[iPhone] Inhoud van oude naar nieuwe iPhone via iCloud?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wil van mijn oude iPhone 3GS met iOS 6.1.3 zoveel mogelijk overzetten naar een nieuwe iPhone 6s (met iOS 10) via iCloud.

Ik weet dat ik de apps niet hoef te backuppen of syncen, omdat die hersteld worden vanuit de iTunes-appstore. Van de WhatsApp-chats maak ik al een backup op iCloud. Verder heb ik foto's en muziek op m'n iMac staan.

Vraag:
Ik heb inmiddels een backup van m'n 3GS gemaakt via iCloud, maar moet ik ook nog apart de contacten en agenda syncen met iCloud? Op dit moment sync ik die niet.

Verder zag ik nog ergens dat als je wachtwoorden etc. ook wil bewaren/overzetten dat de backup versleuteld zou moeten zijn!?

Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn?

Om technische redenen kan ik dit alles niet via iTunes op m'n iMac doen, waar nog steeds Snow Leopard op draait.

Alvast bedankt voor jullie hulp hiermee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Ja, om je contacten over te zetten kan je het beste deze ook syncen met iCloud. Agenda is ook het makkelijkst. Als het geautomatiseerd kan, waarom niet toch?

Qua wachtwoorden heb je iCloud keychain nodig. Uit mijn hoofd heb je daar iOS7+ voor nodig en OS X Mountain Lion.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Het beste is om een reservekopie via iTunes te maken. Kies voor het coderen van de reservekopie, dan worden (bewaarde) wachtwoorden ook meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomT
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bedankt Nik en nelizmastr!

Ik zal zowel de contacten als agenda met iCloud syncen.

De wachtwoorden etc. kan ik niet syncen, omdat ik noch iOS7+, noch Mountain Lion heb. iOS7+ kan niet op een 3GS.

Het maken van een reservekopie via iTunes heb ik uiteraard al gedaan (overigens nog niet versleuteld). Maar met een 6s op iOS10 die reservekopie (gemaakt met iTunes 11.4.18 onder Snow Leopard) weer inlezen schijnt niet te kunnen. iTunes 11.4.18 kan niet overweg met de 6s onder iOS10. Alternatief is El Capitan erop zetten. De bijbehorende versie van iTunes herkent de 6s wel, maar kan schijnbaar niet overweg met een reservekopie van iTunes 11.4.18.

Ietwat meer haken en ogen dan ik van tevoren verwacht had.

Groeten TomT