Apps openen in full screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Topicstarter
Hallo,ik wou even vragen of iemand me kan vertellen hoe je programma's, apps in full screen kan openen.
Ik kom van Windows en had dit graag weer zo gehad, maar ik krijg het maar niet op de wereld.
...

Ik heb een nieuwe iMac, paar weken oud met de laatste os.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Groene bolletje aanklikken.

Sorry, maar tweakers is geen helpdesk. Graag in het vervolg eerst zelf onderzoek doen en melden wat je zelf al hebt gevonden en geprobeerd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Topicstarter
nelizmastr,
je hebt gelijk.
Ik heb wel degelijk al zitten rondkijken online,maar ik geraak niet echt geholpen.
Mijn vraag is echter,hoe kan je een app openen in full screen,zonder dat je zelf full screen moet activeren dmv het groene bolletje.
Eigenlijk zoals het in Windows gaat als je iets opent.
Voor zover ik online rondgekeken heb lukt dit echter niet,maar misschien zie ik als Apple amateur iets over het hoofd en kan een meer ervaren gebruiker me een tip geven.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:45
Vroegah was het hetzelfde als bij Windows.
Sluit je klein dan open je klein, sluit je fullscreen dan opent het fullscreen, en natuurlijk op de plaats/screen waar je het gesloten hebt.
Geen idee of dat weer teruggebracht is, het was er nl uitgehaald dacht ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Teijgetje op 27-12-2016 21:44 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:02

mr.paaJ

generatie cmd+z

Het idee nu is volgens mij dat je niets meer afsluit. Bij een reboot opent alles zoals het was, maar nieuwe programma's openen in een window.

Dit zou je kunnen proberen:
System Preferences > General > Uncheck "Close windows when quitting an application". This worked for me with Safari.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: er is een verschil tussen ‘full-screen mode’ en een gemaximaliseerd venster. In de meeste gevallen onthoudt macOS de venstergrootte bij het stoppen van een programma, maar niet bij het handmatig sluiten van een venster. In dat eerste geval worden vensters bij het starten volledig hersteld. Sommige apps onthouden ook de laatst gebruikte venstergrootte voor nieuwe vensters, zoals Safari. Sommige apps onthouden ook de full-screen mode, maar dat is vrij zelden.

In alle drie gevallen is er geen manier om dat af te dwingen, dat is iets wat ontwikkelaars zelf moeten inbouwen. Het enige wat je kunt doen: vensters niet sluiten, maar verbergen of minimaliseren en programma’s stoppen zonder vensters te sluiten.

• RPGD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 16:33
Dubbelklikken op de taskbar/titlebar is volgens mij waar je naar op zoek bent.

EDIT: Iets omslachtiger maar je kunt eventueel ook op het groene bolletje klikken terwijl je de Option(alt) toets ingedrukt houdt.

[ Voor 46% gewijzigd door RPGD op 29-12-2016 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandalicious
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-07-2021
Dit is ook een handige manier om snel je venster volledig te opnen op je scherm: https://www.appletips.nl/macos-vensters-maximaliseren/
Pagina: 1