Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 19:51
hoi allen,

ben bezig met de zolder. Deze is geisoleerd, echter lopen de verwarmingsbuizen achter de isolatie door :(. Ik wil dit op de plekken waar kan loshalen en erachter zien te krijgen. Hoe maak ik de isolatie het beste weer vast? Met alu tape? (het is glaswol op rol)

Verder de vraag hoe de buizen het beste te isoleren. Zelf dacht ik aan de grijze slurven en daarom heen radiator folie, glanzende zijde naar binnen. Of is er een betere manier?

Mvg, Species

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Ik zou me eerst eens afvragen waarom je de buizen uberhaupt zou willen isoleren? Zijn deze bedoeld voor een radiator in een andere ruimte dan de zolder waar ze doorheenlopen? En wordt die ruimte verwarmd terwijl de zolder niet verwarmd hoeft te worden?
Het lijkt me logisch dat je de buizen niet buiten de woningisolatie wilt (al was het alleen maar ivm bevriezingsgevaar), maar zolang ze daar binnen zitten is de warmte vaak gewoon nuttig.

Als het toch nuttig blijkt ze te isoleren: Dan is een betere manier dan "grijze slurven" te gebruiken om groene slurven te gebruiken. Die hebben een hogere isolatiewaarde. effect van radiatorfolie lijkt me minimaal. Dat isoleert voornamelijk stralingswarmte, wat alleen zin heeft als er geen contact is tussen het folie en het te isoleren object want dan warmt het alsnog via geleiding op.