Toon posts:

labtec vs philips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb <censuur> nog steeds geen speakers.

ik heb wel een geluidskaart:
Terratec DMX X-Fire 1024

nu zit ik te twijfelen tussen 2 setjes:
Labtec APX-4620 (44W subwoofer, 7.5 W midrange-drivers, 5.5W per tweeter)
Philips A3 500 (40W subwoofer, 10W satalietspeakers)

de labtec is een 2.1 setje en de philips een 4.1..... mij gaat het om het hardste en beste geluid... goede bass en hoge tonen zijn ook belangrijk.. veel spellen en mp3/muziek...

uit de labtec test op hardwareinfo.net komt die set er erg goed uit alleen is hij duur. Dat duur valt mee want de philips is ongeveer even duur.

Zelf weet ik alleen dat labtec goed is van reviews. ik heb nu de Philips DSS330 en die kunnen ook vrij hard en hebben goed geluid, vooral de subwoofer kan laten merken dat hij er is (klein ding, staat in de hoek.. niemand die hem ziet.. maar iedereen vraagt zich iedere keer weer af waardoor de grond gaat trillen)

over philips ben ik dus best tevreden... maar ik wil dus een nieuwe set... 2.1 en 4.1 maakt niet echt veel uit.. maar met 2.1 gebruik ik niet alle uitgangen van de geluidskaart...

[beetje ot] kan ik bijvoorbeeld 2 speakersets aanschaffen.. en 1 aansluiten als front, en de ander als rear??

dus 2x labtec = 2 x subwoofer + 4x speakers

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die apx 4620 is gegarandeerd echt een goeie set. Die vier speaker uitgangen zou ik me niet al te blind op staren. Het enige waarbij dat echt "nodig" (:?) is, is bij 3d geluid in spelletjes.

Je kan ook die labtec kopen en twee kleine pc-speakertjes toevoegen (labtec spin50) ofzo. Dat kan ook heel prima! Het laag wordt toch weergegeven door de subwoofer! Dan heb je én een goed geluid met muziek én een 4point geluid bij effectjes :)

(ps, ik heb ook een 4 kanaals soundcard, maar ik heb er ook gewoon twee (goeie :7) labtec speakertjes opzitten omdat ik zelden/nooit spellen speel).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij zelf eigenlijk ook meer om kwaliteit geluid.. als ik game let ik er toch neit op waar het vandaan komt... maar ik vind het wel mooi bij DVD films...

maar zoals je zegt van die cheap ass dingen erbij kopen.. das een optie ja... :)

maar het gaat mij dus niet om het aantal speakers.. het gaat mij erom welke set ik beter kan kopen.. ik denk nu zelf dat ik die labtec ga halen met 2 cheap ass speakers...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hhhm, die philips ken ik (nog) niet... Ik ga met Jag binnenkort wat PC-speakersetjes reviewen en daar zitten die (beide) waarschijnlijk ook bij. Ik weet niet of jij daar op moet gaan zitten wachten, want alles moet nog geregeld worden enzo...
( [topic=168430] )

Die philips lijkt me wel een leuk setje, maar zeker weten doe ik het niet... Ik vond persoonlijk ook de cheap-ass speakertjes van philips verassend goed klinken (a2-500). Maar het is toch weer wat anders, he? zo'n flatpanel... Eerst zelf horen, dan pas kan ik er wat over zeggen...
Ik heb al een keer eerder mijn oordeel over die philips' gegeven, maar ik hebbum nooit gehoord.
( [topic=154801] ).

Ow, BTW echt slecht zijn die speakertjes niet hoor. Als je bijvoorbeeld een spin60 neemt, dan heb je gewoon een volwaardig achterspeakertje! Het zijn gewoon wat kleinere pc-speakers waar wat minder bass uitkomt. Ik denk vermoed dat die labtecs wel beter klinken als het setje van Philips, maar zeker weten kan je het nooit, he?

Verwijderd

Topicstarter
ligt eraan wanneer die review komt.. ik ga denk ik over 2 maanden speakers kopen... ik doe het voorlopig met deze dingen en ga eerst de belangrijkste dingen upgraden (nou ja upgraden.. ik moet een moederbord kopen)

Verwijderd

Ik heb zelf ook twee speakersets op mijn compu zitten (1 voor & 1 achter), en dat gaat prima. Wel twee power en volume knoppen, maar dat is (voor mij tenminste) in de praktijk niet zo'n probleem. Een complete 4.1 set is makkelijker, maar dit kan ook.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, twee maanden moet wel lukken. :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Voor goede acoustische kwaliteit zit je met Labtec altijd goed. Die baseerd kun sets ook op acoustische kwaliteit en frequentiebereik. Ik heb nog geen woofer gehoord die met een 6.5" membraan evenlaag komt als die van de APX4620.

Beide sets kan ik niet tegen elkaar afwegen.
De PHilips heb ik nooit gehoord. Ik kan je wel zeggen dat de Labtec APX4620 zeker het kopen waard is. Hij klinkt gewoon netjes, goed gebalaceerde relatieve hoeveelheid bass-mid-high, het lijkt allemaal met heel weinig vervoming te klinken, ook op hoog volume.

Want die woofer kan zonder twijfel harder dan welke Philips set dan ook. Ik heb weleens een philips set gehoord (bij Dynabyte, wel vet dat ze opgesteld stonden voor gebruik, goeie zaak) en beide vond ik gewoon erg goed klinken, geen lack aan welk deel van het frequentiebereik dan ook. Alleen de Labtec had zuiverdere treble, en ik denk dat dat komt omdat Philip nog nooit van tweeters gebruik heeft gemaakt. Verder ziet de APX4620 woofer er gewoon stoer uit :)

Die APX heb ik zelf gehoord en biedt gewoon zeker veel waard voor je geld (F320,- lijkt me goed te doen).

Ik snap trouwens niet waar jullie het over hebben de APX4620 is een complete 2.1 set die geen 4.1 systeem ondersteunt, dus wtf hebben jullie het over 2 speakertjes erbij kopen ofzo.

Veel beter dan de APX4620 wat acoustische kwaliteit bestaat nauwelijks voor alle sets die ik gehoord heb, als je Klipsch en Videologic buiten de race laat. Mijn ADA885 vind ik ook slechter klinken, terwijl die in de cijfertjes overal beter in presteert.

Die set is bijna vergelijkbaar met highend 4.1/5.1 pc subsetjes, wat acoustische kwaliteit betreft, dat is echt een goede set hoor.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik snap trouwens niet waar jullie het over hebben de APX4620 is een complete 2.1 set die geen 4.1 systeem ondersteunt, dus wtf hebben jullie het over 2 speakertjes erbij kopen ofzo.
op een goede geluidskaart kun je voor en achter speakers aansluiten: dus die labtec op de voorspeaker aansluiting en dat cheap-a$$ setje op de achterspeaker aansluiting
Pagina: 1