Toon posts:

Motherboard-processor upgrade nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb onlangs Battlefield 1 gedownload via Origin. Het spel draait of niet of maar 3 minuten. Er was een driver probleem. Ik draai met een AMD HD 6970 met 2 gig geheugen.
Mijn motherboard heeft dit:
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: GA-78LMT-USB3
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 6144MB RAM

Ik weet niet of ik mijn motherboard en processor moet upgraden, wat de mogelijkheden zijn binnen een niet al te groot budget. Wat kan er in zonder storing te geven. De videokaart heeft 2 gig geheugen, de kast zelf 6.
Van Origin kreeg ik het advies ieder geval het geheugen uit te breiden naar 8 gig minimaal. Of de grafische kaart het dan wel trekt is niet bekend, mij gaat het dus om wat het enigszins gedateerde motherboard aankan ipv de processors die er nu in zitten.
Ik heb er verder totaal geen sjoegen van....hopelijk kunnen jullie me advies geven en hoe het aan te pakken binnen mijn budget??

Alvast vriendelijk bedankt

Fred

Ik heb de laatste driver gedownload en zelfs in het register de waarde ingepast zoals op youtube aangegeven werd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 14:49 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.battlefield.com/nl-nl/games/battlefield-1/tech

- je hebt te weinig RAM
- je videokaart is onderbemeten
- je CPU is 4 jaar "ouder" dan de minimale CPU

Ja, het "kan" allemaal werken maar persoonlijk zou ik eens rustig gaan lezen wat een aardig/redelijk systeem is in de BBG's en daarna je budget/topic eens herzien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:18
Ik heb nog wel wat ddr3 geheugen liggen (16GB), ook behorend bij een Phenom 965. Als je wil zou je dat even uit kunnen proberen.
Maar gezien de vele BF1 upgrade topics ben ik bang dat geld investeren in ram te weinig oplevert en je voor een nieuwe pc moet gaan.
Misschien dat je er mee wegkomt enkel de cpu e.d. te vervangen met een i5 oid.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:11

br00ky

Moderator Harde Waren

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik begrijp dat het systeem de game nu wel draait (langer dan 3 minuten) maar met te lage performance?
Als ik het zo bekijk moet het nog wel op 30-40fps kunnen draaien.

Je hele systeem zit op het randje, dus het is lastig te bepalen wat er nu precies de bottleneck is.
Dit kun je alleen weten door het te meten, bv met MSI afterburner.

Ik denk dat je videokaart de game sowieso nog wel moet draaien op 'lage' settings (uiteraard op DX11).
De verwachting is dat je met alleen een geheugen upgrade al een heel eind komt, anders direct een nieuw setje processor/moederbord/geheugen.
(een nieuwe processor op dit moederbord gaat hem niet worden, er zijn wel snellere voor dit platform maar je moederbord heeft niet voldoende stroomvoorziening).

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 27-12-2016 15:39 ]

Verwijderd

BF1 als je verder niks aan hebt staan met aps etc zou je rond de 6/7 gig memory zitten dus daar heb je een '' bottleneck ''

Dus naar 8 gig drukken zou helpen.

Daarna als makelijkste upgrade is je oude gpu verkopen en een rx 470 4 gig erin zetten als dat te duur is een rx 460 2/4 gig of een 1050(ti) ( ookal is de 1050ti het niet waard beter paar tientjes meer uitgeven voor de rx 470 4 gig want die is makelijk 30-60% sneller en werkt goed met dx12/vulcan wat ook je cpu wat helpt )

Je zou ook nog je cpu wat kunnen overclocken en je moet onthouden dat de 64 player servers veel moeilijker te draaien zijn dan de 40 of lager voor je cpu.

Denk dat dit het makelijkste is voor een upgrade weg je zou ook nog een amd 280(x) goedkoop op de kop kunnen drukken zie ze nog wel eens verkocht worden voor 80-120 euro nvidia tweede hands zou ik links laten liggen mensen vragen over het algemeen veelste veel voor oude nvidia kaarten ( zoals een 780 voor 200 euro xD

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 18:39
Ik zou idd geen geld meer in nieuwe hardware investeren, zoek een 7950 (zelfde als 280) of 7970 (zelfde als 280x) voor 7 tientjes. zoek er 4gb geheugen bij en kijk hoe het draait. Als het dan nog allemaal niks is, zoek er dan een 2500k met mobo bij (moet voor 150 wel lukken denk ik)

Je zou ook een 290 kunnen overwegen, dat moet voor 130 euro wel gaan lukken

[ Voor 12% gewijzigd door indifined1 op 27-12-2016 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
indifined1 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:20:
Ik zou idd geen geld meer in nieuwe hardware investeren, zoek een 7950 (zelfde als 280) of 7970 (zelfde als 280x) voor 7 tientjes. zoek er 4gb geheugen bij en kijk hoe het draait. Als het dan nog allemaal niks is, zoek er dan een 2500k met mobo bij (moet voor 150 wel lukken denk ik)

Je zou ook een 290 kunnen overwegen, dat moet voor 130 euro wel gaan lukken
Okee dank je wel voor je reactie. vraag is enkel of dan de processor het allemaal aankan...het systeem in redelijk...maar best goed te noemen (voor mijn doen) als ik investeer in motherboard-processor-geheugen.
Bij de rest van de dingen betwijfel ik in alle eerlijheid of het dan allemaal goed genoeg is, of lapmiddelen waarvan ik later spijt krijg omdat het wat tegenvalt...

m.vr.gr
Fred

Verwijderd

Ja de vraag is dan hoeveel heb je te besteden 100? 200? 300? Waarschijnlijk word tweede hands de betere keuze maar voor nu is het voornamelijk je ram en gpu wat de '' bottleneck '' veroorzaakt je cpu ook maar met een overclock naar 3.9-4.0 zou die nog wel even vooruit kunnen en dan zou je kunnen sparen voor nieuwe mobo/cpu of natuurlijk tweede hands.

Nieuwe intel cpu lijn komt eraan en nieuwe amd cpu zen lijn na een lange tijd ik verwacht dat redelijk wat mensen nu een cpu stap gaan maken in 2017 die nog een first/second/third gen intel hebben of een 4/6/8 core van amd ( fx 83xx lijn komt op het moment nog wel goed mee voor games die 4 of meer cores gebruiken en tweede hands zijn ze niet te duur worden binnenkort een heel stuk goedkoper )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:43:
Ja de vraag is dan hoeveel heb je te besteden 100? 200? 300? Waarschijnlijk word tweede hands de betere keuze maar voor nu is het voornamelijk je ram en gpu wat de '' bottleneck '' veroorzaakt je cpu ook maar met een overclock naar 3.9-4.0 zou die nog wel even vooruit kunnen en dan zou je kunnen sparen voor nieuwe mobo/cpu of natuurlijk tweede hands.

Nieuwe intel cpu lijn komt eraan en nieuwe amd cpu zen lijn na een lange tijd ik verwacht dat redelijk wat mensen nu een cpu stap gaan maken in 2017 die nog een first/second/third gen intel hebben of een 4/6/8 core van amd ( fx 83xx lijn komt op het moment nog wel goed mee voor games die 4 of meer cores gebruiken en tweede hands zijn ze niet te duur worden binnenkort een heel stuk goedkoper )
Ik ga morgen een aantal winkels langs om te zien hoe ze erover denken.....ik heb ongeveer 500-600 te besteden....maar nog niet nu ;-))
Ik kom zowiezo wel uit op die amd-470...

Verwijderd

Ow je hebt 500-600 te besteden? ( alleen nog niet nu ) Dan kun je een redelijk goede pc van bouwen vooral als jij je oude harddrive's/sdd's schermen kast meeneemt naar je nieuwe pc ( weet alleen niet hoe oud en hoe goed je voeding nog is om die mee te nemen.

Met 500-600 euro kun je een goede pc van bouwen vooral als je al wat spullen zoals beeldscherm muizen etc hebt zul je gewoon met een rx470 4 gig 1080p en 50-60fps high/ultra kunnen gaan behalen ^^

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:10:
Ow je hebt 500-600 te besteden? ( alleen nog niet nu ) Dan kun je een redelijk goede pc van bouwen vooral als jij je oude harddrive's/sdd's schermen kast meeneemt naar je nieuwe pc ( weet alleen niet hoe oud en hoe goed je voeding nog is om die mee te nemen.

Met 500-600 euro kun je een goede pc van bouwen vooral als je al wat spullen zoals beeldscherm muizen etc hebt zul je gewoon met een rx470 4 gig 1080p en 50-60fps high/ultra kunnen gaan behalen ^^
Was jij ook degene die me een paar linkjes had gestuurd voor een motherboard en processor en grafische kaart....want die wilde ik gaan bekijken en ben ze plots kwijt ;-))

groet van Fred
Pagina: 1