Samsung UE32K5600 vs UE32K5579

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 21:25
Hallo,

Tvtje aan het uitzoeken voor de op de slaapkamer. UE32K5600 gevonden, al ff bekeken. Goed beoordeeld in reviews en testen. 400 euro in NL. Nou kijk ik ook altijd even op amazon.de en daar zie ik de UE32K5579, nu met een actie voor 300.

ff een vergelijking gedaan: https://tweakers.net/pricewatch/compare/545081;519807/

De verschillen zijn beperkt, het 'Duitse' model heeft DVB-S, maar ik zal er hooguit een Ziggo module in steken. Wat me verder wel aanstaat is de zwarte uitvoering van het 'Duitse' model.

Zit te twijfelen, vind 100 euro (25%) toch wel veel schelen voor een tv die nagenoeg gelijk van kwaliteit en functionaliteit is. Maar goed, tis wel gedoe als er wat mee aan de hand is. Wat ik zo hier en daar lees is dat ik verder geen 'last' zal hebben van dan het een buitenlands model is (in de zin van NL taal of apps etc).

Iemand die me van wat adviezen in deze kan voorzien? Ervaringen, al eerder voor een dergelijke keuze gestaan? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Weet je ook zeker of hij werkt met ziggo?
Volgens mij is dat met buitenlandse modellen geen garantie namelijk.
Zal zonde zijn als hij niet met je Ziggo CI kaart overweg kan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
DarkSide schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:33:
goed punt, hij staat niet in de lijst bij ziggo, maar daar komt denk ik geen enkel buitenlands model in voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DarkSide schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:33:
Dat is toch alleen van toepassing als je een CI+ wil monteren? Topicstarter geeft inderdaad aan er een CI in te willen steken en dan "zal" je toch moeten voldoen aan de grillen van Ziggo.

Maar als je gewoon een Humax-decoder gebruikt of de Horizonbox, maakt het volgens mij niets uit wat voor TV je hebt want uiteindelijk stuur je toch alles over HDMI naar je TV.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De K5579 is de Duitse modelnaam van de pricewatch: Samsung UE32K5500 Zwart

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:52

aex351

I am the one

Momenteel ben ik ook aan het kijken naar de Samsung UE32K5579. Via Amazon Duitsland kost deze televisie momenteel €299 euro. En dat scheelt inderdaad €100 met het Nederlandse model UE32K5500. De K56xx is overigens de zilver gekleurde versie.

De K5579 is niet Ziggo gecertificeerd, maar ik heb begrepen, op basis van informatie op de Consumentenbond website, dat dit niets zou moeten uitmaken. Want certificering houdt in essentie in dat er alleen gekeken wordt of zo'n televisie werkt met de Ziggo CI+ module. En de K5500/K5600 is wel gecertificeerd, dus ik vermoed dat dit model ook gewoon prima werkt met de Ziggo CI+ module.

Ik ben nog aan het uitzoeken of ik de taal / instellingen makkelijk naar het Nederlands kan krijgen, dit is voor mij een minimale eis, ook i.v.m. de apps.
EvtK schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:33:
[...]
goed punt, hij staat niet in de lijst bij ziggo, maar daar komt denk ik geen enkel buitenlands model in voor?
Dat vermoed ik ook.

Heb je de televisie inmiddels al besteld?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twisterking
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 10:55
Voor 60 euro meer heb je nu de 40 inch NL-uitvoering bij Expert. Aktie tot 31-12.

https://www.expert.nl/samsung-ue40k5500awxxn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
aex351 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:29:
Momenteel ben ik ook aan het kijken naar de Samsung UE32K5579.

Heb je de televisie inmiddels al besteld?
Ben wel benieuwd waarom je kijkt naar de 5500 en niet naar de 5600. [ik word overigens helemaal gestoord van al die verschillende types :p]

Ik heb nog niet besteld, ze een btje de prijzen te volgen in NL en bedacht me dat er natuurlijk eind januari ook nog weer een media markt btw actie komt. Ik neig dus wel naar een NL-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

twisterking schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:46:
Voor 60 euro meer heb je nu de 40 inch NL-uitvoering bij Expert. Aktie tot 31-12.

https://www.expert.nl/samsung-ue40k5500awxxn
De prijs is nog verder gedaald zie ik nu. De aanbieding staat nu op €351,20,-. Het is dat in mijn geval een 40" iets te groot is.
EvtK schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:27:
[...]
Ben wel benieuwd waarom je kijkt naar de 5500 en niet naar de 5600. [ik word overigens helemaal gestoord van al die verschillende types :p]

Ik heb nog niet besteld, ze een btje de prijzen te volgen in NL en bedacht me dat er natuurlijk eind januari ook nog weer een media markt btw actie komt. Ik neig dus wel naar een NL-versie.
Omdat de bezel van de K5500 (K5579) antraciet/titanium (zwart) is en de K5600 volledig zilver. En zoveel verschillende types zijn er niet. Er is één type, opgesplitst in twee kleuren. Je moet alleen even weten hoe je het modelnummer kan lezen. En bij beide is het voetstuk hetzelfde.

Ik heb inmiddels de K5579 besteld uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
aex351 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:10:
[...].

Ik heb inmiddels de K5579 besteld uit Duitsland.
allright, hou me op de hoogte! Ik lees nogal wat kritische reviews over de software van deze versie (zou vaak blijven hangen), dus ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

EvtK schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:33:
[...]
allright, hou me op de hoogte! Ik lees nogal wat kritische reviews over de software van deze versie (zou vaak blijven hangen), dus ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Volgens mij is dit vooralsnog een van de betere televisies in dit formaat / prijsklasse. Dus echte alternatieven zijn er niet. Van de week stond de televisie even te koop voor 275 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
En, al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadviezen mogen in CEA. Een schopje die kant op met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ja! vandaag geleverd door PostNL.

Ik heb de televisie aangesloten met een coaxkabel. Aan de televisie / verpakking is haast niet te zien dat dit een niet-Nederlands model is. Wanneer de televisie voor het eerst opgestart wordt moet je door een set-up van 4 menu's heen. En dat begint met het instellen van de taalinstellingen, dat vrijwel alle talen bevat, middels de tekst 'Welkom!' in het draaimenu van de taalinstellingen tover je de televisie naar het Nederlands.

Verderop in de set-up (inmiddels staat alles in het Nederlands) kwam de vraag: In welke land wordt deze televisie gebruikt: Duitsland / Oostenrijk of Zwitserland. Waarschijnlijk kan dit via het servicemenu verder aangepast worden naar Nederland. Maar hier heb ik nog niet naar gekeken. Uiteindelijk in de laatste stap van de set-up gaat de televisie opzoek naar alle analoge en digitale kanalen. Het blijkt dat door de landinstellingen (Duitsland) de televisie in eerste instantie geen digitale zenders kan vinden.

Door het volgen van de instructies op: https://www.ziggo.nl/klan...#nieuw-installatie-pakket zijn alle analoge en digitale zenders beschikbaar.

Verder deed het Smart gedeelte het in eerste instantie niet, dit kwam volgens mij omdat de firmware verouderd was. Door het updaten van de firmware zijn alle Nederlandse apps zichtbaar.

Al met al werkt alles prima. Verder heeft een Ziggo medewerker via de chat bevestigd dat de Digitale CI+ Module van Ziggo gaat werken (deze heb ik nog niet), ondanks dit betreffende model niet voorkomt op de lijst van gecertificeerde televisies op Ziggo.nl. Hij vertelde dat deze lijst onvolledig kan zijn, en dat in principe elke televisie met CI+ gecertificeerd is (lees: werkt).

In het verleden voor de fusie met UPC / Ziggo, bestond er kennelijk nog zoiets als een Interactieve CI+ module en dat werkt kennelijk met een ongecodeerd signaal of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Hey dat klinkt er goed allemaal zeg. Dank voor je uitgebreide terugkoppeling, vooral goed om te weten dat het gewoon lekker in NL kan en dat die ziggo module gewoon ondersteund wordt.

Merk je iets van vastlopende software deel van het smart-TV gedeelte? Dat is met name waar ik wat kritische reviews over zag.

Anyways: ik ga hem denk ik ook maar eens bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 09:40
aex351 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:58:
[...]

Al met al werkt alles prima. Verder heeft een Ziggo medewerker via de chat bevestigd dat de Digitale CI+ Module van Ziggo gaat werken (deze heb ik nog niet), ondanks dit betreffende model niet voorkomt op de lijst van gecertificeerde televisies op Ziggo.nl. Hij vertelde dat deze lijst onvolledig kan zijn, en dat in principe elke televisie met CI+ gecertificeerd is (lees: werkt).
Ik sta op het punt de tv te bestellen en zag dit nog langskomen, ik ben benieuwd of het ook echt is gelukt. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Hoi, ik heb de tv in huis. Mooi dingetje zeg. Het lukt me alleen niet om die digitale kanalen in te stellen. Kan je wat preciezer aangeven hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? de configuratie opties zoals beschreven op die ziggo pagina, kan ik alleen doen als ik als land kies voor Oostenrijk of Zwitserland, maar dan vindt ie vervolgens enkel analoge zenders.

EDIT: de crux was bij 'zoekmodus' ' snel' te selecteren. Toen kon ik ineens de netwerk instellingen wel wijzigen. yihaa..

Heb jij nog verder gekeken om de landcode van de tv te wijzigen via het service menu? Ik krijg het ding met geen mogelijkheid in het service menu.

[ Voor 17% gewijzigd door EvtK op 01-02-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

EvtK schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:38:
Hey dat klinkt er goed allemaal zeg. Dank voor je uitgebreide terugkoppeling, vooral goed om te weten dat het gewoon lekker in NL kan en dat die ziggo module gewoon ondersteund wordt.

Merk je iets van vastlopende software deel van het smart-TV gedeelte? Dat is met name waar ik wat kritische reviews over zag.

Anyways: ik ga hem denk ik ook maar eens bestellen :D
Nee, merk weinig van vastlopende software. Maar ik maak zelf nog te weinig gebruik gemaakt van deze televisie om dat echt iets over te kunnen zeggen.
meenkdrie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:00:
[...]
Ik sta op het punt de tv te bestellen en zag dit nog langskomen, ik ben benieuwd of het ook echt is gelukt. Ik hoor het graag.
Nee, ik heb nog geen CI+ module. Ik ben het toen in januari naar de Ziggo winkel gegaan, om erachter te komen dat deze inmiddels verhuisd was naar de Mediamarkt, maar daar bleek alleen een Ziggo medewerker rond te lopen die letterlijk dat online bestelformulier invult, dus ik had zoiets dat kan ik ook zelf. Maar dus nog niet gedaan.
EvtK schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:53:
Hoi, ik heb de tv in huis. Mooi dingetje zeg. Het lukt me alleen niet om die digitale kanalen in te stellen. Kan je wat preciezer aangeven hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? de configuratie opties zoals beschreven op die ziggo pagina, kan ik alleen doen als ik als land kies voor Oostenrijk of Zwitserland, maar dan vindt ie vervolgens enkel analoge zenders.

EDIT: de crux was bij 'zoekmodus' ' snel' te selecteren. Toen kon ik ineens de netwerk instellingen wel wijzigen. yihaa..

Heb jij nog verder gekeken om de landcode van de tv te wijzigen via het service menu? Ik krijg het ding met geen mogelijkheid in het service menu.
Ik kan mij niet herinneren dat ik iets op 'snel' heb gezet. Maar goed om te lezen dat het je is gelukt. Nee ik heb verder nog niet naar het servicemenu gekeken omdat ik hier nog geen noodzaak voor zie. Heb jij inmiddels al wel een CI+ module in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 09:40
Service menu gaat via info->settings->mute->tv aanzetten (uit standby)

Ik ben ook aan het wachten op de CI+ module.

Vind de tv fijn werken, gebruiken hem toch voornamelijk voor netflix en plex op de slaapkamer.

Ga nog even opzoek naar wijzigen van de landcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Ik heb zojuist de Ziggo CI+ module geïnstalleerd en alles werkt. In eerste instantie werkte het niet, maar het bleek dat ik de CI+ module niet goed in de Common Interface module had gedrukt. Bij de tweede poging had ik de televisie aanstaan en vrijwel direct nadat ik de CI+ module goed aandrukte herkende de televisie de kaart. Dat begon met het authenticatie proces, gevolgd door het intoetsen van het 5 cijferige netwerk ID (verschilt per provincie en is terug te vinden in de bijgeleverde Ziggo installatiehandleiding).

Verder nadat het proces voltooid was toonde de televisie de melding dat er een nieuwe software-update beschikbaar was. Wellicht een specifieke update voor de CI+/CI module, want ik had voordat ik de CI+ module ging installeren nog even gecheckt of er updates beschikbaar waren en dat was niet het geval.

Al met al werkt de Ziggo CI+ module en ik heb niets hoeven doen in het service menu.

[ Voor 131% gewijzigd door aex351 op 18-02-2017 20:49 ]

Pagina: 1