AH Slim Only, Windows Phone en klantenservice

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 10:42
Kortgeleden stapte ik over op AH Slim Only. De reden: Ik heb een dual-SIM Windows Phone (Microsoft Lumia 650), heb daarin mijn werk-nummer en mijn privé-nummer zitten, bel privé weinig en krijg van m'n werk per maand 10GB 4G internet, dus meer dan voldoende om de maand door te komen.
Slim Only drukt de kosten dan heerlijk: Ik neem 75 minuten per maand af voor €3, is het een keer meer dan koop ik een extra bundeltje en that's it.

Dus, via bol.com een SIM-kaart gekocht, geplaatst, et voila. De eerste maand met twee telefoons rondgelopen (i.v.m. nummerbehoud), maar alles werkte verder prima.
Hun manier van opwaarderen is ook wel handig: Als je beltegoed op is open je de Slim Only app en voeg je een paar euro toe. Zit je in de auto en ga je richting grens? Heb je internet in het buitenland nodig? Geen probleem: Open de app, koop een bundeltje, werkte prima.

Op de dag dat mijn telefoonnummer overgezet zou worden (2-12) begon de ellende: De AH Slim Only app functioneerde ineens niet meer. Op zich kon ik daar nog wel logica in vinden: Mijn tijdelijke telefoonnummer kwam niet overeen met het nummer dat nu bij de kaart hoorde. Ik besloot dus de app te verwijderen en opnieuw te installeren. En daar ging het mis: De app is ineens onvindbaar in de store! Ik ging dus naar de website, en klikte op de link naar de Windows Phone Store. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2ajxemu.png

Dusss... dan maar even de helpdesk bellen. Vriendelijk gemeld dat de app niet meer in de store staat. De helpdeskmedewerker begreep me niet, kon hem op haar telefoon gewoon vinden (toen ik vroeg wat voor toestel antwoordde ze een iPhone), probeerde me af te kappen, ik werd uitgemaakt voor leugenaar, ik moest eens luisteren, etcetera.
Opgehangen en nog een keer gebeld, incidentje met een onbeschofte helpdeskmedewerker kan gebeuren. De tweede medewerker was erg vriendelijk, maar kon me helaas ook niet echt helpen.

Vervolgens via Facebook contact gezocht, ook daar begrijpt men simpelweg niet wat het probleem is; vandaag werd me weer verteld dat het een hardwareprobleem in mijn toestel is - klinkklare onzin.
Ondertussen zijn we al bijna een maand verder en zit ik nog steeds met dit probleem.

Feit is helaas wel dat ik er nog minstens een maand aan vast zit - m'n telefoonnummer is wel vrij heilig voor me. Als dat niet zo was was ik alweer geswitcht. Goedkoper kan in mijn situatie helaas niet, en hoewel ik de klantenservice onwijs belabberd vind kan ik me ergens wel voorstellen dat er geen Tweakers op hun helpdesk zitten ;)

Nu ben ik dus benieuwd...
- zijn er meer mensen met de combinatie AH Mobiel Slim Only en Windows 10 (op een telefoon)?
- heb jij die combinatie, en heb je de app al op je telefoon, werkt de Slim Only app bij jou nog wel?
- weet er iemand welk bedrijf verantwoordelijk is voor de Windows Phone app voor AH Slim Only (kan me voorstellen dat ze dat gewoon inkopen)? Misschien dat ik bedrijf in kwestie direct eens een mailtje kan sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door kakanox op 27-12-2016 13:02 . Reden: (nog) meer informatie ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

- zijn er meer mensen met de combinatie AH Mobiel Slim Only en Windows 10 (op een telefoon)?
Nee, helaas niet anders had ik je zeker geholpen.
- heb jij die combinatie, en heb je de app al op je telefoon, werkt de Slim Only app bij jou nog wel?
Volgens mij blijven apps geinstalleerd staan "per nummer" en vind de check van wel/niet aktief pas plaats na deinstallatie. Aangezien je helaas de app verwijderd hebt, kan je deze niet meer herinstalleren. Waarschijnlijk vind je de app ook niet meer terug in Store -> My Library?
- weet er iemand welk bedrijf verantwoordelijk is voor de Windows Phone app voor AH Slim Only (kan me voorstellen dat ze dat gewoon inkopen)? Misschien dat ik bedrijf in kwestie direct eens een mailtje kan sturen.
Voor iOS en Android staat AH (de moedermaatschappij) vermeld als verantwoordelijke. Of dat dan intern of uitbesteed ontwikkeld is/wordt, is niet aan ons. Oftewel, de helpdesk van AH blijft jouw ingang.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
MAX3400 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:13:
Volgens mij blijven apps geinstalleerd staan "per nummer" en vind de check van wel/niet aktief pas plaats na deinstallatie. Aangezien je helaas de app verwijderd hebt, kan je deze niet meer herinstalleren. Waarschijnlijk vind je de app ook niet meer terug in Store -> My Library?
Ik vroeg het me met name of om te achterhalen of de app, mits geïnstalleerd, nog wel gewoon werkt.
Ik vind de app wél terug in mijn bibliotheek (toestel staat op NL), maar deze laat zich niet installeren. "Er is iets verkeerd gegaan". Dit gedrag is gebruikelijk bij apps die wel bestaan hebben, maar "gepulled" zijn (getest met een paar andere apps).
MAX3400 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:13:
Voor iOS en Android staat AH (de moedermaatschappij) vermeld als verantwoordelijke. Of dat dan intern of uitbesteed ontwikkeld is/wordt, is niet aan ons. Oftewel, de helpdesk van AH blijft jouw ingang.
Ik vind de laatste zin in je reactie nogal opvallend, ben je een medewerker van AH (Mobiel)? Natuurlijk is AH eindverantwoordelijk voor die app, zij zullen in alle gevallen de opdrachtgever geweest zijn. Inmiddels is me helaas ook duidelijk dat ik via die helpdesk echt niet verder kom :'(

Als er hier toevallig iemand is die weet waar de app vandaan komt, zou ik anders reageren, namelijk op z'n minst door het bedrijf in kwestie op de hoogte stellen. Is namelijk beter voor hun business ;) En daar kan ik dan de vruchten van plukken.

[ Voor 9% gewijzigd door kakanox op 27-12-2016 13:47 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

kakanox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:42:

[...]
Ik vind de laatste zin in je reactie nogal opvallend, ben je een medewerker van AH (Mobiel)?
Als er hier toevallig iemand is die weet waar de app vandaan komt, zou ik anders reageren, namelijk op z'n minst door het bedrijf in kwestie op de hoogte stellen. Is namelijk beter voor hun business ;) En daar kan ik dan de vruchten van plukken.
Alsjeblieft niet zeg; maar wat ik aangaf (en je zelf ook al had gevonden) is dat de app-stores van Apple en Google gewoon laten zien dat Albert Heijn de eigenaar/publisher is. Klik je dan op het naampje, kom je op wwww.ah.nl Oftewel; mijn eerdere statement blijft valide.

Maar ik weet voldoende van twee / drie / vier keer sub-contracten, dat het zomaar kan zijn dat AH niet eens weet dat de app uit de Windows Store is verdwenen of dat er, bijvoorbeeld, een mailtje van Microsoft is verstuurd aan "windowsphoneapps@ah.nl" en dat die mailbox niet meer bestaat of in de gaten wordt gehouden (want Pietje is uit dienst en Jantje heeft geen full access op die mailbox).

Zoals gezegd; als AH jouw uitspraken/problemen niet begrijpt, is dat erg vervelend maar aangezien Windows Phone vrij gesloten is (en jij waarschijnlijk geen unlocked dev device hebt), is het onmogelijk om zonder medewerking van AH de app weer in de Store te krijgen en te installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Gelukkig :P
MAX3400 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:47:
Zoals gezegd; als AH jouw uitspraken/problemen niet begrijpt, is dat erg vervelend maar aangezien Windows Phone vrij gesloten is (en jij waarschijnlijk geen unlocked dev device hebt), is het onmogelijk om zonder medewerking van AH de app weer in de Store te krijgen en te installeren.
Ik ben wel geregistreerd als Phone ontwikkelaar bij MS, maar ken de processen niet goed genoeg om te weten hoe ik via die weg verder kan komen. Heb je tips? :)

M'n punt was juist dat ik - als ik weet welk bedrijf daadwerkelijk gebouwd heeft - misschien een mailtje/belletje rechtstreeks naar de maker van de app zou kunnen doen.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:04
kakanox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:50:
Gelukkig :P

[...]
Ik ben wel geregistreerd als Phone ontwikkelaar bij MS, maar ken de processen niet goed genoeg om te weten hoe ik via die weg verder kan komen. Heb je tips? :)

M'n punt was juist dat ik - als ik weet welk bedrijf daadwerkelijk gebouwd heeft - misschien een mailtje/belletje rechtstreeks naar de maker van de app zou kunnen doen.
Ik werk wel bij ah (alleen niet op het hoofdkantoor) dus kan intern wel even een vraag aan het hoofdkantoor sturen. Dan kan de persoon die verantwoordelijk is voor de telecom je vraag beantwoorden. Ik heb je even een DM gestuurd.

Volgens ACM is het telefoonnummer van de klantenservice wel van Albert Heijn, maar ik kan mij voorstellen dat dit door een apart bedrijf wordt afgehandeld. Ik heb echter geen idee wie daar verantwoordelijk voor is. Wellicht regelt KPN dit voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
reviews: De strijd om het smartphone-OS is voorbij

Dit is waarschijnlijk waarom AH Windows Phone niet meer ondersteund. Verder kun je toch gewoon de website gebruiken om om te waarderen: https://www.ah.nl/over-ah/services/mobiel/online-opwaarderen

[ Voor 22% gewijzigd door Whatson op 27-12-2016 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 16:16
Heb zojuist even de Android app bekeken, en zo te zien maken ze gebruik van Cordova en is het een soort van webpagina die ze gebruiken als app. Daarbij zie ik ook dat ze gebruik maken van de back-end van Liquix. Verrassend, daar staat AH ook als klant ;-). Dus wellicht dat je daar je vraag eens aan kunt richten..

Mocht je eventueel wat programmeer kennis hebben kan je ook nog proberen zelf een app proberen te maken, want ik zie in de Android app bijv. ook code voor Windows. Maar geen idee of de lui van Liquix daar zo blij mee zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Whatson schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:23:
reviews: De strijd om het smartphone-OS is voorbij

Dit is waarschijnlijk waarom AH Windows Phone niet meer ondersteund. Verder kun je toch gewoon de website gebruiken om om te waarderen: https://www.ah.nl/over-ah/services/mobiel/online-opwaarderen
Nogal irrelevante reactie. Als je de link uit m'n eerste post had gevolgd had je gezien dat ze zelf aangeven Windows Phone wel te ondersteunen ;)

Oh ja, online opwaarderen kan alleen voor standaard AH Mobiel, niet voor Slim Only.

[ Voor 55% gewijzigd door kakanox op 28-12-2016 09:34 . Reden: opwaardeerinfo ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
kakanox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:02:
[...]
Nogal irrelevante reactie. Als je de link uit m'n eerste post had gevolgd had je gezien dat ze zelf aangeven Windows Phone wel te ondersteunen ;)
[...]
Waarom hebben ze de app dan verwijderd uit de Windows Store? Op die pagina staat dat ze naast Windows Phone 7 (!), ook dat ze Blackberry nog ondersteunen. Lijkt me niet helemaal up to date. Zeker gezien de reviews onder die app, werkt ook deze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
oohh schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:18:
[...]

Ik werk wel bij ah (alleen niet op het hoofdkantoor) dus kan intern wel even een vraag aan het hoofdkantoor sturen. Dan kan de persoon die verantwoordelijk is voor de telecom je vraag beantwoorden. Ik heb je even een DM gestuurd.
Thanks!
Xaero schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:41:
Heb zojuist even de Android app bekeken, en zo te zien maken ze gebruik van Cordova en is het een soort van webpagina die ze gebruiken als app. Daarbij zie ik ook dat ze gebruik maken van de back-end van Liquix. Verrassend, daar staat AH ook als klant ;-). Dus wellicht dat je daar je vraag eens aan kunt richten..

Mocht je eventueel wat programmeer kennis hebben kan je ook nog proberen zelf een app proberen te maken, want ik zie in de Android app bijv. ook code voor Windows. Maar geen idee of de lui van Liquix daar zo blij mee zijn :+
En ook thanks! Nu heb ik al twee strohalmen, het gaat de goede kant op :D

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 866991

Toevallig stuitte ik op dit topic omdat mijn moeder hetzelfde probleem had met exact hetzelfde toestel.
Nadat haar gmail account op de Lumia geinstalleerd was bleek dat er ineens een ah-app op haar android-tablet (zelfde gmail-account) was verschenen.
Nu kan ze dus via haar tablet haar telefoon opwaarderen. :o

Niet zoals zou moeten, maar voorlopig werkt het. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
kakanox schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:55:
Kortgeleden stapte ik over op AH Slim Only. De reden: Ik heb een dual-SIM Windows Phone (Microsoft Lumia 650), heb daarin mijn werk-nummer en mijn privé-nummer zitten, bel privé weinig en krijg van m'n werk per maand 10GB 4G internet, dus meer dan voldoende om de maand door te komen.
Slim Only drukt de kosten dan heerlijk: Ik neem 75 minuten per maand af voor €3, is het een keer meer dan koop ik een extra bundeltje en that's it.

Dus, via bol.com een SIM-kaart gekocht, geplaatst, et voila. De eerste maand met twee telefoons rondgelopen (i.v.m. nummerbehoud), maar alles werkte verder prima.
Hun manier van opwaarderen is ook wel handig: Als je beltegoed op is open je de Slim Only app en voeg je een paar euro toe. Zit je in de auto en ga je richting grens? Heb je internet in het buitenland nodig? Geen probleem: Open de app, koop een bundeltje, werkte prima.

Op de dag dat mijn telefoonnummer overgezet zou worden (2-12) begon de ellende: De AH Slim Only app functioneerde ineens niet meer. Op zich kon ik daar nog wel logica in vinden: Mijn tijdelijke telefoonnummer kwam niet overeen met het nummer dat nu bij de kaart hoorde. Ik besloot dus de app te verwijderen en opnieuw te installeren. En daar ging het mis: De app is ineens onvindbaar in de store! Ik ging dus naar de website, en klikte op de link naar de Windows Phone Store. Resultaat:

[afbeelding]

Dusss... dan maar even de helpdesk bellen. Vriendelijk gemeld dat de app niet meer in de store staat. De helpdeskmedewerker begreep me niet, kon hem op haar telefoon gewoon vinden (toen ik vroeg wat voor toestel antwoordde ze een iPhone), probeerde me af te kappen, ik werd uitgemaakt voor leugenaar, ik moest eens luisteren, etcetera.
Opgehangen en nog een keer gebeld, incidentje met een onbeschofte helpdeskmedewerker kan gebeuren. De tweede medewerker was erg vriendelijk, maar kon me helaas ook niet echt helpen.

Vervolgens via Facebook contact gezocht, ook daar begrijpt men simpelweg niet wat het probleem is; vandaag werd me weer verteld dat het een hardwareprobleem in mijn toestel is - klinkklare onzin.
Ondertussen zijn we al bijna een maand verder en zit ik nog steeds met dit probleem.

Feit is helaas wel dat ik er nog minstens een maand aan vast zit - m'n telefoonnummer is wel vrij heilig voor me. Als dat niet zo was was ik alweer geswitcht. Goedkoper kan in mijn situatie helaas niet, en hoewel ik de klantenservice onwijs belabberd vind kan ik me ergens wel voorstellen dat er geen Tweakers op hun helpdesk zitten ;)

toon volledige bericht
Ik weet hier letterlijk alles over t/m 31 Dec heb aan de app gewerkt met veel moeite.

Ter info de eindverantwoordelijke van de app store is als het goed is AH zelf. Deze communiceren ook langzaam.

Het probleem is overigens gewoon al sinds november bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gopher
Whatson schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:16:
[...]

Waarom hebben ze de app dan verwijderd uit de Windows Store? Op die pagina staat dat ze naast Windows Phone 7 (!), ook dat ze Blackberry nog ondersteunen. Lijkt me niet helemaal up to date. Zeker gezien de reviews onder die app, werkt ook deze niet meer.
De app is door Microsoft van de store verwijderd beheer lag bij externe partij, deze communiceerden niet echt. Ik weet niet in hoeverre ik hierover mag spreken maar het is een heel politiek spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Gopher schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:35:
[...]

De app is door Microsoft van de store verwijderd beheer lag bij externe partij, deze communiceerden niet echt. Ik weet niet in hoeverre ik hierover mag spreken maar het is een heel politiek spel.
Ik pb je ff ;)
Overigens heeft AH toegezegd dat ze mijn beltegoed op hun kosten aanvullen tot het opgelost is. Heb ze vandaag een bericht gestuurd dat dat voor deze maand nog niet gebeurd is, verder nette oplossing :)

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Update: Albert Heijn verzaakt inmiddels behoorlijk.
Ze hebben telefonisch met me afgesproken dat ze mijn beltegoed kostenloos aanvullen tot de app terug is. Ik heb aangeboden hiervoor gewoon te betalen, maar ze wilden me dit uit service bieden.
Ik heb er zeker geen misbruik van gemaakt (gebruik nog geen 150 belminuten per maand), maar inmiddels kan ik niet meer bellen, heb ik dit voor het weekend al gemeld en gebeurt er tot op heden helemaal niets.

Het is voor mij gewoon een principekwestie geworden. Voor het bellen zit ik niet echt omhoog (ik heb zakelijk een onbeperkt abonnement, dus zolang ik even oplet dat ik m'n nummer verberg kan ik prive ook gewoon bellen). AH biedt met Slim Only een soort hybride abonnement aan dat voor mij privé ideaal is, en ze mogen dan ook wel even laten zien dat ze als bedrijf uit het juiste hout gesneden zijn.

Hoe bijzonder de situatie ook is, en hoe vreemd de combi mobiele telefoon in abonnementsvorm (dus zonder contactmomenten in de winkel) bij een supermarkt ook is - deze situatie getuigt wel van hoe niet-begaan ze eigenlijk zijn met het lot van hun klanten. Valt me tegen van wat toch wel de beste supermarkt van Nederland probeert te zijn.

Heb dan ballen, haal adverteren met Windows Phone van je Slim Only-website af en bel je klanten die hiermee werken op om te vertellen dat je ze ergens anders naar moet overzetten. Het staat er namelijk nog steeds.
Of - gezien die app gewoon een soort schil over een website schijnt te zijn - stuur je Windows Phone klanten een mail met de link waarmee ze vooruit kunnen.

Ergens ben ik dus ook wel benieuwd waarom ze pér se willen dat je opwaardeert met hun app. Een website is toch veel makkelijker? Scheelt een hoop gezeik en werkt bij wijze van spreke op een Nokia 3310.

[ Voor 52% gewijzigd door kakanox op 07-03-2017 22:44 . Reden: meer onderbouwing. ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Gopher schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:35:
[...]

Het is algemeen bekend dat veel apps actief door Microsoft worden verwijderd (25 van mijn eigen apps ook).

De reden is omdat je bijvoorbeeld je leeftijds-certificering niet update en na 3 maanden wordt zonder pardon je app uit de store gegooid.

Ook leuk is dat ze actief hebben verwijderd wanneer je app voor het laatst is geupdate; je moet dus maar raden of je een recente app installeert, of één van 3 jaar geleden (wat ook de reden is; de meeste apps worden nooit meer geupdate en op deze manier verbloemen ze dat).

Veel app-developers doen ook niets meer aan WP / W10M dus emailtjes met een waarschuwing over certificering worden niet gelezen of komen niet aan.

Het is gewoon een afstervend geheel die hele W10M / WP store.

Zelf heb ik nog 1 app in de W10M store staan, die levert 0,07 cent per maand op. Het equivalent (geschreven in Cordova, dus 100% gelijk) levert ruim 100 euro per maand op... logisch waar developers voor kiezen (en MS zelf ook, inmiddels)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:52:
Het is gewoon een afstervend geheel die hele W10M / WP store.

Zelf heb ik nog 1 app in de W10M store staan, die levert 0,07 cent per maand op. Het equivalent (geschreven in Cordova, dus 100% gelijk) levert ruim 100 euro per maand op... logisch waar developers voor kiezen (en MS zelf ook, inmiddels)...
Ik vind het een aparte reactie deathgrunt. Ik snap je namelijk vanuit developer-oogpunt, maar ik hoop niet voor je dat je je klanten ook op deze manier behandelt ;)

Ik ben geen klant bij de Windows Phone store, ik ben klant bij Albert Heijn. Albert Heijn moet óf faciliteren dat ik gebruik kan maken van hetgeen ik met hun overeengekomen ben, óf duidelijk stellen dat het ophoudt voor Windows Phone en dan moet ik een andere oplossing zoeken.
Dat de W10M/WP store momenteel moeilijk loopt is totaal irrelevant. Om daar toch even kort op in te haken: Microsoft heeft het nog steeds over toekomst en probeert nog steeds aan haar gestruikelde paard te trekken - ik vind het een mooi OS dus doe vanuit de hobby vrolijk mee. Dat is óók een reden waarom ik dit met AH gewoon door laat lopen tot ze echt officieel bekend maken dat het niet meer gaat werken - wat ze nu doen is tóch klantjes werven op een platform waar ze niks te bieden hebben, en daarmee slechte reclame maken voor het OS dat ik juist het beste vind werken (en ja, voor m'n werk heb ik de nieuwste iPhone, en hier thuis zwerft ook een Android 7 toestel. Ik vind het minder goed dan Windows 10).

Ik vind het daarnaast ook wel verrassend dat partijen die bij dit project betrokken zijn hier niet keihard actie op ondernemen, maar het maar gewoon laten aanmodderen.

Ik bedoel, Gopher wilde er (jammer genoeg maar begrijpelijk) weinig over kwijt, maar dankzij het speurwerk van Xaero en nog wat anderen weten we inmiddels dat Widgets.nl en Liquix de partijen achter de AH Slim Only oplossing zijn.

Mijn dagelijks werk is IT Manager in een bedrijf dat zich bezig houdt met o.a. mobiele devices, en ben momenteel behoorlijk wat contracten aan het omgooien en samenwerkingen aan het starten.

Als er twee toko's zijn waar ik dankzij deze privé-ervaring en dit topic zéker geen zaken mee gaan doen, dan zijn het die twee wel. Ik ben vast ook niet de enige IT Manager, developer, consultant, applicatiebeheerder, directeur die hier rondhobbelt, en wie even zoekt naar ervaringen komt hierbij uit. Als er iets is waar ik namelijk niet naar op zoek ben, dan zijn het wel toko's die vieze wondjes lekker laten etteren en stinken. Zeker niet als er een mobiele app opgetuigd moet worden waar onze klanten gebruik van maken, want da's m'n brood (dat ik momenteel trouwens ook niet meer bij Albert Heijn koop :P).

Kan me voorstellen dat het voor Albert Heijn niet zo'n probleem is, maar als ik Widgets.nl of Liquix runde zou ik niet op deze reclame zitten wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door kakanox op 07-03-2017 23:03 . Reden: quote, typo ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
kakanox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:57:
[...]
Ik vind het een aparte reactie deathgrunt. Ik snap je namelijk vanuit developer-oogpunt, maar ik hoop niet voor je dat je je klanten ook op deze manier behandelt ;)
Correct, het was ook niet echt een reactie op de situatie, meer context.

En mijn klanten willen geen WP-apps, zelfs niet als ik het gratis aanbiedt (geen gein...).

Het is toch allemaal Xamarin / Cordova, dus OS agnostisch - maar zelfs gratis hebben ze geen zin in een derde platform.

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/5hh8ummhh/Clipboard_1.png

On topic - ik heb de Android-versie de-compiled en die draait notabene gewoon in mijn browser... er zit dus niet eens communicatie met de hardware API's in (dus de app heeft 0% meerwaarde tov. de normale site).

De app probeert verbinding te leggen met deze server;

https://topup.liquix.eu/ah/index.php

Als dat mislukt gaat hij naar;

http://widgets.liquix.eu/uat/ahmobiel/index.php

En tenslotte nog iets van wat lijkt op een lokale development server;

http://192.168.2.15/ah/svn/appserver/trunk/index.php

Ook leuk, de comments in de code...

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/qw842f9ut/Clipboard_1.png

[ Voor 21% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 07-03-2017 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:12:
[...]
On topic - ik heb de Android-versie de-compiled en die draait notabene gewoon in mijn browser... er zit dus niet eens communicatie met de hardware API's in (dus de app heeft 0% meerwaarde tov. de normale site).
Zoiets had ik inderdaad ook al vernomen. Lost - met wat risico's - technisch gezien het probleem op, maar niet de principekwestie :)
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:12:
[...]
En mijn klanten willen geen WP-apps, zelfs niet als ik het gratis aanbiedt (geen gein...).

Het is toch allemaal Xamarin / Cordova, dus OS agnostisch - maar zelfs gratis hebben ze geen zin in een derde platform.
Zo zonde. Ik zal jou en de anderen hier de rant besparen (je weet het toch al), maar Windows Phone heeft echt unieke eigenschappen die ik niet kwijt wil. Ik heb nog wel wat contacten binnen Microsoft die m'n stem wel willen horen - hadden ze maar voldoende invloed om hier wat aan te doen :-(

[ Voor 41% gewijzigd door kakanox op 07-03-2017 23:19 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:36

sanzut

It's always christmas time

TS geeft nogal fel af op de ontwikkelaars van de app, die in zijn ogen falen. Heb je ook wel eens gedacht aan de optie dat AH de betreffende tokos mogelijk gewoon opdracht heeft gegeven e.e.a. Niet lamger door tenomtwikklene, want desinvestering in leegbloedend platform?
Als mijn klant me opdraagt een platform te droppen, of dat ze er in elk gevaln niet meer voor gaan betalen om het draaiend te houden, dan drop je dat platform, of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
De app zelf heeft met name push notificaties e.d. Als meerwaarde. Dat de code ondermaats is mocht wel duidelijk zijn.

[ Voor 89% gewijzigd door Gopher op 08-03-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Croga

The Unreasonable Man

Even wat dooddoeners neergooien;

You pay peanuts, you're going to be hiring monkeys.
TS; als jij het allergoedkoopste abonnement neemt, bij een bedrijf wat überhaupt al niks met telefoons doet, of überhaupt met technologie, ga dan niet verwachten dat ze je begrijpen of kunnen helpen.

Principles and an empty sack is worth a sack.
Leuk dat het een principe kwestie is geworden voor je. Ik verzeker je; voor AH maakt dat geen drol uit. Ze gaan er geen stap meer voor zetten. Ik denk dat het beter is voor je bloeddruk om de principe kwestie te laten vallen.

Persoonlijk was ik in ieder geval al lang weg geweest bij die toko. Als het echt een principe kwestie is, is dat je enige "way out".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
sanzut schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:50:
TS geeft nogal fel af op de ontwikkelaars van de app, die in zijn ogen falen. Heb je ook wel eens gedacht aan de optie dat AH de betreffende tokos mogelijk gewoon opdracht heeft gegeven e.e.a. Niet lamger door tenomtwikklene, want desinvestering in leegbloedend platform?
Als mijn klant me opdraagt een platform te droppen, of dat ze er in elk gevaln niet meer voor gaan betalen om het draaiend te houden, dan drop je dat platform, of ben ik nou gek?
Dat zou goed kunnen. Ik zou daar als bedrijf alleen dan even anders mee omspringen. Bijvoorbeeld op mijn website vermelden dat ik een product ontwikkeld had voor klant X, voor iOS en Android, en dat er in het verleden ook een Windows Phone client gebouwd is maar dat die inmiddels niet meer door mij bijgewerkt wordt.
Croga schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:14:
Even wat dooddoeners neergooien;
Het is dat je het zelf zegt :)
You pay peanuts, you're going to be hiring monkeys.
TS; als jij het allergoedkoopste abonnement neemt, bij een bedrijf wat überhaupt al niks met telefoons doet, of überhaupt met technologie, ga dan niet verwachten dat ze je begrijpen of kunnen helpen.
Je misbruikt hier een spreekwoord. Paying peanuts for hiring monkeys gaat teneerste veel meer op bij werknemers dan bij producten, maar laat ik 'm even toepassen zoals jij dat wil doen: De populariteit van Android is daarmee in één klap iets doms te noemen.
Daarnaast bedoelt men daarmee dat je naar verhouding erg weinig geld uitgeeft voor wat je krijgt.

De markt voor mobiele telefonie is in Nederland sowieso al een moeilijke, Albert Heijn zet hiermee een vrijwel unieke abonnementsvorm in de markt (die in het buitenland overigens heel normaal is). Het model dat vrijwel alle andere telefoonaanbieders nog hanteren - speculeren op dat jij meer gaat gebruiken dan je bundel - is gewoon niet fraai.
Principles and an empty sack is worth a sack.
Bedoel je dignity? ;)
Leuk dat het een principe kwestie is geworden voor je. Ik verzeker je; voor AH maakt dat geen drol uit. Ze gaan er geen stap meer voor zetten.
Da's prima, maar het zou goed zijn als ze dat dan ook communiceren. Daarnaast denk ik dat je je een beetje verkijkt op hoeveel je als consument nog voor jezelf kan betekenen. Je betoog valt nogal in de categorie "de wereld is toch al verpest, Rutte doet toch waar hij zin in heeft, ik ga maar niet meer stemmen".
Ik denk dat het beter is voor je bloeddruk om de principe kwestie te laten vallen.
M'n basisdruk is 105/75, dus bij een beetje extra bloeddruk ben ik wel gebaat.
Persoonlijk was ik in ieder geval al lang weg geweest bij die toko. Als het echt een principe kwestie is, is dat je enige "way out".
Vluchten kan inderdaad ook.

Het verbaast me echt in hoeverre veel Tweakers in dit soort topics niet alleen bereid zijn maar ook adviseren je neer te leggen bij het wangedrag van grote bedrijven. Jullie zeggen letterlijk: "betaal ergens voor wat in jouw situatie bruikbaar zou moeten zijn, kom erachter dat het niet werkt, dat ze niet bereid zijn je te helpen en dat je er toch best wel aan vast zit, ga er vervolgens weg en laat ze ondertussen vrolijk doorgaan met soortgelijke klanten werven".
Enige vorm van strijdbaarheid zou je goed doen.

Dit komt zojuist binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2en43fo.png

Gebruik maken van mijn favoriete OS voor mobiele telefoons, en dat - tot Albert Heijn gaat leveren wat ze contractueel beloofd hebben - ook nog eens gratis.

Ik geloof niet dat ik er ver naast zat, hierboven, dus ik quote mezelf maar even:
Daarnaast denk ik dat je je een beetje verkijkt op hoeveel je als consument nog voor jezelf kan betekenen.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Croga

The Unreasonable Man

kakanox schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:15:
Je misbruikt hier een spreekwoord. Paying peanuts for hiring monkeys gaat teneerste veel meer op bij werknemers dan bij producten, maar laat ik 'm even toepassen zoals jij dat wil doen: De populariteit van Android is daarmee in één klap iets doms te noemen.
Daarnaast bedoelt men daarmee dat je naar verhouding erg weinig geld uitgeeft voor wat je krijgt.
Mwah, misbruiken..... Jij betaald peanuts, de helpdesk zijn monkeys. Trained monkeys maar nogsteeds niet in staat meer te doen dan op hun hoofd te krabben en een flowchart te volgen waar jouw probleem niet in staat. En nee, het spreekwoord bedoelt niet dat je naar verhouding weinig geld uitgeeft voor wat je krijgt. Het bedoelt dat je naar verhouding weinig krijgt voor wat je uitgeeft...
De markt voor mobiele telefonie is in Nederland sowieso al een moeilijke, Albert Heijn zet hiermee een vrijwel unieke abonnementsvorm in de markt (die in het buitenland overigens heel normaal is). Het model dat vrijwel alle andere telefoonaanbieders nog hanteren - speculeren op dat jij meer gaat gebruiken dan je bundel - is gewoon niet fraai.
Ik kan me nog herinneren dat er voorheen ook andere providers waren die iets soortgelijks boden: Een automatisch aanvullend pre-paid systeem. KPN doet het zowieso en ik kan me niet voorstellen dat Vodafone en TMobile het niet doen.... Dus zo uniek zijn ze nou ook weer niet.
Bedoel je dignity? ;)
Ik bedoel dat ik als goed Ferengi liever iets jat en een klein beetje aanpas dan dat ik het zelf verzin ;)
Het verbaast me echt in hoeverre veel Tweakers in dit soort topics niet alleen bereid zijn maar ook adviseren je neer te leggen bij het wangedrag van grote bedrijven. Jullie zeggen letterlijk: "betaal ergens voor wat in jouw situatie bruikbaar zou moeten zijn, kom erachter dat het niet werkt, dat ze niet bereid zijn je te helpen en dat je er toch best wel aan vast zit, ga er vervolgens weg en laat ze ondertussen vrolijk doorgaan met soortgelijke klanten werven".
Enige vorm van strijdbaarheid zou je goed doen.
Aan de andere kant is er maar één bericht wat dit soort bedrijven begrijpen en dat is weglopen. Stemmen doe je, bij dit soort bedrijven, met je geld. Zolang jij hen blijft betalen zal het ze aan de reet roesten wat er allemaal wel en niet werkt..... Strijdbaarheid zal hen worst wezen, geld not so much.
Gebruik maken van mijn favoriete OS voor mobiele telefoons, en dat - tot zij Albert Heijn gaat leveren wat ze beloofd hebben - ook nog eens gratis.
heh :) Tsja, dan moet je mischien helemaal niet meer strijden ;) Zolang ze gratis leveren zou ik ook niet te hard aandringen voor een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
Croga schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:29:
Mwah, misbruiken..... Jij betaald peanuts, de helpdesk zijn monkeys.
Dat is vrijwel overal zo. Behalve bij XS4All misschien.
En nee, het spreekwoord bedoelt niet dat je naar verhouding weinig geld uitgeeft voor wat je krijgt. Het bedoelt dat je naar verhouding weinig krijgt voor wat je uitgeeft...
Het spreekwoord bedoelt dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Ik wil een dubbeltje betalen en voor een dubbeltje aan beltegoed gebruiken, maar dan wel graag werkend. Het gaat me meer om dat ik bereikbaar ben en sporadisch een keer kan bellen dan wat anders. Maar dan wel met de mogelijkheid om even een bundeltje data voor het buitenland te kopen wanneer ik dat nodig heb etcetera.
Ik kan me nog herinneren dat er voorheen ook andere providers waren die iets soortgelijks boden: Een automatisch aanvullend pre-paid systeem. KPN doet het zowieso en ik kan me niet voorstellen dat Vodafone en TMobile het niet doen.... Dus zo uniek zijn ze nou ook weer niet.
Automatisch aanvullend pre-paid is wel degelijk iets anders dan een cafetariamodel.
Ik bedoel dat ik als goed Ferengi liever iets jat en een klein beetje aanpas dan dat ik het zelf verzin ;)
Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Zit wat in.
Aan de andere kant is er maar één bericht wat dit soort bedrijven begrijpen en dat is weglopen. Stemmen doe je, bij dit soort bedrijven, met je geld. Zolang jij hen blijft betalen zal het ze aan de reet roesten wat er allemaal wel en niet werkt..... Strijdbaarheid zal hen worst wezen, geld not so much.
heh :) Tsja, dan moet je mischien helemaal niet meer strijden ;) Zolang ze gratis leveren zou ik ook niet te hard aandringen voor een oplossing ;)
Blijkbaar dus niet. Vooralsnog heb ik met een beetje moeite meer belminuten dan ik nodig heb en betaal ik er niets voor. Helemaal niet strijden - was het maar zo makkelijk.

Maar wat programma's als Kassa etc. voor elkaar krijgen is niet zo heel moeilijk. Tot op zekere hoogte kan je dat ook gewoon zelf.

Ik ben geen moeilijke klant, zowel zakelijk als privé niet. Als beide partijen doen wat ze afgesproken hebben betaal ik met genoegen. Mocht dat niet meer rendabel, niet meer mogelijk of wat dan ook zijn, dan kan daar over gepraat worden. Maar als je gaat aanmodderen heb je aan mij gewoon een vervelende. En als het dan Albert Heijn betreft en het gaat om 3 euro per maand, dan is het aan mij om te proberen David te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door kakanox op 08-03-2017 10:53 ]

Ga toch fietsen.

Pagina: 1