Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Je hebt gekozen voor een beperkte form factor, dus dan moet je je aanpassen aan de beperkingen in plaats van ze via een ghetto oplossing te omzeilen.
I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold
Verwijderd
Waarom die kaart dikker is dan 2 sloten, geen idee. Misschien om er voor te zorgen dat mensen genoeg ruimte laten voor de fan om lucht aan te zuigen, en er niet gelijk een kaart naast zetten.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 19:28 ]
Verwijderd
De koeling wordt gedaan door middel van een Kraken G10 en een Corsair waterkoeler. Dus geen loop.nelizmastr schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:19:
De andere kaart ook in de loop opnemen is dan de beste oplossing. Dan is het probleem verholpen. Kan wel zijn dat je dan extra capaciteit qua koeling nodig hebt.
Je hebt gekozen voor een beperkte form factor, dus dan moet je je aanpassen aan de beperkingen in plaats van ze via een ghetto oplossing te omzeilen.
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:27:
Ook als het wel zou passen zou ik tenminste 2 vrije sloten tussen de videokaarten laten. De fans van de bovenste kaart moet ook lucht kunnen aanzuigen immers, en dat wil natuurlijk niet als hij gelijk tegen de onderste videokaart aanzit.
Mjah, dat betekend dat er gewoon geen XFire in kan, want ze zitten sowieso vrij dicht op elkaar.Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:34:
Er zijn genoeg kaarten die 2,5 slot dik zijn. Voor een CF of SLI setup is het idd beter dat er 2 sloten tussen zitten ipv één.
Via reddit kreeg ik nog een tip om een PCI-E extender te kopen en de GPU ergens anders te plaatsen, maar dat klinkt ook als enorm gedoe
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
Is het mogelijk om een corsair AIO te gebruiken bij een waterblock of moet je daar een custom loop voor bouwen?Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:43:
Een moederbord kopen met 2 sloten vrij tussen de PCIe sloten of de koeler vervangen door een single/dual slot waterblok zijn denk ik je beste opties,
Helaas kan dat ook niet, kleine fractal case.Bas. schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:48:
Indien je een behuizing hebt met meer dan 4 sloten, kan je een PCI-E riser gebruiken en de kaart een slot naar onderen plaatsen. https://www.highflow.nl/aansluitingen/stroomkabels/pci-express-pci-e-x16-extension-cable-riser-molex-powered-19cm.html
- plaatsing/ruimte
- hitte
- vermogen
- ondersteuning drivers / games (ontwikkelaars)
- micro stuttering
Werkt het wel goed in een bepaalde game die je graag speelt ja dan heb je +80-90% extra grafische kracht dacht ik. Dat betekend natuurlijk niet 80-90% extra fps (ook cpu/ram etc gebonden)
Beter je eigen 290x verkopen en een gtx1070 of 1080 kopen (AMD, waar blijven je dikke nieuwe snelle kaarten ? :d). Of een grotere case en atx formaat mobo.
[ Voor 26% gewijzigd door ToFast op 26-12-2016 21:09 ]
Fixing things to the breaking point...
ToFast schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:05:
Beter je eigen 290x verkopen en een gtx1070 of 1080 kopen (AMD, waar blijven je dikke nieuwe snelle kaarten ? :d). Of een grotere case en atx formaat mobo.
Hm mijn 290X + Kraken G10 + Corsair H80i proberen te verkopen (gaat nooit lukken) en dan 400 euro bij leggen voor een single GPU of met een GPU van een vriend voor ~80 euro ook weer een paar jaar vooruit kunnen. Lastig...RGAT schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:26:
CrossfireX of SLI alleen voor de looks doen, voor je portomonnee en performance altijd single GPU gaan
Goed, maar dit is ook niet denken aan een oplossing waar ik zelf niet aan heb gedacht. De vraag is, hoe zou ik wel een XFire set up kunnen draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door MrVegeta op 26-12-2016 22:00 ]
Daar heb je gelijk in. Dan rest de beste optie die al geopperd is:MrVegeta schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:00:
[...]
[...]
Hm mijn 290X + Kraken G10 + Corsair H80i proberen te verkopen (gaat nooit lukken) en dan 400 euro bij leggen voor een single GPU of met een GPU van een vriend voor ~80 euro ook weer een paar jaar vooruit kunnen. Lastig...
Goed, maar dit is ook niet denken aan een oplossing waar ik zelf niet aan heb gedacht. De vraag is, hoe zou ik wel een XFire set up kunnen draaien.
Een PCI-e riser met molex, en je eigen kaart met wc in bovenste slot en je kast modificeren (als je tevreden bent over de prestaties in crossfire) zodat de kaart fatsoenlijk gemonteerd kan worden (extra slot achterzijde maken) om iets lager dan het 2e pci-e slot de kaart te hangen. Met de riser kan je ook sowieso testen met de kaart op een 2 latjes/of iets anders op de bodem van de kast leggen en de kaart daar boven op los te leggen.
[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 26-12-2016 22:11 ]
Of je zou misschien 1 van de koelers kunnen vervangen door een dunner model?
[ Voor 24% gewijzigd door mcDavid op 26-12-2016 22:20 ]
Ik zou graag een dunnere koeler gebruiken maar kan geen info vinden over de dikte.mcDavid schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:19:
Bandbreedte zal wel redelijk kritisch zijn in zo'n crossfire setup zeker? Anders zou je 'm ook in dat x4 slot kunnen doen.
Of je zou misschien 1 van de koelers kunnen vervangen door een dunner model?