden hebben geen dode pixels of last van backlight bleeding, maar dat komt omdat Dell zijn schermen gewoon goed controleerd :P.
Ik doelde meer op het feit dat er nogal wat issues met de 1440p 144hz IPS monitoren zijn, waaronder backlight bleeding en overdreven IPS glow. Dat is gewoon zonde van het geld. Er loopt bijvoorbeeld een topic van 912 pagina's op overclock.net over de PG279Q. Best interessant om eens door te lezen. :Y)
De dode pixels staan natuurlijk los van welk type paneel je krijgt, dat had ik dan ook anders moeten verwoorden.

Ik heb overigens 2 Dell IPS schermen op mijn werk maar de image quality daarvan is zeker niet beter dan die van mijn S2716DG.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat ben ik met je eens :p. Maar dat ligt dus vooral aan Asus en hun minder goede kwaliteits controle als het aankomt op beeldschermen. Ze mogen een A-merk zijn met videokaarten en moederborden maar met beeldschermen laten ze nog wel eens steekjes vallen.
Ik moet toegeven dat het oude TN scherm van Dell wat ik heb staan prima beeld geeft, kijkhoek is alleen wat minder. Mijn Dell U2515H is toch wel een wereld van verschil, ook als ik hem vergelijk met mijn U2412M. Denk dat de generatie ook meespeelt, TN schermen zijn ook beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Het scherm is binnen, in eerste instantie een plaatje van een scherm en ik neem nog geen vreemde zaken waar.

Het lijkt erop dat ik ofwel mazzel heb, of dat de controles beter zijn geworden. Geen dode pixels, geen glow in de hoeken en geen backlight bleeding.

[ Voor 41% gewijzigd door Ngangatar op 28-12-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:30:
Dat ben ik met je eens :p. Maar dat ligt dus vooral aan Asus en hun minder goede kwaliteits controle als het aankomt op beeldschermen. Ze mogen een A-merk zijn met videokaarten en moederborden maar met beeldschermen laten ze nog wel eens steekjes vallen.
Ik moet toegeven dat het oude TN scherm van Dell wat ik heb staan prima beeld geeft, kijkhoek is alleen wat minder. Mijn Dell U2515H is toch wel een wereld van verschil, ook als ik hem vergelijk met mijn U2412M. Denk dat de generatie ook meespeelt, TN schermen zijn ook beter geworden.
Dat klopt. Maar ook in de Acer 144hz 1440p monitoren die hetzelfde paneel gebruiken steken die problemen de kop op. Hoewel het bij de Asus vaker schijnt voor te komen ligt de oorzaak dus meer bij fabrikant van de panelen. (AOC uit mijn hoofd?)

Maar wat je zegt, er zijn goede en slechte TN panelen zoals er ook goede en slechte IPS panelen zijn. Kijkhoeken zullen altijd een issue blijven bij TN. Voor nu is VA het beste, en in de toekomst waarschijnlijk OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmellyOrc
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 19:40
Ngangatar schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:42:
Het scherm is binnen, in eerste instantie een plaatje van een scherm en ik neem nog geen vreemde zaken waar.

Het lijkt erop dat ik ofwel mazzel heb, of dat de controles beter zijn geworden. Geen dode pixels, geen glow in de hoeken en geen backlight bleeding.
Met de CRU (Custom Resolution Utility) kan je de Freesync range van de MG279Q (ik las dat je de Asus monitor nam, ik ga er van uit dat je de 279Q bedoelt) aanpassen. Op reddit ( https://np.reddit.com/r/F...ded_to_60144_hz_freesync/ ) zeggen enkele mensen een freensync range van ~55-144Hz te hebben behaald. Niet zo heel erg verwonderlijk, gezien het dezelfde panel gebruikt als de Acer XF270HU, die een FS range heeft van 40-144 Hz.

CRU is hier te verkrijgen: https://www.monitortests....lution-Utility-CRU?page=1

• Ngangatar
  • Niet online
Cool, ga ik vanavond eens proberen.

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 23:15

flessuh

Set sail for fail!

Als je nog langer kunt wachten is het misschien waard om te wachten op die nieuwe Samsung Quantum Dot schermen van 1440p..
Maar dat is nog wel echt even wachten, geloof dat die pas rond maart verwacht worden, en de meeste specificaties zijn er nog niet, die zullen bij de CES misschien komen

https://www.dutchsolarboat.com

• Ngangatar
  • Niet online
Hij is al binnen ;).

Maar bedankt, mooie tip in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 23:15

flessuh

Set sail for fail!

Ngangatar schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:27:
Hij is al binnen ;).

Maar bedankt, mooie tip in ieder geval.
_O- _O-

na mijn post alles nog eens goed doorgelezen en toen zag ik dat ja :+

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
Geen probleem man, liever een goede opmerking te laat dan geen opmerking. Er zullen er nog wel meer dit topic lezen welke nu iets hebben om naar uit te kijken.

Ik moet zelf ook nog een 2e scherm, maar dat wordt uiteraard waarschijnlijk nog een dezelfde als ik nu gekocht heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 07:53
Deze thread ga ik ff subben.

Zit net zoals de TS met hetzelfde probleem. Drie nieuwe schermen nodig, 4K, 144hz, dunne bezel ...

Denk zoals flessuh zegt, best ff CES afwachten. Ga ik ook doen.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online
JacobsT schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:47:
Deze thread ga ik ff subben.

Zit net zoals de TS met hetzelfde probleem. Drie nieuwe schermen nodig, 4K, 144hz, dunne bezel ...

Denk zoals flessuh zegt, best ff CES afwachten. Ga ik ook doen.
De Asus MG279Q is een heerlijke monitor (na pas 2 daagjes gamen) maar de bezel is niet dun te noemen. Als dit een belangrijk issue is voor je, zou je deze door moeten strepen van de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 07:53
Ngangatar schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:55:
[...]

De Asus MG279Q is een heerlijke monitor (na pas 2 daagjes gamen) maar de bezel is niet dun te noemen. Als dit een belangrijk issue is voor je, zou je deze door moeten strepen van de lijst.
Ja ik heb momenteel een 3 + 1 topmonitor setup en bezels zijn toch relatief storend.
Geen grote ramp maar hoe fijner hoe liever. Lijkt me onwaarschijnlijk dat er geen schermen aan zitten te komen met dergelijke specs.

Ik vind veel geld geven aan goede monitoren geen ramp. Is tenslotte iets waar je hele dag op zit te kijken maar wil natuurlijk wel iets dat aan men eisen voldoet :)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 19:29
Ik heb net een systeem samengesteld met i7 6700K en 1080 gtx, ik gebruik nu een full hd lcd monitor.
Graag zou ik op 1440p gaan gamen. Verder wordt de pc door mijn vriendin gebruikt voor Photoshop.

Het valt nog niet mee om een geschikte monitor te vinden. Ik wil in ieder geval 27inch, 144hz, IPS, 16:9 en het liefst G-Sync. Er blijft dan niet zoveel over in de pricewatch. Alleen een drietal Asus schermen van rond de 800 euro.

Jullie nog suggesties? Ik heb eventueel even geduld om te wachten op een geschikt scherm.

Edit: die nieuwe Samsung schermen zien er ook interessant uit, ik ben benieuwd wat die gaan kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door __xeno__ op 30-12-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
De dell S2716DG is dan wel geen ips scherm maar internet staat vol goede reviews over de monitor, voor TN geeft deze monitor goede kleuren, kwaliteitscontrole van Dell is uitstekend, 1440p G-SYNC 144hz.

Er is ook een 24 inch variant met 1440p

[ Voor 7% gewijzigd door schumi1986 op 30-12-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 19:29
Bedankt voor de tip, zeker een interessant scherm. Echter ga ik toch voor een IPS scherm nu ik de twee naast elkaar heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik ben al een jaar de gelukkige bezitter van een Acer XB270HU @ 165Hz en moet zeggen dat ik er geen seconde spijt van heb, heb eerder 28'' 4k geprobeerd, daarna een 1080P @ 144Hz (pixels tellen...) en nu deze monitor.. wat een opluchting.

Als je een goede exemplaar te pakken hebt is het echt smullen en totdat er 4k @ 165Hz komt blijf ik bij dit scherm :)
Pagina: 1