Speakers in keuken. Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 12:39
Beste Medetweakers,

Mijn vader is groot muziekliefhebber. Tevens staat hij graag in de keuken. Tijdens het koken heeft hij vaak muziek op staan en ondanks dat het een open keuken is, is de muziek dan toch vaak slecht te horen vanuit de woonkamer. Ik zat een beetje te spelen met de gedachte om iets van luidsprekers in de keuken op te hangen, maar ik loop een beetje klem met mijn gedachten.

Allereerst is er de kwestie hoe het geluid het beste in de keuken te krijgen is. Er staat een redelijke hifi installatie in de woonkamer. Het betreft een Primare CDI 10 cd/reciever, welke zijn signaal stuurt naar 2 leistenen Vroemen La Bambina speakers stuurt.

Ik zat er zelf aan te denken om het signaal draadloos (niet ideaal, ik weet het) naar de keuken te sturen door middel van een Marmitek surround anywhere.

Vraag 1
op de CDI 10 zit een "preamp out" kan ik deze gebruiken om het signaal via de marmitek naar de speakers in de keuken te sturen? Hoe werkt zo'n uitgang precies? graag uitleg en advies O-)

vraag 2
De installatie in de woonkamer is van redelijk niveau, ik besef me dat het geluid in de keuken dit niveau zal evenaren. Wat is een goede optie voor speakers aldaar. Hoe cleaner hoe beter. 2 simpele satellietspeakers? Een soundbar? Wederom graag advies.

Budget voor het geheel zit rond de 300/400 max. Advies wordt zeer op prijs gesteld. Eventuele vragen beantwoord ik uiteraard zsm!

Dank,

Yannick

Beste antwoord (via GeneralBurrito op 28-12-2016 14:03)

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Pre amp out van je versterker middels RCA kabel ('tulpstekkers') naar de Marmitek verzender, en dan 2 simpele passieve speakers aan de Marmitek ontvangende kant.

Bijvoorbeeld:
https://www.teufelaudio.nl/stereo/omniton-202-p1057.html
https://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p12793.html

Overweldigend zal het niet worden. Acceptabel? Denk het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door EddoH op 28-12-2016 11:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Houd er rekening mee dat de speakers het in de keuken zwaar voor de kiezen zullen krijgen voor wat betreft stof, vocht en vet.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
Obelink schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:48:
Houd er rekening mee dat de speakers het in de keuken zwaar voor de kiezen zullen krijgen voor wat betreft stof, vocht en vet.
I know, vandaar ook het enigzins bescheiden budget. Ze komen op een kast staan op een meter of 4 van de de gaspitten en afzuigkap, dus dat moet op zich ook wel goed komen. Thanks voor de aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik ken die Vroemen La Bambina niet maar ik lees dat er (peperdure) Mundorf MCAP Supreme Silver/Gold condensators in zitten. Dat geeft aan dat het een Hi-End product is waar niet op is bespaard. Voor 300-400 euro is in principe niets te koop dat daar in de buurt komt. Een soundbar al helemaal niet. Nou hoeft dat bij het werk in de keuken ook niet per se.

Voor mezelf zou ik als ik in de sfeer wil blijven een paar goede gebruikte speakers kopen, misschien Elac, en waar mogelijk het scheidingsfilter opwaarderen met 'gewone' Mundorf Supreme's.

De Primaire heeft maar één paar luidspreker aansluitingen. Daar kun je m.i. dus niet zo'n Marmitek op aansluiten.

Er zitten wel analoge en digitale outputs op. Met een optische kabel kom je al een heel eind. Dan heb je nog een versterker met optische ingang nodig om de keukenspeakers te voeden.

Zit je vader echt op dit alles te wachten? Als hij in de keuken werkt zal hij toch wel niet zo geconcentreerd luisteren. Hij kan altijd zijn woonkamer installatie wat luider zetten?

Misschien heeft hij wel meer aan een goede wireless hoofdtelefoon?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:38
Of een Sonos met Spotify in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb hetzelfde "probleem" gehad en heb uiteindelijk een goede portable speaker gekocht met bluetooth. Ik zet het ding altijd op een krukje bij de verwarming, omdat daar de klank het beste is. Als je normale vaste speakers plaatst, dan heb je grote kans dat het helemaal nergens naar klinkt. Daarnaast is het ding ook ideaal voor vakanties en feestjes in de tuin. Ik heb zelf een Teufel Boomster gekocht en deze klinkt echt meer dan heel behoorlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Pre amp out van je versterker middels RCA kabel ('tulpstekkers') naar de Marmitek verzender, en dan 2 simpele passieve speakers aan de Marmitek ontvangende kant.

Bijvoorbeeld:
https://www.teufelaudio.nl/stereo/omniton-202-p1057.html
https://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-20-mk2-p12793.html

Overweldigend zal het niet worden. Acceptabel? Denk het wel.

[ Voor 9% gewijzigd door EddoH op 28-12-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:28
Ik heb deze op marktplaats staan:
http://www.marktplaats.nl...c1b&previousPage=lr&pos=2
werkt perfect voor in de keuken!
en ver onder budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralBurrito
Hoi allen,

Dank voor de reacties tot dusver. De bluetooth apparaten heb ik ook overwogen, maar de gedachte is dat het geluid zowel in de keuken als in de woonkamer tegelijk te horen is, dat is met de apparaten in kwestie niet het geval. De optie van EddoH was mijn oorspronkelijke gedachte, maar ik wist niet of de pre-amp outs inderdaad zo zouden werken. Wel dus;). Ik besef me terdege dat de kwaliteit in de keuken aanzienlijk minder zal zijn dan in de woonkamer, maar het is vooral de gedachte dat het geluid daar boven de gaspitten etc uit moeten komen, niet dat het audiofile kwaliteit is.

Dank voor al het meedenken, ik kan denk ik vooruit.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GeneralBurrito schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:05:
Hoi allen,

Dank voor de reacties tot dusver. De bluetooth apparaten heb ik ook overwogen, maar de gedachte is dat het geluid zowel in de keuken als in de woonkamer tegelijk te horen is, dat is met de apparaten in kwestie niet het geval. De optie van EddoH was mijn oorspronkelijke gedachte, maar ik wist niet of de pre-amp outs inderdaad zo zouden werken. Wel dus;). Ik besef me terdege dat de kwaliteit in de keuken aanzienlijk minder zal zijn dan in de woonkamer, maar het is vooral de gedachte dat het geluid daar boven de gaspitten etc uit moeten komen, niet dat het audiofile kwaliteit is.

Dank voor al het meedenken, ik kan denk ik vooruit.

Groet!
Ik zie trouwens ook net deze set:
https://www.teufelaudio.n...-202-wireless-p14235.html

Mocht je een alles in 1 koop willen.
Pagina: 1