Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies Game/School PC / 1000-1100 euro

Pagina: 1
Acties:

• chris2306
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 20:59
Beste Medetweakers,

Kerst is voorbij en de knoop is doorgehakt. Ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe game/school pc omdat mijn huidige laptop (pricewatch: Asus N56VZ-S4215H niet krachtig genoeg meer is. Verder merk ik dat ik niet meer zo afhankelijk ben van een mobiel systeem waardoor als snel de keuze viel op een PC. Ik volg al een tijdje verschillende topics hier en op basis de BBG November in combinatie met advies uit verschillende topics ben ik gekomen tot het volgende lijstje.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De Pc zal gebruikt worden voor games die ik graag 1080p >60 fps wil spelen, denk hierbij aan games als Bf1, Planet Coaster, Simcity. Als student gebruik ik software als Autocad/Revit/3ds Max en ArchiCad. Denk hierbij aan modelleren van gebouwen en het vervolgens renderen ervan. Ben sinds kort begonnen met UE4 maar ik weet nog niet of ik hier mee verder ga. Gekozen componenten zullen daar niet veel van UE4 afhangen. Verder software die ik gebruik zijn Photoshop, Lightroom en After Effects. Tevens fotografeer ik graag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als streefbedrag heb ik een budget van 1000 - 1100 voor ogen. Graag houd ik dan ook alle kosten binnen dit budget. Ik zal hem zelf in elkaar zetten waarbij ik hulp krijg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment is mijn laptop gekoppeld aan een scherm, pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart, die ik mee zal nemen naar de nieuwe computer. Verder heb ik een eenvoudige toetsenbord en een draadloze muis. Deze kunnen eventueel naderhand worden vervangen voor iets wat meer gameproof is.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

In de lijst die ik opgesteld heb staan een aantal onderdelen die ik graag wil verantwoorden.
De keuze voor een i7 6700 komt vanuit de rekenkracht in combinatie met de Hyper threading functie die gebruikt zal worden bij software als 3ds Max/ArchiCad. Ik hoef niet perse te wachten tot de nieuwe i7 7xxx serie omdat de nieuwe serie geen grote verbetering is t.a.v. huidige variant. Daarbij verwacht ik geen grote prijsschommelingen van huidige serie waardoor ik deze net zo goed dit moment kan aanschaffen.
Uiteindelijk gekozen voor dit mobo door het formaat en prijs maar toch de mogelijkheid om 4 balkjes ram er in te stoppen. Ik denk met 2 x 8 gb ram voor nu voldoende te hebben. Heb gekozen voor deze videokaart omdat ik verwacht voldoende kracht te hebben games op 1080p >60 fps te spelen. En met 6gb verwacht ik voor de toekomst ook even te zijn voorzien. Uit verschillende topics hier op het forum is deze kaart al meerdere keren geadviseerd. Tot slot de keuze voor de behuizing. De keuze is gevallen op deze kast door de prijs en de kaartlezer die al voorzien is. Foto's kunnen hierdoor gemakkelijk worden geïmporteerd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Waar ik altijd wel van houd is de term Bang for Bucks dus graag kies ik voor producten waarbij je veel waar krijgt voor je geld, ik verwacht dat dit onder de tweakers niet veel anders is. Verder vind ik formaat van de gekozen kast wel prima, deze hoeft namelijk niet zo heel groot te zijn. Hij zal onder het bureau geplaatst worden waardoor er geen eisen zitten aan het uiterlijk.

Ga je overklokken?
Heb daar geen ervaring mee en ga dit ook niet toepassen.

Wenslijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master Silencio 352€ 59,27€ 59,27
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.061,96

Wat verwacht je van ons?[i]
Waar de Medetweakers me in kunnen helpen is een advies over de samenstelling van mijn build. Veel is samengesteld door het lezen van de BBG en verschillende topics. Dit wordt mijn eerste build en heb er eigenlijk niet bijzonder veel kennis van. Wat ik graag wil is een systeem waarbij ik gewoon goed een spelletje (1080p >60 fps) op kan doen en daarnaast fatsoenlijk de wat zwaardere software op kan draaien. Ik weet dat het geen rendermachine wordt, maar ik verwacht dat deze build al een aanzienlijk verschil gaat brengen met de laptop die ik nu heb. Graag hoor ik op welk punt ik eventueel een aanpassing kan verrichten om het systeem meer op elkaar te laten aanpassen. En graag hoor ik waar ik beter een ander component kan kiezen.

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Dat is een setup die je zo kunt bestellen. Persoonlijk zou ik een betere (kwaliteit, koeling, inbouwgemak, geluidsniveau) behuizing nemen in de vorm van een product: Nanoxia Deep Silence 4 of pricewatch: Fractal Design Define Mini C en een betere voeding als de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt, pricewatch: Corsair Vengeance 400W (is bij meer winkels te koop zie https://nl.hardware.info/...66/corsair-vengeance-v400) of een pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Het is maar net of je het de kleine extra uitgave waard vindt.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Zie hier geen probleem mee en wellicht nog iets van @ACB2401 tips mee te nemen.
Ik weet niet hoeveel haast je hebt bij dit systeem en of je nog wellicht wilt uitstellen tot de 7XXX series.
De prijzen gaan dan wat verder naar beneden voor de 6XXX series waardoor je wellicht een upgrade op de videokaart kan doen.

Maar dat is totaal aan jezelf

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Verwijderd

Bewust gekozen voor non-k versie? Wellicht dat je nu geen behoefte hebt aan overklokken. Maar misschien komt het wel van pas in de toekomst, CPU is dan 4 tientjes duurder en de moederbord moet je denken aan een even hoge (upgrade) prijs. MSI mATX Moederbord Z170M Mortar kost 110 - 140 euro.

Ik las hierboven dat je geld kunt besparen op onderdelen om zo je GPU te upgraden, maar voor de games die jij wil spelen is een 1060 genoeg.

• chris2306
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 20:59
Alvast een dank voor de snelle reacties.

@ACB2401, heb inmiddels de voeding vervangen door de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt Heb de wattage van de cpu en videokaart nog eens bekeken. Deze komen samen uit op 185 Watt. (120+65) wat in mijn ogen wel mogelijk is met de nieuwe voeding. Klopt dit?

@Kadardar, @Tommytjeb, Ik heb bewust gekozen voor een non k variant omdat ik geen ervaring heb met overklokken en hier op dit moment ook geen behoefte aan heb. Opschalen naar een overklokbaar systeem zou me nog eens een kleine honderd euro extra kosten wat niet binnen het budget past.
Ik verwacht geen spectaculaire prijsdrops met de komst van de nieuwe 7xxx serie.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Gpu+cpu+rest =120+65+30 << 80%*360 dus is inderdaad geen probleem.

Betalen voor overklokken zonder het te doen is inderdaad onzin. Prijsschommelingen in de oude serie na release zijn er al jaren niet geweest, dus zie ook niet in waarom dat nu wel zo zou zijn. De nieuwe serie zal zo'n 8% sneller zijn, dus als je nu een pc nodig hebt hoef je er niet op te wachten, lijkt me.
Pagina: 1