Help! Computer blijft herstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameronabudget
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-01 15:15
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door gameronabudget op 20-01-2017 19:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zitten er controlelampjes op het moederbord die kunnen aangeven welk onderdeel zou kunnen falen?
Zit er een speakertje aan die eventuele foutcodes laat horen?

Van wat ik begrijp heb je een oud moederbord van iemand overgenomen, als alle onderdelen op je oude moederbord nog wel werken, maar je huidige moederbord POST niet, klinkt het alsof het moederbord zelf defect is.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameronabudget
Ik heb dus nog eens gekeken en de speaker getest, had de ram eruit gehaald, dan krijg ik drie beeps, dus speaker werkt, heb gevraagd aan de verkoper of hij raad had, hij zei dat hij hem een paar maanden geleden nog gewoon dagelijks gebruikte met een core2duo q9550. Hij zei dat de pc daarna nog gewoon goed zou moeten functioneren omdat hij hem vanuit de pc in de doos had gedaan. het zag er ook nog goed uit alleen een beetje stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ram eruit is 3 beeps? MSI help center zegt:
3 beeps - Base 64K memory failure - bad memory

Klinkt aannemelijk dus als je ramlatjes er uit zijn, als ze er in zitten gebeurt er dus gewoon helemaal niks?
Heb je al geprobeerd om een enkel latje er in te doen? (En werkt dat niet, ander latje proberen, werkt dat ook niet, andere DIMM slot proberen tot er wel iets werkt)
Lijkt me stug nl. dat je ram echt kaput is als het op je oude mobo wel gewoon werkt.

Een moederbord dat uit een werkende pc komt zou in theorie nog moeten werken, tenzij hij onzorgvuldig behandeld is in het proces (lees: statische lading overgebracht).

Het is allemaal een beetje in het duister tasten met de hoeveelheid informatie hier, maargoed, je hebt er zelf de beste kijk op natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mijn excuus voor de kick, maar ik ben toch wel benieuwd hoe dit nu is afgelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realgar
  • Laatst online: 11:31
Dit lijkt op een probleem wat ik eerder ben tegen gekomen toen ik een computer met nieuwe componenten in elkaar had gezet. Voor mij was het probleem op te lossen door op het moederbord de CMOS button te gebruiken om deze te resetten. De methode van resetten van de CMOS kan verschillen per moederbord, maar dat staat vast wel in de manual van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gameronabudget
Ik heb er nog een paar keer naar gekeken maar hij doet het nog steeds niet, ik heb de cmos batterij vervangen, heb hem gereset met een klein dopje, die zette ik op 2 pins zoals in de manual stond, toen de cmos gereset was kreeg ik nog steeds geen resultaat, het probleem blijft:
Alle fans gaan we draaien, maar hij blijft herstarten, als iemand raad heeft zou ik het graag horen.

Ps:
Ik heb de:
- processor
- voeding
- grafische kaart
- kast
- hardeschijf
- ram( geheugen )
nog een keer getest in een andere pc, daarin doet die het wel dus denk dat het aan het moederbord ligt, alleen als ik de ram verwijder of als er een error optreedt reageert het moederbord hier wel op met piepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Nog een shot in the dark dan:
Zit de 12v cpu kabel op de juiste plek? Dat kleine 4 of 8 pins stekkertje die ergens bij je cpu in je mobo geprikt wordt. Kan bijna niet missen maar ik zag laatst een post van iemand anders die perongeluk een PCI-e kabel in het cpu-contact had geprikt en vice-versa :+

Pagina: 1