Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe game pc + ultra wide monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goededag allemaal

dit is mijn eerste post hier, dus wees voorzichtig met me.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
vooral gamen, en dan beetje van alles van oude games tot nieuwe games, en moet het wel allemaal lekker soepel draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
heb geen echt budget, moet gewoon weer een systeem zijn wat weer een jaar of 3-4 mee kan, hoogstens weer eens de videokaart vervangen.
wel wil ik een 34" ultra wide monitor, dat lijkt me wel super gamen/film kijken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
neem niks mee uit oude pc, die schuift gewoon weer door naar ma.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
goede videokaart die voorlopig weer mee kan en ook het ultra wide scherm kan aansturen.
scherm is met gsync ondersteuning, maar als dat niet nodig is omdat de videokaart het gewoon makkelijk aankan zijn andere schermen zonder gsync een stuk goedkoper.
had in andere topics al gelezen dat een i7 overbodig is en dat een i5 voor gamen het beste was? vandaar ook de i5 , als ik beter toch een i7 kan kiezen dan hoor ik het graag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt een merk voorkeur, als het maar wel kwalitatief is en geen meuk.
en het scherm een 34' ultra wide (of gorter) die wil ik wel.(ander merk of type hoor ik graag ervaringen over)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
een beetje stil systeem is wel lekker, maar alleen de videokaart geeft eigelijk nog geluid tegenwoordig?

Ga je overklokken?
er word niks overgeklokked, niks van dat soort dingen gewoon een standaard systeempje.

Wat verwacht je van ons?
eventuele andere type onderdelen die even goed of beter zijn of opmerkingen over incomptibiliteit etc.
is de voeding teveel van het goede en kan ik af met minder?

zie hieronder mij lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 243,50€ 243,50
1MSI Z170A GAMING M5€ 178,95€ 178,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 729,-€ 729,-
1be quiet! Silent Base 800 Zwart/Rood€ 129,-€ 129,-
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.197,90€ 1.197,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 110,95€ 110,95
1be quiet! Straight Power 10 CM 700W€ 125,75€ 125,75
1Samsung 960 Pro 1TB€ 565,51€ 565,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.280,56

• Voluptas85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-11 16:17
Over het algemeen wordt aangeraden momenteel nog even te wachten met het kopen van een monitor.
Displayport 1.3. en 1.4. worden binnenkort verwacht (schijnt een "kleine revolutie" te zijn).
Meer daarover in de eerste reactie op dit topic: nieuws: Apple begint verkoop LG UltraFine 5k-monitor voor 1049 euro

Maar ook bijvoorbeeld:
http://www.pcpowerplay.co...-buy-a-new-monitor,436407

Verwijderd

Als je niet gaat overklokken heb je geen Z170 bord nodig. Je kunt dan prima met een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P af.
Fancy geheugen heeft geen nut in een dichte behuizing. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 presteert niets minder.
De voeding is heel erg overkill en voor die prijs is er kwalitatief veel beters te krijgen. 450w is voldoende voor het systeem dat onder een maximum verbruik van 300w blijft steken. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M, pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M, pricewatch: Corsair RM550x
De M2 ssd moet je zelf weten, ik zou het veel te duur vinden. In dagelijks gebruik merk je nauwelijks verschil met een sata ssd.