[Win10] USB plotter werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-04 21:54
Goedemiddag allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Mijn vrouw heeft een Silhouette Cameo snijplottertje. Nu wil deze sinds ik een upgrade aan de pc heb uitgevoerd inclusief een nieuwe windows installatie niet meer communiceren met de pc.

We hebben dit ook getest op de laptop van mijn broertje (Win 10 home) en de desktop van mijn broertje (Win 10 pro) en daar werkt alles zoals het hoort.

Nu zijn we even gaan zoeken waar het probleem zit en we zijn tot de volgende conclusie gekomen:

Tijdens installatie van de drivers van de plotter gaat er iets fout waardoor we de volgende foutmelding krijgen in apparaatbeheer:
Onvoldoende systeembronnen

En dan gaat het om de volgende driver:
Driver USBprint

Als ik een andere printer installeer dan gaat dit zonder problemen.

Wie kan mij helpen met dit probleem. Graag een oplossing zonder dat ik heel Windows opnieuw moet installeren.

Gebruikte hardware:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,-€ 249,-
1MSI Z170A Gaming Pro Carbon€ 144,95€ 144,95
1Gigabyte GV-N960WF2OC-4GD€ 250,99€ 250,99
1WD Green SATA 3 Gb/s WD10EADS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 48,-€ 48,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 93,95€ 93,95
1Seasonic M12II Evo 750W€ 98,-€ 98,-
1Crucial MX100 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.391,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verschillende USB poorten geprobeerd? Live CD? Wat is die upgrade geweest?

[ Voor 62% gewijzigd door gambieter op 27-12-2016 15:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Wellicht dat de USB 3.1/3.0 niet lekker werken met die drivers ? Zit er geen USB 2.0 poortje op die je kunt proberen ?

edit:

Zoals ik lees in de manual van het moederboard zitten er 2 USB 2.0 poorten aan de achterkant van je kast (I/O shield) en onder je PS/2 connector. De rest is allemaal USB 3.1 en afhankelijk hoe je de front USB hebt aangesloten, daar kon je dus kiezen voor of USB 3.1. of USB 2.0 (afhankelijk van de gebruikte connector)

https://www.msi.com/Mothe...AMING-M5.html#down-manual

blz. 9 en 21

[ Voor 68% gewijzigd door Breezers op 27-12-2016 15:09 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je alle Windows 10 drivers voor het moederbord geïnstalleerd?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 13:46
Kun je is sfc /scannow runnen? Bij de KB van MS word ook niet heel veel info gegeven hierover behalve dan het systeem naar een eerder herstelpunt brengen.

Eigenlijk, code 10 wijst op een driver error. Heeft de fabrikant geen speciale Win10 drivers beschikbaar?

[ Voor 26% gewijzigd door batumulia op 27-12-2016 15:06 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
*Excuus voor de dubbelpost*

[ Voor 80% gewijzigd door batumulia op 27-12-2016 15:06 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 12:30

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik ben even creatief gaan Googlen. Ik kan het helaas niet voor je testen, maar dit schijnt een fix te kunnen zijn:
Follow Sharief K's first two instructions (you'll have to have your Silhouette plugged in and turned on for this):
a. Press Windows Key + R, type devmgmt.msc and press enter.
b. Expand Universal Serial Bus controllers. Right click on the USB Printing Support device and click Uninstall.
Now, do the following:
c. Unplug your printer and turn it off.
d. Uninstall Silhouette Studio.
e. Restart your computer.
f. Download the latest version of Silhouette Studio.
g. Right-click on the downloaded exe and click Properties. Click on the Compatibility tab. Choose Windows 8 from the drop down menu. I also clicked the Run this program as administrator checkbox for good measure. Click OK. (This step is important because it allows the drivers to be installed Win8 style. At least that's my theory)
Image
h. Double-click on the exe to install Silhouette Studio. Do NOT open Silhouette Studio at the end.
I. Open the folder where you installed Silhouette Studio. It should be in a directory like this: C:\Program Files (x86)\Silhouette America\Silhouette Studio. Right-click on Silhouette Studio.exe and click Properties. Follow the instructions in step g to run Silhouette Studio in compatibility mode. This step may not be necessary, but I figured it wouldn't hurt.\
J. Startup Silhouette Studio.
K. Connect your Silhouette printer to your computer via USB and turn it on. You should be able to connect from Silhouette Studio. If you like, open Device Manager again (see step a above). You should see USB Printing Support this time WITHOUT the yellow exclamation point. Yay!!!
Close the Silhouette Studio® software Power off the Silhouette cutting machine
Disconnect the USB cable from both the Silhouette cutting machine and the computer
Disconnect the power cable from the Silhouette cutting machine
Re-open the Silhouette Studio® software
Select the Send to Silhouette button
Firmly plug in and power on the Silhouette cutting machine
Firmly connect the USB cable directly to the machine AND directly to the computer (bypassing any USB hubs) NOTE: All connections should be made using Silhouette cables. Other cables are not guaranteed to be compatible with the Silhouette cutting machines
If a proper connection is achieved, the Send to Silhouette screen should shortly show a READY status.
Bron: https://www.silhouetteame.../faq/could-not-connect-pc

EDIT: Even een completere oplossing toegevoegd (tweestapsmodel).

[ Voor 46% gewijzigd door Point.Flare op 27-12-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
gambieter schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:01:
Verschillende USB poorten geprobeerd? Live CD? Wat is die upgrade geweest?
Alle poorten geprobeerd, geen response. Live CD? ik heb een CD gekregen met die drivers maar dat mocht ook niet baten. En de upgrade betrof een nieuw mobo+cpu+ram waardoor ik een nieuwe installatie van Windows moest doen. Dit werd Windows 10 Pro omdat ik die nog had liggen.
Breezers schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:02:
Wellicht dat de USB 3.1/3.0 niet lekker werken met die drivers ? Zit er geen USB 2.0 poortje op die je kunt proberen ?

edit:

Zoals ik lees in de manual van het moederboard zitten er 2 USB 2.0 poorten aan de achterkant van je kast (I/O shield) en onder je PS/2 connector. De rest is allemaal USB 3.1 en afhankelijk hoe je de front USB hebt aangesloten, daar kon je dus kiezen voor of USB 3.1. of USB 2.0 (afhankelijk van de gebruikte connector)

https://www.msi.com/Mothe...AMING-M5.html#down-manual

blz. 9 en 21
Alle versies van USB uitgeprobeerd. En helaas geen oplossing.
_Diederik schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:03:
Heb je alle Windows 10 drivers voor het moederbord geïnstalleerd?
Voor zover ik weet wel.
batumulia schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:03:
Kun je is sfc /scannow runnen? Bij de KB van MS word ook niet heel veel info gegeven hierover behalve dan het systeem naar een eerder herstelpunt brengen.

Eigenlijk, code 10 wijst op een driver error. Heeft de fabrikant geen speciale Win10 drivers beschikbaar?
Running ATM. Ik laat weten wat de uitkomst hiervan is.
Point.Flare schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:15:
Ik ben even creatief gaan Googlen. Ik kan het helaas niet voor je testen, maar dit schijnt een fix te kunnen zijn:

[...]

[...]

Bron: https://www.silhouetteame.../faq/could-not-connect-pc

EDIT: Even een completere oplossing toegevoegd (tweestapsmodel).
Stappen gevolgd. Helaas heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
batumulia schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:03:

Hier het resultaat van de scan.
SFC Scannow resultaat

De CD verkregen bij de Plotter bevat wel drivers. Maar deze heb ik geinstalleerd en het maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
En op de website van de fabrikant? https://www.silhouetteamerica.com/software#update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
Ook dit en het downgraden naar oudere versies heeft geen effect. Is het mogelijk dat ik die USBprint.sys driver los kan vinden ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
kalekat schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:01:
[...]

Ook dit en het downgraden naar oudere versies heeft geen effect. Is het mogelijk dat ik die USBprint.sys driver los kan vinden ergens?
USBprint.sys is een systeembestand van Windows zelf. Een generic print driver. Wat je nog zou kunnen proberen is om Windows opnieuw te installeren (via de Media creation tool en niet via de ingebouwde optie van Windows zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kalekat schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:01:
[...]

Misschien dat je hiermee je drivers op de laatste versie krijgt

https://sdi-tool.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
FreshMaker schreef op woensdag 28 december 2016 @ 07:39:
[...]

Misschien dat je hiermee je drivers op de laatste versie krijgt

https://sdi-tool.org/
Ik begrijp niet zo goed wat ik met dit programma moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
uitpakken in een folder, starten en dan de updates laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Er is geen letterlijke brand, dus 'Help! ' in de topictitel is niet nodig. Ik vervang het door het wat minder schreeuwerige '[Win10]' zodat helder is over welk OS het gaat.

[google=Dit apparaat start niet. (Code 10). Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien.] geeft overigens wat hits - in het verlengde van de al gegeven tips.

Had je al geprobeerd vanaf een bootable USB/DVD/CD? ALs het dan wel werkt, weer je in ieder geval dat het gaan hardwareprobleem is (al is dat onwaarschijnlijk).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
F_J_K schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:55:
offtopic:
Er is geen letterlijke brand, dus 'Help! ' in de topictitel is niet nodig. Ik vervang het door het wat minder schreeuwerige '[Win10]' zodat helder is over welk OS het gaat.

[google=Dit apparaat start niet. (Code 10). Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien.] geeft overigens wat hits - in het verlengde van de al gegeven tips.

Had je al geprobeerd vanaf een bootable USB/DVD/CD? ALs het dan wel werkt, weer je in ieder geval dat het gaan hardwareprobleem is (al is dat onwaarschijnlijk).
De meeste links heb ik al afgezocht naar een juiste oplossing. Hier kwam ik ook niet veel verder dus vandaar dat ik het hier post.

Wat voor bootable USB/DVD/CD zou ik moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-05 10:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
Gevonden, gelezen en geprobeerd. Alleen krijg ik de melding dat de naam niet verandert kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Measels
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-07-2023
Ok 5 jaar na topicstart komt ik met een (mogelijke) oplossing. Nice!

Mijn vrouw heeft een Silhouette Cameo 1 zoals vermeld door kalekat.
Sinds de introductie van Windows 10 lopen we tegen deze problemen aan en hebben we al die tijd maar een oude laptop met Windows 7 bij de snijmachine staan want die combinatie werkt wel.

Totdat....

Ik deze week maar weer eens ging zoeken op het internet en ergens op een site iets las dat ene Connie het probleem had opgelost door het volgen van een artikel ergens weggestopt op de website van Silhouette America. :o (Ze hebben natuurlijk liever dat je een nieuwe koopt)

Een lang verhaal in het kort: De link. Benodigd: SD-kaartje van max 2Gb.

https://www.silhouetteame...ilhouette-studio-software

Succes indien nog van toepassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaatje g
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb al jaren hetzelfde probleem, De software van de silhouet werkt niet op mijn laptop. Zodra ik het programma heb geopend klapt hij er binnen een paar minuten weer uit.
Ik zie alleen niet wat ik eraan kan doen? Via jou link kom ik op een engelse site, maar daar vind ik geen oplossing voor dit probleem. Ik heb een silhouet cameo nummer 3

• aLotoflove
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-03-2022
Mr. Measels schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 20:27:

Een lang verhaal in het kort: De link. Benodigd: SD-kaartje van max 2Gb.

https://www.silhouetteame...ilhouette-studio-software

Succes indien nog van toepassing ;)
Gisteren en vandaag bij mij héél erg van toepassing, speciaal een account hier aangemaakt om even bedankt te kunnen zeggen! Na anderhalf uur wanhoop en zoeken gisteren, op jouw oplossing uitgekomen en... Works like a charm! Je hebt me veel frustratie (en geld, haha) bespaard.
Pagina: 1