(Gaming)PC voor ongeveer €1000,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:37
Beste lezer,

Dit is mijn eeste pc build. Ik hoop dat ik zo goed mogelijk informatie heb gegeven met de vragen die ik hieronder hebt beantwoord. Als jullie nog vragen hebben na het lezen van dit stuk, vraag maar raak!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem gebruiken voor dingen die iedere school jongen wilt doen. Een beetje gamen en met gemak internetten, verslagen schrijven en alles wat daar bij kan horen.
Qua games ben ik vrij algemeen. Momenteel speel ik veel League of Legends, een niet al te zware game. Ik wil in te toekomt wat RPG's gaan spelen, GTA V, Fallout V, Skyrim en nog meer dingen die in die rij te vinden zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag tussen de €900,- en €1000,- kosten. Ik wil hem zelf in elkaar zetten dus daar komen geen extra kosten bij. Verder ga ik de pc niet laten verzenden, dat vertrouwen heb ik niet in Post NL, dus ook daar zullen geen extra kosten bij komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al wat spullen voor de pc.
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 29UM58-P Zwart€ 219,-€ 219,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 219,-

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Skiller Mech SGK1 Illuminated Gaming Keyboard (Kailh Brown, Qwerty)€ 65,95€ 65,95
1Logitech Wireless Mouse M235 (Donkergrijs)€ 19,03€ 19,03
1Microsoft Wireless Mobile Mouse 3500 (Grijs)€ 19,95€ 19,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 104,93

In de lijst hierboven staan wel twee muizen, maar ik gebruik enkel de 3500.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ben opzoek naar een pc met één videokaart, niks bijzonders, gewoon de meeste games op hoge kwaliteit kunnen spelen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merken maken mij niet heel veel uit. Als ik internet mag geloven is Intel een goed merk, een merk waarmee ik wel zou willen werken. Grafisch lijkt Nvidea me wel goed, maar ik sta open voor andere dingen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb niet alle ruimte van de wereld, dus mini-ITX lijkt mij the way to go. Als ik hierdoor moet inleveren op prestaties zal ik toch gaan voor iets groters, maar dat zal moeten blijven. Geluid is niet zo belangrijk, maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als het systeem een beetje stil is. Ik gebruik vaak een koptelefoon dus als het wat herrie maakt is het niet zo heel erg.

Ga je overklokken?
Dit is mijn eerste pc die ik ga bouwen dus ik doe het nu nog even rustig aan. Ik ben dus niet van plan om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij kunnen hellpen met het beoordelen van de pc die ik nu zelf heb samengesteld. Als er dingen moeten veranderen mag dat natuurlijk, zolang het maar binnen het buget blijft.

Dit is de pc zoals ik hem nu voor me zie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 218,90€ 218,90
1MSI B150I GAMING PRO€ 93,90€ 93,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 305,95€ 305,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Wit€ 72,50€ 72,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 60,95€ 60,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 965,04

Alvast bedankt voor uw reacties,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 11:34
De opzet ziet er op zich al wel goed uit, je zou alleen naar een paar dingen kunnen kijken:
Als je niet van plan bent binnenkort naar 16GB up te graden, zou ik 2 x 4GB nemen i.p.v. 1 x 8GB, 2 x 4GB maakt dual channel memory mogelijk en dit is een stuk sneller dan single channel memory.
Een wireless muis is momenteel zeker niet optimaal voor gamen, omdat er redelijk grote delays op zich t.o.v. wired muizen. Als je niet te veel wilt uitgeven aan een wired muis zou je kunnen kijken naar de Sharkoon Fireglider (deze heb ik zelf ook, redelijk goedkoop, gewicht verstelbaar met 5 DPI standen en gewoon erg fijn.) zie pricewatch: Sharkoon FireGlider Optical
Als laatste zou ik momenteel een RX 480 aanraden i.p.v. de 1060, dit is omdat de performance zo onderhand in DX11 bijna identiek is en de RX 480 de GTX 1060 met flag en wimpel verslaat in DX12 spellen, tevens staat AMD bekent om betere langetijdssupport bij hun videokaarten en betere driver-updates. Tevens heeft de 480 2GB meer VRAM wat altijd fijn is om mee te nemen. Als je kijkt naar welke 480 je wilt kopen zou ik of de MSI Gaming X of de Powercolor Red Devil variant aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:26
Ziet er prima uit, zou alleen voor 2x8gb geheugen gaan als je toekomstgericht wilt zijn.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
xXfinntasyXx schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:51:
De opzet ziet er op zich al wel goed uit, je zou alleen naar een paar dingen kunnen kijken:
Als je niet van plan bent binnenkort naar 16GB up te graden, zou ik 2 x 4GB nemen i.p.v. 1 x 8GB, 2 x 4GB maakt dual channel memory mogelijk en dit is een stuk sneller dan single channel memory.
Een wireless muis is momenteel zeker niet optimaal voor gamen, omdat er redelijk grote delays op zich t.o.v. wired muizen. Als je niet te veel wilt uitgeven aan een wired muis zou je kunnen kijken naar de Sharkoon Fireglider (deze heb ik zelf ook, redelijk goedkoop, gewicht verstelbaar met 5 DPI standen en gewoon erg fijn.) zie pricewatch: Sharkoon FireGlider Optical
Als laatste zou ik momenteel een RX 480 aanraden i.p.v. de 1060, dit is omdat de performance zo onderhand in DX11 bijna identiek is en de RX 480 de GTX 1060 met flag en wimpel verslaat in DX12 spellen, tevens staat AMD bekent om betere langetijdssupport bij hun videokaarten en betere driver-updates. Tevens heeft de 480 2GB meer VRAM wat altijd fijn is om mee te nemen. Als je kijkt naar welke 480 je wilt kopen zou ik of de MSI Gaming X of de Powercolor Red Devil variant aanbevelen.
Ik heb op dit moment gekozen voor een enkele 8GB stick omdat ik later een tweede bij wil steken. Ik wil nu namelijk de kosten een beetje drukken waar het kan en over een half jaartje ofzo de laatste dingen toevoegen waar ik nu dus nog even nee tegen zeg. Uiteindelijk komt er duswel 16GB in het systeem te zitten.

Voor de muis geld eigenlijk hetzelfde. De muis die ik nu heb doet het nog dus ik heb geen direct belang bij een nieuwe, maar deze zal er uiteindelijk wel komen. Wat er zal komen weet ik nog niet, dat zien we tegen die tijd wel weer.

De grafische kaart, ik ben er een beetje onzeker over. Als ik de verhalen oo internet mag geloven heeft nvidea een beter reputatie dan AMD. Ik heb er verder zelf niet al teveel vestandvan dus ik heb dit maar gewoon gevolgd. Ik weet dat AMD over het algemeen iets meet stroom nodig heeft en daardoor iets warmer kan worden. In de case die ik wil hebben ziter niet zo gek veel ruimte tussen de GPU en de voedingskamer, of hoe we dat ding ook noemen. Er is een kans dat daardoor de keoler wat word geblokkeerd en ik weet niet of dat nog gevolgen kan hebben voor de temperaturen van de kaart.
Ik ben nu dus nog een beetje terughoudend op AMD, maar als het daadwerkelijke voordelen met zich mee brengt is de keuze toch snel gemaakt.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn reactie, alvast bedankt voor die van u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
Vroeger waren er vaak problemen met de drivers van AMD, daar hebben ze tegenwoordig bijna geen last meer van en ze proberen hun reputatie ook omhoog te halen qua drivers door constant (ook voor oudere kaarten) driverupdates uit te brengen die ook performance boosts geven. Kijk bijvoorbeeld naar de ReLive edition drivers die laatst uitkwamen, de performance van de meeste kaarten is met ±5% omhoog gegaan! Daarentegen heeft Nvidia de laatste tijd qua drivers stilgestaan, aldanniet achteruitgegaan.
Er is qua stroomverbruik momenteel een verschil van ±25W, dit zal zorgen dat de RX 480 misschien iets heter zou kunnen worden dan de 1060, maar het lijkt me niet een reden om een 1060 te nemen boven een 480. Zolang de Power Supply naar beneden staat (wat vgm niet anders kan in deze case) denk ik niet dat de 480 erg heet zal worden. Ik zal je trouwens voor deze case met hoe weinig ruimte er zit wel aanraden om de MSI gaming x variant te nemen van de 480, want deze komt vaak als het koudst uit de test.
Qua muis en RAM lijkt me dat een goed idee! 16 gig zal later in 2017 erg fijn zijn maar is momenteel geen vereiste, en de muis (zolang je nog niet met spellen als CS:GO aan de gang gaat) zal ook nog wel even uitgesteld kunnen worden.
Veel plezier met je PC! En als je meer vragen hebt blijf ze gewoon stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
xXfinntasyXx schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:08:
Vroeger waren er vaak problemen met de drivers van AMD, daar hebben ze tegenwoordig bijna geen last meer van en ze proberen hun reputatie ook omhoog te halen qua drivers door constant (ook voor oudere kaarten) driverupdates uit te brengen die ook performance boosts geven. Kijk bijvoorbeeld naar de ReLive edition drivers die laatst uitkwamen, de performance van de meeste kaarten is met ±5% omhoog gegaan! Daarentegen heeft Nvidia de laatste tijd qua drivers stilgestaan, aldanniet achteruitgegaan.
Er is qua stroomverbruik momenteel een verschil van ±25W, dit zal zorgen dat de RX 480 misschien iets heter zou kunnen worden dan de 1060, maar het lijkt me niet een reden om een 1060 te nemen boven een 480. Zolang de Power Supply naar beneden staat (wat vgm niet anders kan in deze case) denk ik niet dat de 480 erg heet zal worden. Ik zal je trouwens voor deze case met hoe weinig ruimte er zit wel aanraden om de MSI gaming x variant te nemen van de 480, want deze komt vaak als het koudst uit de test.
Qua muis en RAM lijkt me dat een goed idee! 16 gig zal later in 2017 erg fijn zijn maar is momenteel geen vereiste, en de muis (zolang je nog niet met spellen als CS:GO aan de gang gaat) zal ook nog wel even uitgesteld kunnen worden.
Veel plezier met je PC! En als je meer vragen hebt blijf ze gewoon stellen.
Ik heb echt heel veel moeite om deze beslissing te nemen. Ik heb net reviews: RX 480 en GTX 1060: negen videokaarten getest gelezen en gekeken naar de verschillende grafieken. In de normale games komt de 1060 hoger uit. Als gekeken word naar DX12 game, scoort de 480 wel iets hoger, maar dat ik niet zo blij alle games. Als ik dit dus mag geloven is het niet per definitie beter om een 480 aan te schaffen. Als ik vervolg door de reacties ga lezen komt vaak terug dat AMD beter voor driver updates zorgt en dat DX12 steeds vaker gaat terug komen in games en dat daardoor de AMD kaart met de jaren beter zal worden. Dit klinkt natuurlijk heel erg aantrekkelijk, maar is ook een beetje tegenstrijdig met het gene wat tweakers schrijft. Het is volgens dit stuk niet zo dat een AMD kaart altijd betere resultaten geeft in een DX12 game, dus is het dan wel een goede keuze om hiervoor te kiezen?

Verder word in de conclusie van dit artikel zowel de 1060 als de 480 variant van Gigabyte aanbevolen. Mocht ik dan voor een 480 kiezen, zou dit ook daadwerkelijk een goede keuzen zijn? De kaart lijkt mij namelijk wel aantrekkelijk, maar in de testen is dit niet altijd de kaart die de beste prestaties levert, toch staat hij voor Tweakers op nummer 1...

Ik ben misschien nu een beetje een zeikerd maar ik heb gewoon veel moeite met deze keuze.
Alvast bedankt voor uw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
Er is sinds het review waar je naar kijkt bij AMD alweer een driverupdate geweest waardoor de RX 480 5% beter scoort dan in dat review. Dit zorgt er voor dat de RX 480 even goed scoort in DX11 en nu zo'n 7% beter in DX12. Ik zou zelf trouwens niet voor de gigabyte versie van de RX 480 gaan, want hij wordt volgens meerdere reviewers erg heet. (Dit heb ik raar genoeg niet in het tweakers review teruggezien.) Zoals ik hiervoor al heb gezegd zou ik zelf de gaming x variant van MSI kiezen. Je kan ook voor de Strix variant van ASUS gaan maar deze is maximaal 1 graad kouder dan de gaming x en wat mij betreft heeft de gaming x en beter uiterlijk EN is hij 10 euro goedkoper.
Ik praat trouwens over de 480 ook uit eigen ervaring, want ik heb de 8GB variant van Powercolor op black friday gekocht voor 260€ en daar ben ik nog steeds erg blij mee, de Powercolor variant zou ik voor zijn huidige prijs momenteel alleen niet echt aanraden.
Kijk trouwens voor benchmarks na de driverupdates van AMD en ook nog wat andere dingen die je kunnen helpen met je keuze naar deze video: YouTube: Average FPS is (Somewhat) Overrated: RX 480 vs GTX 1060 Updated!

[ Voor 28% gewijzigd door Finntasy op 27-12-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
Als het gaat om welke variant van de 480 ik zou nemen zal het toch de Strix worden. Niet omdat deze een klein beetje kouder is maar omdat ik wil gaan voor een build die zoveel mogelijk zwart wit is, en dan is de rode MSI kaart toch wel een puntje. Als ik dit nu allemaal lees dan heb ik het gevoel dat op dit moment AMD en Nvidia kaarten best dicht bij elkaar liggen, maar dat AMD op het lange termijn beter volhouden. Dit zou dus best wel eens de doorslag kunnen geven.
Ik wil nu nog niet met zekerheid zeggen dat ik om ben, maar ik ga er wel heel goed over na denken en waarschijnlijk nog wel eens terug komen op het forum om nog zekerder te worden van de keuze die ik maak.

Stel dat ik voor de 480 ga, ik het dan nog aan te raden op later een extra ven in de case te stoppen, of zal dat wel loslopen? Zo ja, welke zou dat kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

Als ik het goed lees, wordt er 1 fan bij de kast geleverd?

Je zou natuurlijk altijd kunnen kijken hoe het qua temperatuur uit pakt. Een fan minder zal niet ineens een dusdanig groot verschil maken dat er een fan bij moet. Het kan de airflow wel bevorderen en daarmee het koelvermogen wel bevorderen en ik zie dat Foritain het in productreview: Phanteks Enthoo Evolv ITX Windowed review door Foritain ook wel aanraad.

Hier overigens nog een bron over de prestatiewinst van AMD door het optimaliseren van de drivers: http://www.hardwarecanuck...x-480-updated-review.html

[ Voor 17% gewijzigd door RvL op 27-12-2016 14:04 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
Wat RvL zegt klopt grotendeels, kan ik niet zo veel aan toevoegen verder.
Ik zal nog een keertje + en -punten op een rijtje zetten zodat hopelijk de keuze makkelijker wordt
GTX 1060
+Blijft iets koeler
+Verbruikt 30W minder
+Ansel voor screenshots maken, nog een paar handige tools (een gedeelte hiervan heeft AMD ook.)
RX 480
+Beter geoptimalizeerd voor DX12 en Vulkan dan de GTX 1060, dus op dat gebied al toekomstbestendiger
+2GB extra VRAM
+Betere langetijdssupport voor drivers (als je hier nog meer bewijs voor nodig hebt, kijk naar 780TI vs Fury revisited.)
+Minder impact op prestatie als je videos wilt opnemen via de drivers.
Maak vooral de keuze die voor jou het beste is.
(Trouwens net mijn username veranderd, ziet er nu niet meer zo kinderachtig uit :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Finntasy op 27-12-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
RvL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:02:
Als ik het goed lees, wordt er 1 fan bij de kast geleverd?

Je zou natuurlijk altijd kunnen kijken hoe het qua temperatuur uit pakt. Een fan minder zal niet ineens een dusdanig groot verschil maken dat er een fan bij moet. Het kan de airflow wel bevorderen en daarmee het koelvermogen wel bevorderen en ik zie dat Foritain het in productreview: Phanteks Enthoo Evolv ITX Windowed review door Foritain ook wel aanraad.

Hier overigens nog een bron over de prestatiewinst van AMD door het optimaliseren van de drivers: http://www.hardwarecanuck...x-480-updated-review.html
Dat was een heel verhaal om te lezen, maar wel duidelijk.
Ik heb vooral gekeken naar de 1080p nummers, daar kwam AMD steeds weer naar boven.
Jammer dat dit niet het geval was bij GTA V, een game wat ik heel graag wil spelen, maar dan moeten de settings maar iets omlaag. AMD komt in dit artikel als winnaar naar boven, duidelijk, niks tegen in te brengen.
Finntasy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:10:
Wat RvL zegt klopt grotendeels, kan ik niet zo veel aan toevoegen verder.
Ik zal nog een keertje + en -punten op een rijtje zetten zodat hopelijk de keuze makkelijker wordt
GTX 1060
+Blijft iets koeler
+Verbruikt 30W minder
+Ansel voor screenshots maken, nog een paar handige tools (een gedeelte hiervan heeft AMD ook.)
RX 480
+Beter geoptimalizeerd voor DX12 en Vulkan dan de GTX 1060, dus op dat gebied al toekomstbestendiger
+2GB extra VRAM
+Betere langetijdssupport voor drivers (als je hier nog meer bewijs voor nodig hebt, kijk naar 780TI vs Fury revisited.)
+Minder impact op prestatie als je videos wilt opnemen via de drivers.
Maak vooral de keuze die voor jou het beste is.
(Trouwens net mijn username veranderd, ziet er nu niet meer zo kinderachtig uit :P )
Ja, je naam ziet er nu beter uit! :P

Dit lijstje is ook weer heel duidelijk, en in combinatie met het artikel van RvL denk ik dat ik toch voor een AMD kaart kies.

Het lijstje zou er dan zo uit komen te zien:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 218,90€ 218,90
1Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING€ 310,60€ 310,60
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Wit€ 72,50€ 72,50
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 60,95€ 60,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 969,69

Dan wil ik nu alleen nog even zeker weten op de voeding goed genoeg is. Ik denk het eigenlijk wel maar als iemand anders het zou kunnen bevestigen zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn.

Die extra ventilator komt er wel bij als het nodig is, en als er weer wat geld is. Zolang het geen nood heeft stel ik het nog even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
450W is meer dan genoeg, zeker als je je processor niet gaat overklokken. GTA V is trouwens ook op ultra te spelen zonder anti-aliasing.

[ Voor 30% gewijzigd door Finntasy op 27-12-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
Finntasy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:08:
450W is meer dan genoeg, zeker als je je processor niet gaat overklokken. GTA V is trouwens ook op ultra te spelen zonder anti-aliasing.
Dat is wat ik wilde weten.
Ik geloof ook wel dat ik de game ga spelen zonder problemen, ik zal wat moeten schuiven met instellingen, waaronder anti-aliasing, maar dat komt wel goed.

Voor nu denk ik dat ik genoeg weet. Als ik later nog vragen heb zal ik deze zeker stellen.
Ik hoop dat ik de PC snel in huis zal hebben, ik laat het weten als het zover is.
Bedankt voor jullie hulp en misschien spreken we elkaar nog wel een keer!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
De goedkoopste leverbare ROG Strix 480 is 330 euro. Ze zijn echt helemaal gek geworden met wat ze tegenwoordig vragen voor custom cards. Je kunt bijvoorbeeld ook naar pricewatch: XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
lactaxative schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:19:
De goedkoopste leverbare ROG Strix 480 is 330 euro. Ze zijn echt helemaal gek geworden met wat ze tegenwoordig vragen voor custom cards. Je kunt bijvoorbeeld ook naar pricewatch: XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap kijken.
Hoe bedoel je dit?
Als ik de site van Tweakers Pricewatch volg kom ik uit bij deze link:
https://www.afuture.nl/pr...strix-gaming-oc-8gb-gddr5
Hier word de Asus Radeon RX 480 verkocht voor €310,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
Ik heb zelf slechte ervaringen met de levertijden aangegeven door afuture. Als er 3-7 dagen staat, reken ik op 2 weken. Sorry, had ik erbij moeten vertellen. Altijd het idee gehad dat dankzij vrij grote voorraad dit niet zichtbaar is in de reviews. Vind 310 overigens nog steeds duur, zeker gezien zelfs de MSI gaming versie voor 300 verkrijgbaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door lactaxative op 27-12-2016 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
Heb zelf nog geen problemen gehad met levertijden van afuture toen ik mijn NZXT S340 en Seasonic M12II evo 520W heb gekocht, maar als die levertijden zo zijn kan je ook gaan voor de pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB dit is de hiervoor genoemde RX 480 met een custom PCB en een betere cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
lactaxative schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:59:
Ik heb zelf slechte ervaringen met de levertijden aangegeven door afuture. Als er 3-7 dagen staat, reken ik op 2 weken. Sorry, had ik erbij moeten vertellen. Altijd het idee gehad dat dankzij vrij grote voorraad dit niet zichtbaar is in de reviews. Vind 310 overigens nog steeds duur, zeker gezien zelfs de MSI gaming versie voor 300 verkrijgbaar is.
Het klinkt wel als iets waar sommige moeite mee kunnen hebben, maar als ik voor een langere prijs, soms lagers dan anders, de zelfde onderdelen kan hebben, is dat voor mij het wachten waard.
Ik heb op dit moment nog een goed werkende laptop dus wanneer de pc er komt en hoelang het duurt voordat alle onderdelen in huis zijn heeft voor mij een niet al te hoge prioriteit.
Finntasy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:28:
Heb zelf nog geen problemen gehad met levertijden van afuture toen ik mijn NZXT S340 en Seasonic M12II evo 520W heb gekocht, maar als die levertijden zo zijn kan je ook gaan voor de pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB dit is de hiervoor genoemde RX 480 met een custom PCB en een betere cooler.
Zou dit een betere optie zijn dan de Strix of is dit een kaart als de Strix toch geen optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
Als je de kaart niet bij afuture gaat halen en dan 330 uit zou moeten geven in een andere winkel, is het het niet waard boven een XFX GTR, maar als je hem voor 310 haalt bij afutur is dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
Finntasy schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:05:
Als je de kaart niet bij afuture gaat halen en dan 330 uit zou moeten geven in een andere winkel, is het het niet waard boven een XFX GTR, maar als je hem voor 310 haalt bij afutur is dat beter.
Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort mijn eerst pc zelf te gaan bouwen. Ik heb de build al wel redelijk uitgedacht, er is echter nog wel een groot struikelpunt voor mij, de grafische kaart.

Ik zoek een?
Ik ben dus opzoek naar een grafische kaart. Een GTX 1060 of RX 480, het maakt mij niet heel erg veel uit, als ik maar de meeste power krijg voor mijn geld.

Wat is je budget?
Een 1060 of 480 zit meestal wel rond de €300,- Mocht het iets meer zijn is dat verder geen probleem, maar dan moet ik er ook wel meer voor terug krijgen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals ik al eerder zei, het maakt mij niet uit of het een 1060 of 480 word. Het merk maakt mij ook verder niet uit. Als het geen wat ik koop het waard is vind ik het allemaal prima.
De build waar de kaart ik gaan zal zwart wit georiënteerd zijn, het zal dus wel fijn zijn als de kaart ook deze kleuren bevat. Ook hier geld dat als ik een betere kaart kan krijgen die niet over deze kleuren beschikt, dan zal ik eerder voor de kracht kiezen dan voor de kleuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De build zoals ik die nu voor me zie ziet er als volgt uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 287,59€ 287,59
1Phanteks Enthoo Evolv ITX Wit€ 73,50€ 73,50
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 62,95€ 62,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 76,90€ 76,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 932,59

Ik zal de PC gebruiken voor wat schoolwerk, denk aan verslagen schrijven, misschien wat programmeer werk, maar ik wil hem voornamelijk hebben voor het gamen.
Ik heb een 21:9 scherm van 1080p, deze moet worden aangesloten via HDMI en heeft geen FreeSync.
De games die ik wil spelen wil ik dus op 1080p spelen met het liefste een 60 FPS.
Ik ben val plan om veel third person RPG's te gaan spelen. Denk aan GTA V, Fallout 4, Watch Dogs en nog meer spellen in dat rijtje.

Ik heb mezelf al wel een beetje ingelezen in het verschil tussen de 1060 en de 480. Als ik dit allemaal goed begrijp zitten de kaarten op dit moment op een redelijk gelijk niveau maar is over het algemeen AMD een betere keuze omdat de drivers hier langer worden ge-update. Ik weet niet of dit ook daadwerkelijk waar is, dit is hoe ik het begrijp.
Als ik dan een keuze maak tussen Nvidia en AMD wat zou dan de beste kaart van dat merk zijn?

Ik hoop dat jullie me een beetje mee kunnen helpen met deze voor mij lastige keuze.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan prima verder in (Gaming)PC voor ongeveer €1000,-. Merge.
Pagina: 1