Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ririshi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 23:39
Beste Tweakers,

Dit is m'n eerste forumtopic/post dus excuses als ik iets fout doe O-)

Ik speel al een tijdje The Division, en het is een supertoffe game. Ik run een Intel i5-3570K (niet overclocked nu) met een GTX 1060 van MSI, en het viel me laatst op dat ik geen 60fps krijg. Ik probeer nu het één en ander aan de graphics options te sleutelen om met een zo'n hoog mogelijke instelling toch op 60fps te komen.

Ik krijg nu echter in sommige gevallen rare verticale zwarte balkjes onderin mijn scherm te zien (open foto):Aritfacts
Ik heb 't nog nooit eerder gezien en ben benieuwd of iemand anders hier ook ervaring mee heeft.
Zo ja, wat is hiervan de oorzaak en wat kun je eraan doen?

Hopende op een goeie reactie, en nog een fijne (late) kerst,

Ririshi

EDIT: Ik heb een 1440p scherm, voor 't geval iemand nog tips zou hebben voor de beste graphics instellingen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ririshi op 26-12-2016 23:37 . Reden: info: 1440p scherm ]

AMD Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte RTX 2070S | HyperX 3200CL16 64GB | Dell S2721DGF & U2724DE

Beste antwoord (via Ircghost op 11-01-2017 09:43)

• Ririshi
Wat zijn jou temps van de GRAKA en CPU ?
GRAKA zit rond de 60°C onder 85-100% load tijdens 't spelen en de CPU hangt rond dezelfde temperatuur.
Op welke instellingen speel je op jou 1440P scherm?
Ik heb de settings op high en dan hier en daar een tweak: zo heb ik op het moment de graphics resolution op 85% (geeft een enorme fps boost zonder al te veel grafisch verlies). Hiermee kom ik nu op solid 60fps, naar ik heb 't idee dat er nog iets meer winst te pakken valt.

Ik zal vanavond of morgen even een schermkiekje doorsturen met m'n huidige settings.
-> SPV
Special Purpose Vehicle?
Probeer eens met Geforce Experience de gemiddelde instellingen toe te passen en daarop te spelen.
Heb ik geprobeerd, geeft me vaak 60fps maar is grafisch niet het beste wat er te halen valt.

De problemen met artifacts lijken de schuld te zijn van de nieuwe DX12 renderer. Door die uit te zetten heb ik geen last meer van artifacts! Het nadeel is dan wel dat ik minder fps haal en dat sommige textures spontaan van low naar high quality springen, alsof hij de HD versie niet op tijd kan laden.
Dit is echter een gebrek van de DX11 engine...

AMD Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte RTX 2070S | HyperX 3200CL16 64GB | Dell S2721DGF & U2724DE

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
-> SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Probeer eens met Geforce Experience de gemiddelde instellingen toe te passen en daarop te spelen.
Als het probleem daarmee niet optreed, ligt het dus niet aan de hardware, maar aan de instellingen.

Verder uiteraard ook met GE de laatste drivers installeren van je videokaart en zorg dat je alle drivers up2date hebt. Denk hierbij aan Chipset, geluid, muis/toetsenbord etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ririshi
GRAKA zit rond de 60°C onder 85-100% load tijdens 't spelen en de CPU hangt rond dezelfde temperatuur.
Ik heb de settings op high en dan hier en daar een tweak: zo heb ik op het moment de graphics resolution op 85% (geeft een enorme fps boost zonder al te veel grafisch verlies). Hiermee kom ik nu op solid 60fps, naar ik heb 't idee dat er nog iets meer winst te pakken valt.

Ik zal vanavond of morgen even een schermkiekje doorsturen met m'n huidige settings.
-> SPV
Special Purpose Vehicle?
Heb ik geprobeerd, geeft me vaak 60fps maar is grafisch niet het beste wat er te halen valt.

De problemen met artifacts lijken de schuld te zijn van de nieuwe DX12 renderer. Door die uit te zetten heb ik geen last meer van artifacts! Het nadeel is dan wel dat ik minder fps haal en dat sommige textures spontaan van low naar high quality springen, alsof hij de HD versie niet op tijd kan laden.
Dit is echter een gebrek van de DX11 engine...

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
@Ririshi
-->SPV betekend dat je post verplaatst is naar Spielerij: Problemen en Vragen

En verder goed te lezen dat je zelf ook de problemen hebt kunnen vinden en dit hebt willen delen met ons. Hier kunnen wij ook weer ons voordeel mee doen voor andere tweakers!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1