Hoofdtelefoon met nekband

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Hoi Iedereen,

Ik ben al even op zoek naar een hoofdtelefoon voor op bureau.

Momenteel gebruik ik in-ear oortjes voor het luisteren van radio e.d. maar deze zitten niet zo lekker om 8h aan te houden. Hierbij komt dan ook nog eens dat ze niet blijven zitten en ik dus constant in mijn oren aan het pulken ben.

Nu ben ik op zoek naar een kwalitatieve hoofdtelefoon voor op/over mijn oren maar met een nekband. Een gewone over het hoofd koptelefoon heb ik al maar dan loop je met een "band" over je hoofd naar huis savonds en dat wil ik vermijden. Daarom zou een nekband ideal zijn aangezien dit geen strepen legt in je haar...

Alleen vind ik zeer moeilijk nog een model/merk dat deze heeft en nog verkoopt. Alle info die ik vind is over modellen die niet meer worden verkocht of van alieexpress afkomstig zijn (nee dank je).

Daarom deze vraag/discussie om merken en producten te leren kennen van mensen die ook nekband hoofdtelefoon(s) hebben zodat ik snel iets kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zie deze link:
https://www.cnet.com/topi...products/behind-the-neck/

Geluidkwaliteit en comfort lijken mij niet echt top als je naar de afbeeldingen kijkt..

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat wil je eigenlijk voor type hoofdtelefoon? Over-ear, on-ear? Gesloten of open?
Ik heb alleen zelf ervaring met de wat oudere Sennheiser PMX60 en PMX100. Dat waren prima neckband koptelefoons.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Die had ik inderdaad zelf ook gevonden maar zijn natuurlijk niet overal meer te vinden, net zoals enkele Philips modellen ...

Persoonlijk ben ik meer voor echt over/on ear dus geen oortjes maar schelpen zoals een gewone hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsonu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-04 19:35
Zit met hetzelfde probleem. Ben zeer tevreden over mijn huidige Sennheiser PMX 95, maar hij is gebroken. Ik lijm 'm zo elke maand met zo'n smeltlijmpistool om 'm nog een beetje in tact te houden. Daarvoor altijd PMX60/100 maar die hadden snel last van draadbreuk. Het lijkt erop dat nekband met on-ear niet echt populair of gewild is. Wat je ziet is of goedkoop (dus slechte geluidskwaliteit) of niet meer leverbaar.
Ik heb dus geen tips, maar als je ondertussen wat gevonden hebt dan hoor ik dat graag.
Groet
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:30
ik gebruik al een aantal jaar de iGrado. De vervanger hiervan is de eGrado.
Als je tegen de kleur kunt dan is het best een fijne koptelefoon die je de hele dag op kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsonu
... is dat die blauwe? Tja, dan is de look-and-feel toch wel een probleem. Desalniettemin, dank voor de tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
itsonu schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:27:
Ik lijm 'm zo elke maand met zo'n smeltlijmpistool om 'm nog een beetje in tact te houden.
Probeer eens zo'n twee-componentenlijm, zodanig sterk dat de kans groter is dat het ergens anders breekt.

Zoiets: https://www.bison.nl/nl/product.2812

Heb ik laatst het handvat van mijn bbq deksel mee gelijmd en dat zit muurvast.

//EDIT:

Voor de TS, de Sennheiser NP 02-140 is nog wel te krijgen. Kost wel wat...

Hier bijvoorbeeld: https://www.thomann.de/nl/sennheiser_np_02_140.htm

//EDIT2:

Ik lees net dat die Sennheiser meer bedoeld is voor speech, dus lijkt me niet de beste keuze..

[ Voor 23% gewijzigd door BernardV op 09-06-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsonu
Ik lees net dat die Sennheiser meer bedoeld is voor speech, dus lijkt me niet de beste keuze..
En ze gaan per 20 stuks tegelijkertijd... Ook hier dank voor de tip. Als het zover is zal ik die 2 componentenlijm ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.zeno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11-2023
Hoera! :( Het is 2018 en ook mijn behind-the-ear headphones doen het niet meer na honderd keer lijmen :(

De egrado is een leuke tip maar ziet er niet uit; en kan nergens een shop vinden die een pmx-60 of 100 achtig model verkoopt. Iemand vandaag de dag nog goede tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Spijtig van je headphones, maar het kicken van een topic uit medio 2017 om het dan te kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.