Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huidige PC upgraden of nieuwe samenstellen? (Doel: gamen)

Pagina: 1
Acties:

• jamiebirahy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2023
Beste, ik heb een aantal jaar geleden onderstaand systeem gekocht en ik ben benieuwd of er nog een upgrade mogelijk is of dat ik toch echt naar een nieuwe moet gaan kijken?

COOLER MASTER ELITE 334
INTEL COREI5 2500 3.3G 6MB BOX
KINGSTON 2X 2GB DDR3 1333 CL9
MSI N460GTX HAWK
MSI P67S-C43
OCZ MODXSTREAM 600W PRO
SAMSUNG HDD 1TB 32MB (HD103SJ)
CRUCIAL M4 128GB SATA III (CT128M4SSD2)
SONY DVD/RW AD-5260S-0B BLACK SATA

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, en dan voornamelijk Battlefield 1 (liefst op zo hoog mogelijke settings, resolutie 1920x1080).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mits een upgrade nog de moetie waarde is zit ik te denken aan ongeveer 300 euro. Als het daarboven komt doe ik er liever 400 euro bovenop om een nieuwe te kopen. Dus, budget: upgrade 300 euro, nieuw 700 euro. Mocht het echt meerwaarde zijn dan zit er wel iets rek in de budgetten natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Afhankelijk van het advies zal ik natuurlijk meenemen wat er mee te nemen valt. randapparatuur heb ik, dus het gaat puur om de PC zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hoop dat een nieuwe CPU en GPU voldoende zal zijn ;) maar anders laat ik me graag inspireren :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse maar ik heb eigenlijk altijd Intel gehad en dat bevalt me prima.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prestaties staan voorop.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
In eerste plaats zou ik graag willen weten of een upgrade mogelijk om BF1 toch wel minstens op High settings te kunnen spelen. Als dat niet haalbaar is laat ik me graag inspireren voor een nieuwe pc. Bij een nieuwe build staan zoals eerder gezegd prestaties voorop!

Misschien een kleine side-step maar wat ik zou ik nog voor m'n huidige PC kunnen vragen als ik ervoor kies een nieuwe te kopen?

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ik denk dat als je je er nog 4GB bij doet om 8GB RAM te krijgen en je er een RX 480 bijkoopt je systeem het nog weer een paar jaar zal doorkunnen. Nadat ik naar je case heb gekeken is er helaas wel erg beperkte ruimte voor een videokaart, dus met de weinige keuzes die je hebt zou ik alleen de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming 8G kunnen aanraden (dit is de enige die past, hij wordt wel heet.) Je kan ook een GTX 1060 halen, deze is in de nieuwste spellen net een paar procent minder dan de 480, maar bij de GTX 1060 passen meer kaarten in je case, hiervan zou ik de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G aanraden
voor het RAM kan je of als het lukt nogmaals hetzelfde RAM bestellen of de pricewatch: Corsair CMV4GX3M2A1333C9 halen. (Zelfde latency, snelheid etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door Finntasy op 27-12-2016 12:01 ]

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Dan zou ik toch eerder voor 16 GB gaan. 8 GB is tegenwoordig al het minimale.

[ Voor 32% gewijzigd door misterTweakers op 27-12-2016 12:10 ]

• Finntasy
Dan zou hij 100€ moeten uitgeven aan compleet nieuwe sticks en heeft hij een lager budget voor de videokaart, maar goed het kan altijd

• jamiebirahy
Bedankt voor de snelle reacties! Een upgrade is dus zeker mogelijk als ik jullie goed begrijp :)

Mijn eerste reactie is om voor de (goedkopere maar betere?) RX480 te gaan (de hitte voor lief te nemen) en uit te breiden naar 16GB. kunnen jullie een setje 16GB ram aanraden voor ong 75 euro? Totaal zou ik dan rond de 350 euro uitkomen en dat is acceptabel.

mijn CPU is dus nog voldoende om BF1 goed te draaien? Zou ik hiermee BF1 op high kunnen spelen? Ultra is te hoog gegrepen voor een upgrade neem ik aan?

• Finntasy
Ik denk als je 16GB wil hebben voor 75 euro dat je bij Vraag & Aanbod moet gaan kijken. Je kan misschien kijken naar deze: V&A aangeboden: Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/16 (1866 MHZ is net ietsje sneller, ik weet niet 100% zeker of de tweaker betrouwbaar is ivm maar 1 review maar zou kunnen.)
En idd is momenteel de RX 480 sneller, dit is vanwege de nieuwe driverupdates die ze hebben gehad etc.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 21:36
Ik denk dat je cpu voor de meeste games niet echt een bottleneck vormt.
Persoonlijk zou ik niet te veel geld aan extra geheugen spenderen, 8GB (in totaal) geheugen is genoeg voor games, en als je binnen een paar jaar je cpu gaat upgraden, moet je toch nieuw DDR4 geheugen kopen. Bij V&A kan je voor weinig geld (+/-€20) 4GB extra kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door DenHond op 27-12-2016 13:23 ]

• Finntasy
Ik ben het ook nog steeds eens met DenHond op dit gebied, want over een jaar of 3 zul je waarschijnlijk echt een nieuwe CPU etc. moeten kopen dus dan is 8GB voor nu wel genoeg. Hierdoor zal je dus ook niet over het budget van 300€ heen gaan.

• jamiebirahy
OK, duidelijk.

Ik ga de RX480 en de 4GB van Corsair bestellen :)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

• jamiebirahy
Hallo, ik heb ondertussen de RX480 ontvangen maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. De PC start niet op met de RX erin. Alle lampjes gaan branden en de fans gaan draaien maar ik krijg geen beeld. Vervolgens mij oude kaart er weer in gedaan en hij werkt direct...

Ik heb een aantal tips geprobeerd die ik hier op het forum kon vinden:
- 8 pins connector aangesloten? ja
- ik heb volgens mij geen onboard videokaart...
- zit de monitor op de kaart aangesloten? ja

iemand nog tips? Als ik een nieuw topic moet starten hoor ik het graag dan doe ik dat!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
BIOS al een update gegeven?

• jamiebirahy
Nog niet, ga ik nu proberen. Bedankt voor de tip!

• jamiebirahy
Net de bios geupdate en ik heb beeld :) Ik neem aan dat alles gewoon werkt nu! Nogmaals bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Vergeet niet de oude drivers te verwijderen en nieuwe te installeren! Natuurlijk kan dat via de standaard weg, maar een aanrader is DDU. Dan weet je zeker dat echt alles weg is.

[ Voor 58% gewijzigd door br00ky op 29-12-2016 21:24 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:47
PS: gewoon 8GB (2x4) geheugen erbij, dan heb je 12GB: voldoende voor de komende paar jaar.
categorie: Geheugen intern (of natuurlijk 2e hands)

BF1 is overigens voor de CPU ook heel zwaar, wellicht dat je wat moet tweaken (settings, fps limiter) om stabiele performance te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door mitsumark op 29-12-2016 22:11 ]

• jamiebirahy
Net Battlefield 1 even opgestart en hij loopt volgens mij prima. Ik heb de MSI OC Genie II aangezet. Geen idee of dat echt wat doet :? maar het proberen waard lijkt me. Ik neem Ultra settings als uitgangspunt en ga vanuit daar een beetje tweaken zodat de perfomance stabiel wordt.

Als er iemand nog concrete tips heeft dan hoor ik ze graag :) Ik heb ergens gelezen dat het naar beneden schroeven van 'Post processing' al veel effect kan hebben op je fps.

Nogmaals iedereen bedankt voor (snelle) hulp en tips! _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door jamiebirahy op 29-12-2016 22:25 ]

Pagina: 1