Free roaming game ps4/xbox one geschikt voor kinderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Mijn dochter was een fanatieke minecraft speler en ze vermaakte zich ook prima met Burnout Paradise (gewoon rond rijden zonder mee te doen aan de challenges). Daarnaast hebben we al steep geprobeerd, maar dat werd toch als minder leuk ervaren dan de andere 2 games.

Nu ben ik opzoek naar andere games, waarin je gewoon je eigen weg kan gaan, zonder dat je alles overhoop moet schieten (dus geen games als GTA, RDR, Elderscroll, etc)...

Met googlen kwam ik nog bij firewatch maar dat leek me ook niet echt geschikt voor een kind van 9.

Voor de rest kan ik echter maar bar weinig vinden.. Iemand nog tips?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je nog heel even geduld hebt: Lego Worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
pagani schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:32:
Als je nog heel even geduld hebt: Lego Worlds.
Dat is een goede tip, die heb ik inderdaad al een hele lange tijd terug langs zien komen, maar daarna was het enorm stil rondom die game, waardoor ik er eigenlijk niet meer aan gedacht heb.. Hopelijk dat hij tegen die tijd beter gaat bevallen dan Lego Dimensions, want daar wordt hier echt niks mee gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Bully en Banjo Kazooie: Nuts and Bolts.

[ Voor 73% gewijzigd door NotSoSteady op 27-12-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Sea of thieves misschien, komt volgend jaar uit op de xbox. Ook al gekeken naar rachtet and clank, teareaway, little big planet 3 of sunset overdrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ratchet & Clank en Tearaway schieten bij mij ook zo als eerste binnen. Grow Home is misschien ook wel leuk voor een kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 18:42
Moet het op PC zijn? Anders een N64 op de kop tikken en Super Mario 64 aanschaffen :)

Whoops, titel niet goed gelezen :+
Zag PC in de signature staan......

[ Voor 32% gewijzigd door PdeBie op 27-12-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
PdeBie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:14:
Moet het op PC zijn? Anders een N64 op de kop tikken en Super Mario 64 aanschaffen :)
:?
Free roaming game ps4/xbox one geschikt voor kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Bedankt voor de tips. De meeste games kennen we idd al. Het echte free roaming zoals in minecraft ontbreekt helaas alleen vaak.

Ik denk voor nu dat we maar gewoon wachten op die nieuwe LEGO game. Dat lijkt nog het meeste aan te sluiten bij wat mijn kinderen leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Lego marvel super heroes voor ps4 ziet er ook goed uit en heeft positieve reviews.

En is ook goedkoop te krijgen, dus je kunt er nooit een grote bult aan vallen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door --_-- op 28-12-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04

Gundogan

Rip and tear, until it is done

No Man's Sky is vrij zorgeloos zonder echt gevaar en makkelijke controls (auto aim, vliegen zonder botsen). Echter niet de meest spectaculaire game en er zit een klein beetje combat in.

Need for Speed Most Wanted is in de stijl van Burnout Paradise, maar dat is PC of vorige generatie console.

In Forza Horizon 3 of The Crew kan je ook vrij zorgeloos rondkakken.

Anders misschien Cities: Skylines. Is wel een stedenbouwer en alleen PC uiteraard, maar heeft standaard een unlimited money mod. Ik speelde rond die leeftijd al fanatiek SimCity2000, dus misschien is dat wat.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 18:42
Gundogan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:19:
No Man's Sky is vrij zorgeloos zonder echt gevaar en makkelijke controls (auto aim, vliegen zonder botsen). Echter niet de meest spectaculaire game en er zit een klein beetje combat in.
Denk alleen dat NMS vrij snel gaat vervelen, omdat je verder niet echt veel kan. Ja de nieuwe creative mode (bouwen van een basis) is misschien wel aardig, maar ook weer niet helemaal de bom.

De combat is overigens niet echt combat te noemen. Af en toe een beestje wat je aanvalt of een aantal vliegtuigjes. Je ziet geen rondvliegende ledematen en dergelijke :)

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:57

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Little Big Planet! :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:21
Ik speel met de kinderen Portal Knights. Een soort van minecraft.

Ze zijn nog net te klein voor de controls, dus ik doe alles wat zij mij opdragen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
Top bedankt voor de tips.

No mans sky is denk ik een hele goede optie voor mijn dochter.. Het feit dat het herhalend is, is voor haar geen probleem.. Zolang er maar nieuwe dingen te verkennen zijn en de controls niet te lastig..

Portal Knights en Lego marvel super heroes zouden ook zeker wat kunnen zijn en die gaan we bekijken.

Little Big Planet hebben we al gehad, maar dat is amper gespeeld.

Cities Skyline heb ik ook al gehad maar dat vonden ze toch nog te lastig..

En naar beide race games zal ik eens gaan kijken of ik die ergens voor een leuke prijs kan oppikken.

Pagina: 1