Toon posts:

devolo dlan 500 wifi problemen met snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een devolo starter kit en een extra blokje aangekocht.
In het begin ging het goed er stond 72 mbs. Maar later stond er het zelfde, maar de snelheid was behoorlijk traag.
Een filmpje van youtube aan 720p werd niet eens geladen

Ik het al upgedate met het devolo cockpit programma, maar er was niets beter

Zou iemand mij kunnen helpen aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Meer achtergrond informatie zou prettig zijn.

Welke provider heb je?
Wat voor type modem gebruik je?
Kun je nakijken of de Devolo op dit moment over meer dan 1 elektragroepen werkt?
Kun je een kabel aansluiten tussen de devolo en laptop, en speedtest.net starten?
Heb je instellingen gewijzigd, of werkt het plug&play?

Mijn ervaringen met zulke powerline adapters zijn niet positief te noemen.

[ Voor 25% gewijzigd door wizai op 27-12-2016 11:20 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb proximus als provider
de b-box 3

het is plug&play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Aanvullend op @Wizai:

-Is de snelheid wel (maximaal) als je de apparaten bij elkaar op hetzelfde stekkerblok aansluit?
-Is de snelheid wel in orde als je je laptop direct op je modem aansluit?
-Werkt een factory-reset?
-Eén of beide units al eens uit/aangezet? (wil nog wel eens helpen)

Mijn ervaring met powerline is gemengd, in een nieuw huis(appartement) met nieuwe bedrading en groepenkast en relatief weinig storingsbronnen werkt het prima, in een oudere bestaande één gezin woning (ca. 1980)werkte het minder van de zolder naar de losse schuur in de tuin. (maar voor dat doel prima en weegt niet op tegen de 'moeite om een kabel te graven enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met de modem is alles goed , ik zal hem eens uit/aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het helpt niet met de modem uit en aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:34:
het helpt niet met de modem uit en aan te zetten
Wil je de andere aangedragen dingen eens proberen? (ook door Wizai)
Met uit/aanzetten bedoelde ik de devolo units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar die kun je alleen maar in en uitpluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:41:
Maar die kun je alleen maar in en uitpluggen
Prima!

Wil je de andere aangedragen dingen eens proberen? (ook door Wizai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
Dat het een prima manier is om ze uit/aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok maar dat heb ik al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de computer aansluit aan de hoofdbak van devolo is dat de naam van de modem

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Graag je post wijzigen, ipv 2 reacties onder elkaar te plaatsen. Dit maakt het topic alleen maar onoverzichtelijk.

Kun je een laptop via een netwerkkabel aansluiten op de 'hoofd ontvanger' van de Devolo Dlan 500?
Test daar eens je snelheid.

Laat eens een screenshot zien van de inhoud van Devolo Cockpit.
Zoals je ziet willen wij het stap voor stap doen, om het overzichtelijk te houden.
Jij wil immers een oplossing :)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik de computer aansluit aan de hoofdbak van devolo is dat de naam van de modem

is dat normaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:02:

is dat normaal?
De hoofdontvanger heeft 2 aansluitingen;
er moet 1 kabel naar jouw modem,
er moet 1 kabel naar jouw laptop.

Plaats eens een screenshot als je dit gedaan hebt, en voer een speedtest uit.

[ Voor 8% gewijzigd door wizai op 27-12-2016 13:20 ]

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Je hebt ook niet duidelijk aangegeven wat nu traag is. De verbinding tussen de 2 devolo units of je wifi. Zit je met lan kabel aangesloten op de devolo unit of via WiFi? Als het tweede het geval is dan eerst met lan kabel testen, zoals al gesuggereerd is. Deductie is het kernwoord bij dit soort trouble shooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de wifi is traag en ik heb het al getest met kabel aan de hoofdbak daar is het goed maar aan de kleinere bakjes is het slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:17:
de wifi is traag en ik heb het al getest met kabel aan de hoofdbak daar is het goed maar aan de kleinere bakjes is het slecht
Als je bedraad getest hebt en het is ook traag, heeft je probleem niets met WiFi te maken 8)7

Misschien helpt het als je in plaats van "hoofdbak" en "kleinere bakjes" meldt exact welke typenr die dingen hebben en even een tekening maakt van hoe alles op elkaar aangesloten is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:17:
Het probleem met dit soort oplossingen is dat er heel veel oorzaken kunnen zijn. Verschillende groepen in je meterkast bijvoorbeeld. De nieuwere powerline oplossingen kunnen daar beter mee omgaan, en jouw setje behoort daar volgens mij niet toe.

Dat terzijde, want je verbinding was eerst wel goed (toch?) met dezelfde setup. Dus dan wordt de storing ergens anders door veroorzaakt. Bijvoorbeeld een apparaat wat op dezelfde groep is aangesloten, het is bekend dat sommige apparaten als ze aan staan heel veel storing kunnen veroorzaken in powerline oplossingen. Heb je recentelijk iets nieuws aangesloten wat dit zou kunnen verklaren? Magnetron bijvoorbeeld?

Verder: wat is nou je throughput dan? Die devolo throughput cijfers (die dus uit je cockpit komen, 72 mbps) vertrouw ik niet zo. Wat gebeurt er als je binnen je netwerk even een flink bestand van a naar b kopieert? Wat is dan je snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

palthe schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:41:
[...]

Verder: wat is nou je throughput dan? Die devolo throughput cijfers (die dus uit je cockpit komen, 72 mbps) vertrouw ik niet zo. Wat gebeurt er als je binnen je netwerk even een flink bestand van a naar b kopieert? Wat is dan je snelheid?
Ze zijn prima te vertrouwen, maar het zijn bruto link rates (net zoals wat je uit een WiFi NIC zou lezen), daar gaat nog error correction en overhead vanaf. Het zijn inderdaad niet netto throughput rates, maar pretendeert dat ook niet te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

dion_b schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:15:
[...]

Ze zijn prima te vertrouwen, maar het zijn bruto link rates (net zoals wat je uit een WiFi NIC zou lezen), daar gaat nog error correction en overhead vanaf. Het zijn inderdaad niet netto throughput rates, maar pretendeert dat ook niet te zijn.
Ik raad hem aan om niet naar dit cijfer te kijken, maar gewoon wat bestanden heen en weer te trekken. Met die cijfers die daar uit komen kunnen we wat meer omdat hij zelf aangeeft dat het in de cockpit nog steeds dezelfde mbps weer geeft als toen hij het nog wel als snel ervoer (72 mbps). Alleen nu ervaart hij het als trager. Kortom, ik vind dat getal dan niet te vertrouwen als meting voor zijn ervaring.
Dat jij helemaal gelijk hebt in je uitleg, doet daar niets aan af en ik wil nog steeds dat TS op deze manier even zijn interne netwerk door test. Een youtube filmpje wat niet lekker werkt kan 1001 redenen hebben en we willen denk ik zoveel mogelijk uitsluiten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yep. Maar deze cijfer vertelt wel degelijk wat zinnigs. Zoals gezegd, het is de link rate, ex overhead en error correction. Overhead en normale error-niveau geeft je ongeveer 2/3 van die waarde als echte throughput. Dus je zou dan uit moeten komen net onder de 50Mbps. Haal je dat netto, dan werkt alles op dit stuk naar behoren. Haal je significant minder dan 50Mbps, dan weet je dat de PLC-adapters onrealistisch strak aan het moduleren zijn en daardoor teveel errors krijgen. In dat laatste geval zou bijv een nieuwe firmware van de adapters zinnig kunnen zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1