Geen beeld na windows opstarten :/ [AMD -> Nvidia]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gtxkiller
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2025
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik mijn "main videokaart" (weer) met garantie moeten sturen.
Hierbij heb ik een oude GTX580 aangewezen om weer eens wat werk te verrichten.

Dus...
Videokaart ingebouwd, drivers geïnstalleerd en er wat spellen op gespeeld.

Maar...
Vandaag heb ik mijn pc opgestart maar op de een of andere manier kom hij niet verder dan het "Windows is aan het starten" bericht.
In veilige modus werk hij gewoon goed :/
(Zonder drivers dus ook :p)

Ik heb de kaart ook nog in een ander PCI slot geprobeerd en ook heb ik nog eens de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar niks heeft geholpen.

Een paar maanden geleden had ik een gelijkwaardig probleem met een gtx 460, heb toen gewacht tot mijn kaart terug was maar ik denk dat het nu langer gaat duren i.v.m. de feestdagen.

Lijstje met hardware dat ik gebruik:

Asus maximus IV extreme b3
GTX 580 MSI
"Main kaart" r9 390x
16 GB ram
I7 3770k 4.4ghz
Windows 7 pro 64-bit
Etc.

Alwast bedankt, en fijne feestdagen

Met vriendelijke groeten,
Rick

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat hij het zonder drivers goed doet is omdat hij dan de videokaart niet aanspreekt :p.

Hoe heb je de drivers eraf gehaald? Ik zou dit eens met DDU proberen in veilige modus en het dan opnieuw proberen. Is het niet toevallig je moederbord dat dood is in plaats van je videokaarten? (als beide kaarten het niet doen..)

• gtxkiller
Ik heb mijn drivers eraf gegooid met DDU, ook heb ik de kaart net in een ander systeem geprobeerd en hier werkt hij wel.

De kaart werk wel in mijn main pc, alleen moet ik dan in veilige modus zitten of moet ik geen drivers geïnstalleerd hebben.

Het lijkt wel alsof er wat amd troep is achter gebleven op de een of andere manier, dat zou de vorige keer ook wel zo zijn geweest. De vorige keer dat mijn kaart met RMA was had ik inderdaad ook problemen met een gtx 460. Toen ik mijn r9 390x toen terug kreeg en de drivers installeerde waren die problemen alleen wel weer weg. (r9 390x is nu alweer met RMA)

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat doe je met je kaarten dat een kaart 2x rma moet? Zou het kunnen zijn dat er iets anders defect is in je pc en dat toevallig de gpu het niet meer doet als eerste?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• gtxkiller
Mijn kaart had last van coil whine (Was vrij goed te horen). Ik had nog garantie tot het einde van dit jaar, dus heb ik hem nog voor een laatste keer naar RMA gestuurd.