Rookmelder 220v aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 15:35
Dag allemaal,

Omdat ik niet helemaal zeker ben van mijn zaak stel ik hier de vraag. Ik heb een nieuwbouwwoning (2010) met daarin een aantal rookmelders. Nu zit de rookmelder in de woonkamer op een plaats waar ik eigenlijk wat spots zou willen monteren.

Ik weet dat het systeem werkt op 220v, dus spots plaatsten is geen probleem. Dat de aansluiting niet schakelbaar is maakt niet zoveel uit, ik bedien de verlichting via mijn telefoon. Het enige waar ik mee zit is dat ik niet goed kan overzien wat het gevolg is van het verwijderen van een rookmelder voor de rest van het systeem.

Ik zie dat er 3 draden naar de rookmelder lopen: Blauw, Bruin en Rood. Ik neem aan dat de rode kabel een signaalkabel is, moet ik hier nog iets mee doen?

Mocht het überhaupt een belachelijk idee zijn hoor ik het graag :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 20:14

ralpje

Deugpopje

Ik neem aan dat je de rookmelder niet definitief wilt verwijderen, maar slechts gaat verplaatsen? In dat geval verleng je uiteraard ook de rode kabel naar het gewenste punt voor de rookmelder.
In het ergste geval gaan de melders in alarm op het moment dat je de kabel loshaalt, en moet je ze uitschakelen. Zolang je geen automatische doormelding naar een PAC of de brandweer hebt levert dat niet direct voorrijdende brandweerwagens op ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:24

Barrycade

Through the...

Dat als je woonkamer in de fik staat je niet op tijd gewekt wordt omdat je andere melders dat pas merken als de rook al boven staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
Barrycade schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:39:
Dat als je woonkamer in de fik staat je niet op tijd gewekt wordt omdat je andere melders dat pas merken als de rook al boven staat?
Daar ben ik me van bewust, het is ook een dirty fix voor nu, de rookmelder zal wel weer worden geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Weet natuurlijk niet waar je woont en hoe oud de woning is maar In belgië wilt een rode draad nog wel eens een fase draad zijn. Omdat je ook een bruine draad heb liggen lijkt me dit niet echt het geval.

Als je in een appartementen gebouw woont met 1 centrale installatie waar alle melders op uit komen lijkt het me niet zo slim om te gaan knutselen.

Zou ook niet zomaar melders weg gaan halen, eerder verplaatsen.

Ik kan niet lezen 8)7 (gaat om nieuwbouw uit 2010)

[ Voor 6% gewijzigd door PaRaDoX4 op 27-12-2016 11:43 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:42:
Weet natuurlijk niet waar je woont en hoe oud de woning is maar In belgië wilt een rode draad nog wel eens een fase draad zijn. Omdat je ook een bruine draad heb liggen lijkt me dit niet echt het geval.

Als je in een appartementen gebouw woont met 1 centrale installatie waar alle melders op uit komen lijkt het me niet zo slim om te gaan knutselen.

Zou ook niet zomaar melders weg gaan halen, eerder verplaatsen.
Volgens mij bestaat het 'systeem' alleen uit rookmelders, geen centrale kast waar alles op uitkomt. Er vindt ook geen doormelding plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Dan dient de rode draad dus alleen als verbinding tussen je EIGEN melders en verder geen signaal naar buiten het huis?

Dan gewoon gaan knutselen en niet vergeten die verbinding zo snel mogelijk weer in orde te maken, anders werken de rest van je melders wss ook niet meer. (ligt er een beetje aan hoe ze het hebben aangesloten)

Meestal wordt deze draad naar de groepenkast getrokken en daar doorverbonden met de rest van de melders. Ik zeg meestal :P

[ Voor 24% gewijzigd door PaRaDoX4 op 27-12-2016 11:51 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
De spots hangen inmiddels, bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1