• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-01 12:19
Goedendag,

Mijn moeder krijgt lange tijd op haar. iPhone 3GS de melding van WhatsApp dat WhatsApp deze iPhone per 1 januari niet meer ondersteund.

Nu wilt Mn mams dus een nieuwe telefoon. Maar omdat ze een alleen maar mee WhatsApp (via WiFi) raad ik een iPhone af

Ikzelf ben totaal niet bekend met Android maar weet wel dat deze toestellen betaalbaarder zijn dan een iPhone

Kan iemand hier mij adviseren welk toestel zij dus het beste kan bestellen? Het budget is max 120-150€
Lange WhatsApp duur is ook wel handig (niet dat ze volgend jaar weer een nieuw toestel moet aanschaffen)
Een goede camera vind ze zelf ook wel handig. Kan ze foto's maken van der kat en creaties

Alvast bedankt voor de hulp

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer jij al niet bekend bent met Android, dan zal je moeder 't zeker niet zijn, en dan zou ik er ook niet aan beginnen. Want dan kun je haar niet helpen, wanneer ze problemen tegenkomt.
Ik heb nogal wat oudere familieleden, die ook een smartphone willen, en mij dan vragen, wat ik zou aanraden. Gewoonlijk zie ik dan de bui al hangen, ik wil het toestel graag eenmalig goed voor ze instellen, maar ik wil niet elke week een of ander probleem moeten gaan oplossen. Afhankelijk van het geld, dat ze willen uitgeven, adviseer ik dan een Windows toestel (goede toestellen in de budgetklasse verkrijgbaar, bijv. Lumia 650 vanaf € 118,-), of een iPhone, die laatste eventueel gebruikt, heb er pas nog voor iemand eentje via V&A gekocht.

Maar sowieso kun je de mods beter vragen, dit topic te verplaatsen naar het Mobile Aankoopadviesforum.

• Jboy1991
Marly schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 01:52:
Wanneer jij al niet bekend bent met Android, dan zal je moeder 't zeker niet zijn, en dan zou ik er ook niet aan beginnen. Want dan kun je haar niet helpen, wanneer ze problemen tegenkomt.
Ik heb nogal wat oudere familieleden, die ook een smartphone willen, en mij dan vragen, wat ik zou aanraden. Gewoonlijk zie ik dan de bui al hangen, ik wil het toestel graag eenmalig goed voor ze instellen, maar ik wil niet elke week een of ander probleem moeten gaan oplossen. Afhankelijk van het geld, dat ze willen uitgeven, adviseer ik dan een Windows toestel (goede toestellen in de budgetklasse verkrijgbaar, bijv. Lumia 650 vanaf € 118,-), of een iPhone, die laatste eventueel gebruikt, heb er pas nog voor iemand eentje via V&A gekocht.

Maar sowieso kun je de mods beter vragen, dit topic te verplaatsen naar het Mobile Aankoopadviesforum.
Ja daar heb je gelijk in. Ik ging ervan uit dat Android niet zo moeilijk moet zijn qua instellingen.

Wat Windows phone betreft:
Mn partner had een telefoon met Windowsphone en was er totaal niet te vreden over (vastlopers,trage reactietijd).

-verplaatsen topic
Goed idee. Zocht al naar zon sub fora. Maar heb er blijkbaar overheen gekeken. Thnx voor het melden

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Jboy1991 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 06:50:
[...]

Ja daar heb je gelijk in. Ik ging ervan uit dat Android niet zo moeilijk moet zijn qua instellingen.
Dat is het ook niet. Ben je capabel met Google? Dan scheelt dat al een heleboel.

Marly draagt verder wel goede punten aan, maar als je een goede deal kunt vinden voor een Android-telefoon zou ik dit niet als reden nemen om er toch niet voor te kiezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-01 22:20
Moto g4 is wel een goed budget toestel

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Heb je al eens in de Pricewatch gekeken?

Alleen met een prijs is het natuurlijk lastig een advies te geven.
Die iPhone is 3,5 inch en de android toestellen in je prijsklasse zijn allemaal minimaal 5 inch. (kan makkelijk zijn)

- Moto G Is wel een goede kandidaat alleen valt deze wel buiten je prijsklasse (~€240,-)
- Moto E komt misschien beter in de buurt

En anders zijn er ook nog wel een ste telefoons van Huawei die in de prijs klasse zitten

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ga je toch voor een 2de hands IPhone 5C? Rond de 100 euro en laatste IOS erop.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door pven op 27-12-2016 10:03 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 16:44
Ik zou ook adviseren gewoon een iPhone te kopen, met dit budget kun je prima een iPhone 5 of als je goed zoekt en geluk hebt een 5s. Succes!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 19:16
Ik zou proberen voor een Motorola te gaan, naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit verhouding

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30

Tazzios

..

Ik heb vorige maand een nieuwe telefoon voor mijn moeder gekocht. Ze kwam al wel van android (pricewatch: Huawei Ascend Y300 Zwart.

Ik zat te twijfelen tussen
pricewatch: Wileyfox Spark + Zwart en de pricewatch: Motorola Moto G Play (2016) Zwart. De een een goede camera en de ander een grotere accu.

Uiteindelijk door de 30 euro cashback actie, voor de pricewatch: Lenovo K5 Grijs gegaan waardoor ik geen compromis hoefde te maken tussen camera of accu.

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 27-12-2016 10:20 ]

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:06
Het is eigenlijk wat je vooral zelf wilt.
Androids zijn zo slecht nog niet en met een leuke launcher kan je het precies laten lijken op een iphone.
Dat gezegd te hebben is een Android door zijn wat meer open omgeving een gevaarlijkerere OS voor mensen die overal maar opdrukken zonder na tedenken.
Nou wil ik niet zeggen dat ik je moeder ken of iets maar je kan zelf wel inschatten hoe ze is met der telefoon.

Bijv. mijn vader durf ik echt niet op een Android telefoon te zetten zonder dat ik na een week langs moet komen om hem te gaan fixen.

Indien bovenstaande geldt dan dit:
Ik zou zelf kiezen uit een Windows phone (stukje goedkoper) of een mooie tweedehandse iphone 5 (C of S) bij voorkeur zou ik zegen S. Waar je ook nog voor kunt kijken is de iphone SE maar volgens mij is die wel iets hoger dan je budget

[ Voor 25% gewijzigd door Kadardar op 27-12-2016 10:23 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Ik zou gewoon voor Android gaan, werkt goed. Werkt snel, en is betaalbaar :) Hou je nog een leuk budget over ook.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07

The Wizard

Moderator Mobile
--> MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
Wat zoekt ze voor schermgrootte? Als je van een iPhone 3GS af komt met 3.5 inch, dan is 5.5 inch ineens gigantisch (ruim een verdubbeling in schermoppervlak). De meeste mensen die ik ken die vergelijkbaar zijn met je moeder (middelbare leeftijd, voornamelijk WhatsApp) prefereren kleinere schermen, kleiner dan 4.7 inch.

Die mini 3GS past waarschijnlijk overal in, alle broekzakken enzo. Veel groter mogelijk niet, dan moet die weer mee in een tas, zit ze daar wel op te wachten? Hier zou ik zeker rekening mee houden!

Vergelijking 3GS vs Moto E (5.0 inch): http://www.phonearena.com...Moto-E3/phones/3774,10188

[ Voor 31% gewijzigd door P1nGu1n op 27-12-2016 10:49 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:45
Hier ook zo'n moeder. Draait nog Android 2.4 op een oude samsung. Denkt dat SMS ook via internet gaat en meer van dat spul. Data is ook niet uit te zetten dus gaat elke keer over haar limiet heen. Al 2 jaar aan het proberen dat ze een iPhone aanschaft. Nu dus weer nu de SE er is. Foolproof, 1 maal instellen in de winkel en ze kan er weinig verkeerd meer aan doen.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49
maartend schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:57:
Draait nog Android 2.4 op een oude samsung.
offtopic:
Die bestaat niet ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:45
P1nGu1n schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:05:
[...]

offtopic:
Die bestaat niet ;)
Dan is het nog erger, 2.1 of 2.2

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10-2025
Jboy1991 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 06:50:
[...]

Wat Windows phone betreft:
Mn partner had een telefoon met Windowsphone en was er totaal niet te vreden over (vastlopers,trage reactietijd).

-verplaatsen topic
Goed idee. Zocht al naar zon sub fora. Maar heb er blijkbaar overheen gekeken. Thnx voor het melden
Windows Phone is de laatste tijd behoorlijk stabiel. Voordeel van een Windows Phone is dat de accu relatief lang mee gaat. Een Lumia 550, 640 of 650 lijkt me inderdaad prima voor "alleen Whatsapp" en een aardige camera. Een tweedehans iPhone 5c of 5s lijkt me ook een goede keus, vooral omdat deze qua formaat wat bescheidener zijn en - als je een beetje oplet - voor keurige prijsjes te koop zijn.

Android zou ik, zeker als je zelf weinig ervaring hiermee hebt, voor je moede zeker niet aanraden. Voordeel van IOS en Windows Phone is de toch vrij gesloten structuur, redelijk hufterproof dus :)

• Jboy1991
Audiowaste schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:10:
Ik zou proberen voor een Motorola te gaan, naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit verhouding
Motorola en huawei zie ik veel langskomen als budget telefoons. Maar het probleem is. Mn ma laat mij er een uitzoeken voor haar en ik heb sinds de 3GS nooit meer een ander merk gehad dan apple

Qua tweedehandse iPhones ben ik bang dat er iets mee is (of geen originele onderdelen meer bevat). Of dat het een gestolen toestel betreft

[ Voor 14% gewijzigd door Jboy1991 op 27-12-2016 12:58 ]

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:49
Windows Phone zou ik in dit geval absoluut afraden. De continuïteit daarvan is veel te onzeker. Leg dat maar eens uit aan je moeder na 1,5 jaar...

Formaat is inderdaad wel een puntje. Als je moeder gewend is haar telefoon in de (meestal) kleine vrouwenbroekzak te stoppen, dan is een 5,5" toestel niet zo handig.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 19:16
Jboy1991 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:55:
Motorola en huawei zie ik veel langskomen als budget telefoons. Maar het probleem is. Mn ma laat mij er een uitzoeken voor haar en ik heb sinds de 3GS nooit meer een ander merk gehad dan apple

Qua tweedehandse iPhones ben ik bang dat er iets mee is (of geen originele onderdelen meer bevat). Of dat het een gestolen toestel betreft
Als je moeder echt alleen Whatsapp gebruikt en misschien nog bellen/smsen, is het inderdaad zinloos om een dure telefoon te kopen. Misschien is ze nu wel heel erg gewend aan haar iPhone, maar de stap naar Android zal echt meevallen. Denk maar zo: zij is niet de eerste moeder die over stapt naar Android en zeker niet de laatste.

Het aantal stappen wat ze moet doorlopen valt reuze mee:
- Google account aanmaken
- Telefoon stap voor stap instellen
- Whatsapp installeren
- Alle gebruikte apps op home screen zetten.

De Moto E (2016) voldoet aan alle eisen en past ook nog eens ruim in het budget.

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
iPhone 4S, 5 of 5C in V&A zoeken, die vind je makkelijk onder de 100 euro. Ik zou haar geen nieuw OS geven, tenzij je dagelijks gebeld wilt gaan worden ;)

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
Bij leapp.nl kan je refurbished iPhones kopen, mooie daarvan is dat er garantie bij zit ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Waarom verwen je je moeder en jezelf niet? Schuif je eigen iPhone door naar haar (daar van ken je de geschiedenis) en koop voor jezelf een nieuwe.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17

P_Tingen

omdat het KAN

Een tweedehands iPhone lijkt me voor je moeder de makkelijkste overgang; ze gaat dan van iPhone naar iPhone en als je hier op V&A kijkt is er best veel te vinden voor max €150. Als je dan een advertentie neemt van iemand met een hoge waardering dan moet het toch goed gaan. Neem bv deze van Gusev met 5 sterren uit 24 beoordelingen. Daar zou ik persoonlijk wel iets van durven kopen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Jboy1991
Inmiddels heeft me moeder zelf een telefoon gevonden een huawei y360. Moet ik haar tegenhouden of is dit een prima ding voor WhatsApp?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jboy1991 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:04:
Inmiddels heeft me moeder zelf een telefoon gevonden een huawei y360. Moet ik haar tegenhouden of is dit een prima ding voor WhatsApp?
Eigenlijk is alles prima voor WhatsApp, maar gaat het juist om de kennis van Android. Het is toch net even wat anders allemaal.

Daarbij is ze alle chat history kwijt als ze nu naar Android overstapt, dus is dat belangrijk? Op de Iphone staat deze in de ICloud en er is geen (makkelijke) manier om dit over te zetten.

• Jboy1991
Vorkie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:16:
[...]

Eigenlijk is alles prima voor WhatsApp, maar gaat het juist om de kennis van Android. Het is toch net even wat anders allemaal.

Daarbij is ze alle chat history kwijt als ze nu naar Android overstapt, dus is dat belangrijk? Op de Iphone staat deze in de ICloud en er is geen (makkelijke) manier om dit over te zetten.
Chat geschiedenis is niet belangrijk nee. Enige met wie ze af en toe appt is Mn zus en mij Haha.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
UK denk dat ze prima zal kunnen leven met die y360, het helpt al dat ze het zelf gekozen heeft, veel van onze belevingswereld is immers gevoel, niet feitelijk. Als zij zich goed voelt bij dit toestel is het prima voor haar.

• Marly
Waarschijnlijk heeft je moeder alleen op prijs geselecteerd, en idd, € 75 is weinig, maar alle waar is naar z'n geld, 512MB intern geheugen is vandaag de dag erg (te) weinig en een 5mp camera is ook niet meer van deze tijd, maar voor alleen WhatApp zal 't wel volstaan.
Persoonlijk zou ik mensen, die zo weinig willen uitgeven dan eerder een goed gebruikt toestel uit een iets hogere prijsklasse, van een betrouwbare verkoper hier in V&A aanraden.

• Jboy1991
Marly schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:52:
Waarschijnlijk heeft je moeder alleen op prijs geselecteerd, en idd, € 75 is weinig, maar alle waar is naar z'n geld, 512MB intern geheugen is vandaag de dag erg (te) weinig en een 5mp camera is ook niet meer van deze tijd, maar voor alleen WhatApp zal 't wel volstaan.
Persoonlijk zou ik mensen, die zo weinig willen uitgeven dan eerder een goed gebruikt toestel uit een iets hogere prijsklasse, van een betrouwbare verkoper hier in V&A aanraden.
Probeer dag maar uit te leggen aan iemand die er geen verstand van heeft en geen tweedehandstoestel wilt.

Ze heeft dit toestel bestelt omdat ze ervanuit gaat dat het goed gaat werken. Je moet niet vergeten dat ze komt van een 3GS. Die had ook geen goeie camera maar E was er blij mee.

Mn moeder is geen moderne moeder zoals tegenwoordig de ouders zijn.

• Marly
Ja, ik snap precies, wat je bedoelt, heb ook bejaarde familieleden ;), maar wanneer ik vermoed, dat ik bij problemen om raad gevraagd ga worden, wil ik ook, dat ze m'n advies aannemen bij de keuze.
Zelfs ervaren tweakers zijn niet altijd blij met de UI van Huawei, maar die zetten er dan een custom ROM op, dat zie ik je moeder nog niet doen. ;)

Hoe dan ook, ze heeft 'm al besteld, zie ik, dus waar hebben we 't dan nog over, voor WhatsApp zal 't in ieder geval werken, ben alleen bang, dat 'ie erg traag zal zijn, met slechts 512MB intern, natuurlijk was zo'n 3GS voor huidige begrippen ook niet snel, maar wanneer je iets nieuws koopt zou je er toch 'n beetje op vooruit moeten gaan.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:00
Het gaat inderdaad werken. Maar daar is alles mee gezegd.

Met een Moto E of Moto G was je een heel stuk meer op de toekomst voorbereid (Android 6 tegenover 4.4) en was alles wat vlotter, vloeiender en mooier.

De Huawei Y360 is een mooie ervaring om te bevestigen 'dat Android traag en vervelend is' en 'je maar beter een iPhone' kan kopen. Terwijl je met een Moto E, Moto G of als je van settings houdt een Wileyfox, wél een prima ervaring kan krijgen.

Je kan de 2015 versie van de Moto E krijgen voor 80 euro https://www.typhone.nl/gsm/motorola/moto-e-4g-white. Voor die 4 euro krijg je niet alleen een fors snellere CPU, meer RAM, meer opslag en clean Android, maar ook een veel betere bouwkwaliteit, 4G (ookal gebruik je het niet: al is het voor de restwaarde) een mooier scherm en een heel praktisch toestel. Ik heb mijn (a-technische) vader een Moto E 2015 gegeven een jaar geleden en een beter toestel voor 'm bestaat gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 28-12-2016 21:52 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Jboy1991
Richh schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:50:
Het gaat inderdaad werken. Maar daar is alles mee gezegd.

Met een Moto E of Moto G was je een heel stuk meer op de toekomst voorbereid (Android 6 tegenover 4.4) en was alles wat vlotter, vloeiender en mooier.

De Huawei Y360 is een mooie ervaring om te bevestigen 'dat Android traag en vervelend is' en 'je maar beter een iPhone' kan kopen. Terwijl je met een Moto E, Moto G of als je van settings houdt een Wileyfox, wél een prima ervaring kan krijgen.

Je kan de 2015 versie van de Moto E krijgen voor 80 euro https://www.typhone.nl/gsm/motorola/moto-e-4g-white. Voor die 4 euro krijg je niet alleen een fors snellere CPU, meer RAM, meer opslag en clean Android, maar ook een veel betere bouwkwaliteit, 4G (ookal gebruik je het niet: al is het voor de restwaarde) een mooier scherm en een heel praktisch toestel. Ik heb mijn (a-technische) vader een Moto E 2015 gegeven een jaar geleden en een beter toestel voor 'm bestaat gewoon niet.
Tja ze wou niet wachten omdat zijnzich gepusht voelt door die melding van WhatsApp.

En mocht het niet bevallen kan ze het nog retour sturen (koop op afstand)

• Marly
Richh schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:50:

Je kan zo ongeveer álles in deze prijsklasse (andere Android, Windows, goede gebruikte iPhone), beter kopen, dan zo'n oude budget-Huawei, maar ze heeft 'm al besteld, dus... ;)
Pagina: 1