Kan niet meer in bios (PC Freeze) met bepaalde videokaart

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:54
Hallo Medetweakers,

Hier heb ik weer een interessante uitdaging.

Onderstaand het volledige systeem, het moederbord heeft het nieuwste BIOS.

Vandaag heb ik via RMA een refurbished (met schade/krassen... relevant of niet.) R9 290X ontvangen van een webshop.
De kaart leek helemaal niet te werken, ik kreeg er geen beeld uit.

Ik heb daarop mijn moederbord bios batterijtje verwijderd.
Daarna kreeg ik wel beeld, kwam ik in Windows 10 en ik kon prima gebruik maken van de videokaart.

Nu ben ik eruit waardoor ik geen beeld kreeg.
Mijn moederbord (POST) had ik beveiligd met een wachtwoord.
Om te kunnen booten en/of in het bios te kunnen moest ik altijd eerst mijn wachtwoord invoeren.
Bijkbaar werkt de kaart niet goed samen met mijn bios.
Als ik met deze videokaart in mijn bios wil komen lijkt het of de hele pc bevriest.
Kan de (NUM-lock) ledjes van mijn toetsenbord niet meer aan of uit krijgen, dat is voor mij een teken dat het systeem bevroren is.
In het kort: het systeem bevriest als ik in mijn bios wil komen of als ik tijdens de POST mijn wachtwoord in wil voeren (Op dat moment heb ik nog steeds geen beeld.)

Als ik het opstarten van moederbord met wachtwoord beveiliging uitzet, dan kan ik mijn systeem gewoon gebruiken.
Als ik niet op de knop druk om in mijn bios te komen werkt het systeem dus ook gewoon goed.

De videokaart en het moederbord hebben het nieuwste bios.
Met twee andere videokaarten heb ik geen problemen!
Ik heb in het bios al boot LEGACY+UEFI en enkel UEFI geprobeerd.

EDIT: het duurt ook veel langer voordat ik beeld heb met de R9 290X dan met de andere kaarten.
Met de andere kaarten zie ik mijn POST scherm terwijl de R9 290X pas beeld geeft bij het Windows 10 welkom scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-12-2016 15:37 ]