Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Goedemiddag,

Ik ben nieuw bij het forum en wilde graag weten of jullie misschien ervaringen hebben en wat tips kunnen geven. Hopelijk zit ik dus goed.

Na een luistersessie in een audio zaak ben ik tot de conclusie gekomen dat Focal Aria 936 mij toch wel erg goed klinkt en ook de 926. Mijn vraag is echter wat jullie van deze speakers vinden? Ik vraag mij dan ook af of voor deze boksen de SR6011 voldoende is of dat ik toch voor de SR7011 zou moeten gaan van Marantz?

Met vriendelijke groet,

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Geluid is persoonlijk. Goed sat je bent gaan luisteren. Waar vergeleek je ze mee als ik vragen mag? Focal is een prima merk dus ik zou het in principe gewoon doen. Voor de rest: google ff op Focal Aria 963 review :)

Beide Marantzen kunnen ze aansturen en dat zeg ik blind. Immers, tenzij je hele exotische speakers hebt kun je alles op alles aansluiten. Op vermogen hoef je je niet blind te staren, zie ook de FAQ van dit subforum. Dus het verschil zit hem vnl in de opties lijkt me :)

En verder doen we elkaar hier permanent de groeten dus "mvg en je naam" hoeft nooit onderr je post (wordt zelfs soms irritant ervaren want het voegt niks toe) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:40
Ik heb vandaag exact hetzelfde geluisterd. Ik heb een Marantz 5010 en geluisterd op een 7010. Ik zat op een Opticon 6 of de Aria 926. Uiteindelijk ook nog de 936 beluisterd, maar dat vond ik echt too much. Ik werd er helemaal onrustig van. De 926 vond ik veel rustiger en meer in balans dan de 936. Uiteindelijk de 926 gekocht en thuis klinkt dat als een huis op een marantz 5010. De verkoper zei dat de 926 makkelijker aan te sturen is dan de 936, aangezien de 936 soms laag in de impedantie kan schieten. Of t waar is weet ik niet. Iig heel blij met de 926👍

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 23:41
Het zijn erg gevoelige speakers, dus weinig vermogen nodig om hard te spelen.
Mooie speakers om te zien ook. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Goofy1978 op 27-12-2016 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:46
Hulleman schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:50:
De verkoper zei dat de 926 makkelijker aan te sturen is dan de 936, aangezien de 936 soms laag in de impedantie kan schieten. Of t waar is weet ik niet.
Gelukkig geeft Focal - als één van de weinige merken - op wat de speaker doet qua weerstand. De 936 dipt tot 2,8 Ohm waarbij de 926 tot 2,9 Ohm dipt. Dat scheelt dus echt haast niets. Waarbij de 936 ook een hogere gevoeligheid heeft met 92 dB ten opzichte van 91,5 dB van de 926. Oftewel, kort door de bocht, verschil tussen aansturen van beide speakers zal er niet zijn.

De dip is best aanzienlijk, maar door de relatief hoge gevoeligheid van de speakers valt dat in de praktijk mee. Ik heb een paar 826W Limited Edition (qua specs gelijk aan de 926 alleen dippen die gemeten naar 2,6 Ohm) tijden op een mid-end Denon gehad en dat gaat echt zonder problemen. Verschil tussen de receivers moet je zoeken in de functies en opties, niet in dat beetje meer vermogen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 28-12-2016 10:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.