Toon posts:

Geen audio via ARC tussen Sony KD-XD9305 en Pioneer VSX-2021

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Vorige week mijn sony kd-xd9305 van sony uitgepakt en ingesteld, alles werkt maar ik krijg geen audio binnen op mijn pioneer vsx 2021 wat ik heel vreemd vind want bij mijn oudere sony NX 710 werkte dat uitstekend.

Ik weet dat het een vreemde instelling moet zijn maar welke?

Beeld is er uiteraard wel. maar dat is de andere kant op. van ps4 naar vsx naar tv.

En de controle HDMI functie werkt wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Aller nieuwste update gedaan.
VSX 2021
Mac Mini
Ps4
Ps3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle fora's inclusief amerikaanse afgestruind. aangezien het nu kerst is sony nog niet gebeld!

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 00:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 00:13:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle fora's inclusief amerikaanse afgestruind. aangezien het nu kerst is sony nog niet gebeld!
En heb je de gebruiksaanwijzing gelezen?
M.a.w.; je hebt op de tv de juiste HDMI poort aangesloten en in de geluidsinstellingen digital out geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Sentr1no,

Ja uiteraard gebruikers aanwijzing gelezen, mails gestuurd naar winkel, en sony morgen nog voor de zekerheid bellen. Maar bij speakers staat AudioSysteem. ipv TV Speakers, dus hij herkent ook echt dat er een versterker is aangekoppeld. 7 verschillende kabels gebruikt voor de zekerheid.

Digitale audio-uitgang op 1 gezet in het android menu (maar werkt niet ) en uitgang 2 ook niet!

HDMI zit in poort 4 waar ARC op staat.

OSD APPLLICATIE in android ook stopgezet!

ik hoop dat iemand nog meer tips heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Hoi, je hoeft de OSD app niet perse te stoppen, dat heb ik (in het andere topic waar je reageerde) alleen gedaan omdat ik de volumebalk van de tv niet wil zien als ik het volume op de versterker wijzig.

Je versterker ken ik niet, maar ik heb dezelfde TV als jij dus hieronder de instellingen die absoluut moeten werken. Ik wil niet beweren dat dit de beste instellingen zijn maar voor mij wel en er gaat dan gegarandeerd geluid door de HDMI 4\ARC poort naar de versterker, heb je daarna nog geen geluid zou ik haast zeggen dat er iets in je versterker is veranderd.

Sony TV -> instellingen -> Geluid:
-Speakers = Audiosysteem
-Hoofdtelefoon/Audio uit = Audio uit (vast)
-Digitale audio-uitgang = Auto 2

Heb je niet per ongeluk analoge\digitale audio kabels achter op je tv aangesloten? Of wellicht een koptelefoon? In dat geval gaat misschien ook ARC uit zit ik te denken.

En als ik het goed begrijp heb je wel geluid als je op de PS4 enzo zit? Het gaat hier echt alleen om geluid vanaf de tv dat niet naar je versterker gaat?

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 27-12-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond Pixal,

Hartelijk dank voor uw reactie, weet u toevallig of je de tv instellingen digitaal en analoog hebt geïnstalleerd, of alleen digitaal?

En wat is audio-uitgang 2? ipv 1?

ik vond namelijk ergens op een ander forum, dat het miss de kaart van SmithCI Ziggo in de tv er mee te maken heeft.
En wat blijkt na 2x reset en alleen digitaal installeren ipv beide, heb ik nu geluid! Zowel via netflix ZiggoHD Zenders.

Alleen dus geen audio via de analoge uitzendingen en nu nog uitvinden hoe ik de HD zenders op 1 tot en met 30 kanalen krijg ipv 925 tmt 960

IK heb overigens maar 1 HDMI kabel aangesloten de rest is aangesloten op mijn receiver.

Dus het probleem zit hem in dat ik dus VAN De tv naar mijn versterker geen geluid had/heb.

Alvast bedankt voor de hulp
mvg,

Daan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb geen idee hoe de netten ingeregeld moeten worden, bij mij staan ze na automatische instelling wel op de juiste volgorde als ik aan het zappen ben maar ze staan niet van 1 tot 30. Maar ik gebruik een logitech harmony dus ik kies de netten op het schermpje van de afstandsbediening. Ik kijk eigenlijk bijna geen TV, heb er ook geen smartcard van ziggo inzitten, dus alleen NED 1,2,3 zijn HD, rest wel digitaal maar SD. Analoog uiteraard niet ingesteld. Ik heb wel gewoon op alle netten geluid via ARC, ook stereo. Ik snap alleen niet wat je bedoelt met geen geluid bij analoge uitzendingen, analoog had je na de reset toch niet ingesteld?

Check ook laatste software versie voor de TV, maar dat doet ie waarschijnlijk automatisch (als er een internet verbinding is tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:35
Controleer de settings in de receiver nog eens voor de zekerheid, ARC heeft een aparte aan/uit setting. Het is dus mogelijk de receiver in te stellen op HDMI cCntrol zonder ARC. Zie pagina's 45 en 46 van de handleiding.
http://docs.pioneer.eu/Manuals/VSX_2021_K_ARB7458_manual/

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@pixal,

na de 15de reset, heb ik nu overal geluid uit, enkel is het geluid wat in stereo uitzending is vele malen zachter .
Uiteraard nieuwste software en alle updates gedaan. Het blijft vreemd maar goed het werkt nu.
Veranderen van zenders alsnog niet gevonden, maar goed kan er mee leven als ik naar 920 moet zappen ipv 1 2 3. Kijk zelf ook niet extreem veel tv, meer netflix. Analoog, voor de zekerheid even toch geïnstalleerd om te kijken of daar dan wel geluid uit komt.

@MewBie, dank je voor de tip,
al deze stappen uiteraard al gedaan maar daar zat het niet in,

blijf het niet heel gebruikt vriendelijk vinden.

bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1