V&A en de ingebouwde adblocker van Opera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Alvorens dit ontaardt in een discussie over adblockers: ik betaal braaf mijn abonnement bij T.net.

Bij 'Advertentie toevoegen' in V&A, als men een advertentietype kiest, wordt de rest van de pagina geladen afhankelijk van de selectie. Adblocker en Ghostery zien hier geen graten in, maar de ingebakken Adblocker van Opera wel: die code wordt geblokkeerd en de rest van de pagina wordt niet geladen. Dat ligt niet per se aan de achterliggende code van T.net, maar ik vond het wel het vermelden waard voor de devvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

crisp

Devver

Pixelated

Ik gooi deze even naar Mooie Features omdat dit sec gezien geen bug is en het (blijkbaar?) meer een verzoek is om rekening te houden met adblockers.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
crisp schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:25:
Ik gooi deze even naar Mooie Features omdat dit sec gezien geen bug is en het (blijkbaar?) meer een verzoek is om rekening te houden met adblockers.
Ja en neen: er is een verschil vind ik tussen pakweg Adblocker en Ghostery, third-party apps, enerzijds; en een soort in een browser gebakken adblocker. Met dat eerste hoef je inderdaad geen rekening te houden, maar dat tweede is toch iets anders. Wat ik mij vooral afvraag is waarom enkel deze feature van Opera desbetreffende code als reclame beschouwd en dedicated anti-reclametools niet. Dat kan zowel wijzen op een logische fout bij Opera als op een fout in de code bij T.net dat zich hier relatief onschuldig uit maar in de toekomst misschien meer impact heeft. Ik weet het niet, maar ik wou het je toch laten weten 'just in case'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We doen helaas geen actieve ondersteuning van Opera vanwege het lage marktaandeel. Ik vind het een vervelend probleem voor je, maar als ik zie wat we aan feature requests in de backlog hebben voor Vraag & Aanbod zie ik geen mogelijkheid dat we hier aandacht aan besteden tenzij blijkt dat veel grotere groepen bezoekers last hebben van dit specifieke probleem.