HDR vermelding TV's.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 14:26
Wanneer je zoekt naar tv's met HDR, krijg je ook televisies te zien met een 8 bit (ipv 10) panel. Dit zijn tv's die weliswaar ondersteuning bieden voor het afspelen van HDR, maar geen optimale weergave ervan bieden. Samsung noemt het ook anders voor de 5x en 6x series, namelijk HDR Pro. Wellicht handig om dit aan te passen om misverstanden te voorkomen bij gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Visionist schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:48:
Wanneer je zoekt naar tv's met HDR, krijg je ook televisies te zien met een 8 bit (ipv 10) panel. Dit zijn tv's die weliswaar ondersteuning bieden voor het afspelen van HDR, maar geen optimale weergave ervan bieden. Samsung noemt het ook anders voor de 5x en 6x series, namelijk HDR PRO. Wellicht handig om dit aan te passen om misverstanden te voorkomen bij gebruikers.
Het is op dit moment vrij onduidelijk welk paneel echt 10-bit is en welke eigenlijk 8-bits. Bijvoorbeeld de Sony X94C heeft volgens deze site een 10-bit paneel, maar volgens Sony is het weer 8-bit ("8bit for HDMI 1/2/3/4").

Bij Samsung is het ook onduidelijk, in eerste instantie leken Quantum Dot-panelen echt 10-bits te zijn, maar nu ik dit lees, twijfel ik vanwege deze zin:
And when Quantum dots meet 10-bit panels, you have 64 times the color expression of conventional TV. That amounts to as much as one billion different shades.
Ik ben er helemaal voor om het zoeken naar 10-bit (en later 12-bit) panelen makkelijker te maken, maar als het voor ons niet of nauwelijks te vinden is, houdt het op. Ik zet dit op mijn lange termijn ToDo list, zodat ik er op een later tijdstip naar kan kijken, wellicht dat de situatie dan duidelijker is geworden.