i7 laptop voor op de bank

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 17:06
.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral op de bank surfen, maar ook af en toe programmeren (in visual studio), dual boot met linux. Ik wil geen i5, maar minstens een i7, 8gb ram, maar liever 16gb.

Wat is je budget?
Ongeveer 1250euro. Ben ook bereid om iets 2de hands te kopen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar wil wel een laptop van max ongeveer 1.5kg, min 13 inch, max 14 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een macbook pro 13inch uit begin 2011. Bevalt goed maar mis een full HD scherm. Deze heb ik gelukkig kunnen upgraden van 4gb ram naar 8gb, en een SSD in kunnen zetten. Anders was hij al lang de deur uit. Kwaliteit bevalt me uitstekend, maar vind apple tegenwoordig te duur. Dus ik wil nu een windows laptop. Maar absoluut geen plastic rommel waarbij ik de ventilator om de 20sec hoor aan springen.

Surface pro vind ik mooi, maar ik denk niet dat het erg handig is voor op de bank in combi met het toetsenbord.

HP X360, lenora yoga, dell xps 13, zijn ook laptops waar ik naar kijk. Het hoeft niet perse een 2 in 1 laptop te zijn, maar heeft wel de voorkeur. Helaas zie ik dat bij de laptops van tegenwoordig het geheugen en de SSD niet meer zelf te vervangen zijn, een model waarbij dit wel kan heeft de voorkeur. Maar ik begrijp dat het zeker bij de 2 in 1 laptops niet mogelijk zal zijn.

Kwaliteit is belangrijk, ik wil ook niet continu de ventilator horen.
Wat ik ook erg belangrijk vind is het touchpad. Deze is bij apple erg fijn met het multi touch.
Bij windows laptops is de keus (helaas) erg groot, en ik ben een beetje bang dat ik te ver doorzoek naar de beste prestaties voor een bepaalde prijs, waardoor ik met een kwalitatief lage laptop eindig. Dus zou graag jullie advies horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Kleine laptops hebben veelal ULV-chipsets, dus of i5 vs i7 dan echt noemenswaardig is, hmm.

Ik zie wel wat namen genoemd staan, maar ik mis specifieke types en de plus- en minpunten volgens jou...
Je zou eens kunnen kijken naar de ASUS BX310UA, waar je zelf nog een 2,5" schijfje kunt plaatsen. Je hebt de Acer Swift 3 SF314-51-75MB is misschien interessant, Lenovo Yoga 710-serie, Medion S3409...

Je zult voor jezelf echt enkele keuzes moeten maken die het zoekproces handiger maken.
13" of 14", schermresolutie, glans of mat en type scherm, voorkeur voor een merk, hoeveel aansluitingen heb je nodig, zowel intern als extern. Denk daarbij aan de toekomst met onder ander USB C enzovoort, maar inderdaad ook mogelijkheden om het geheugen / HDD / SSD wel of niet te kunnen upgraden enzovoort.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
pricewatch: Lenovo Yoga 900-13ISK2 80UE004BMH
Vind ik ook erg mooi

pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UA-C4152T
Ziet er wel een beetje plastic achtig uit

pricewatch: HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition
Kwaliteit valt alleen tegen volgens reviews

pricewatch: Dell XPS 13 9343 (17990620-1)
Geen 2 in 1 laptop, maar ik denk dat het 2 in 1 leuk is om een keer te proberen maar verder nauwelijks gebruikt zal worden.

13 of 14 inch maakt mij niet zoveel uit. Schermtype ook geen voorkeur.
Schermresolutie zolang het maar full HD is, hoger is mooi meegenomen maar veel heb ik er niet aan aangezien ik dan de DPI settings hoger moet zetten om toch de lettertjes te kunnen lezen. (Films kijken doe ik niet)

Aansluitingen, zolang ik mijn externe monitor maar kan aansluiten. Voor al het andere ben ik eventueel wel bereid om adaptertjes te gebruiken.

Accuduur is ook niet erg belangrijk.

Van de ULV chipsets wist ik niet, ik zal daar eens op googlen. Maar ik dacht aangezien ik nu een i5 heb, is het fijn als mijn nieuwe laptop wat sneller is. Ook aangezien windows volgens mij wat meer cpu kracht vereist dan OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Windows95 schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:36:
Helaas zie ik dat bij de laptops van tegenwoordig het geheugen en de SSD niet meer zelf te vervangen zijn, een model waarbij dit wel kan heeft de voorkeur. Maar ik begrijp dat het zeker bij de 2 in 1 laptops niet mogelijk zal zijn.
Dat valt soms nog wel eens mee. Bij de Lenovo 710 en 900 serie kun je vaak nog wel wat aanpassen en zelfs bij de Asus UX360 is, hoewel wat moeilijker open te krijgen, de M2 SSD nog vervangbaar.

http://laptopmedia.com/ne...otos-and-upgrade-options/

In de reviews van Notebookcheck besteden ze vaak aandacht aan dit soort zaken. Dus het loont altijd daar even te kijken voordat je een laptop aanschaft.
Ik ook. Zelf had ik er eentje uit de 710 serie op het oog maar daar schijnt nogal vaak een hardnekkig probleem voor te komen met een te luide fan. Dus daar twijfel ik nu aan. Een aantal 900's schijnt er ook last van te hebben dus wellicht is het handig om daar nog in te duiken.
pricewatch: HP Spectre x360 13-4159nd Special Edition
Kwaliteit valt alleen tegen volgens reviews
Let ook op: de Kaby Lake i7 versie heeft alleen nog thunderbolt en geen HDMI dacht ik. Ik weet in hoeverre dat met adapters nog makkelijk is op te lossen?

Verder kwam ik deze nog tegen
pricewatch: Acer Aspire R7-372T-76VB

En van Acer komen er in januari ook diverse Acer Spin modellen uit in Nederland maar daar zijn (uiteraard) nog niet zoveel reviews van volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
D-e-n schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:55:
[...]

Verder kwam ik deze nog tegen
pricewatch: Acer Aspire R7-372T-76VB

En van Acer komen er in januari ook diverse Acer Spin modellen uit in Nederland maar daar zijn (uiteraard) nog niet zoveel reviews van volgens mij.
Vind die acer er een beetje fragiel uitzien. Hoewel de spin er een stuk beter uit ziet.

Na wat zoeken blijkt de yoga 900 inderdaad ook een luide fan te hebben. De x360 kwaliteit problemen.

Verder kwam ik deze nog tegen:
pricewatch: HP Envy 13-ab021nd

16gb ram, en 512gb ssd. Alleen jammer dat de achterkant/onderkant van het beeldscherm als steun gebruikt wordt.

De zenbook flip lijkt ook nog redelijk, hoewel ik er op het eerste gezicht niet echt warm van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Windows95 schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:18:
[...]
De x360 kwaliteit problemen.
Wat waren die problemen? Daar heb ik niet zoveel over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
Gele vlekken op het scherm, rubber voetjes die loslaten, kan erg heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Je hebt overigens ook de Dell Inspiron nog. Van de 2-in-1 laptops is echter alleen de wat goedkopere 5000 serie in 13 inch verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Windows95 schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:12:
Geen 2 in 1 laptop, maar ik denk dat het 2 in 1 leuk is
om een keer te proberen maar verder nauwelijks gebruikt zal worden.
Prima natuurlijk, maar vervolgens zijn 3 van de 4 genoemde devices wel zo'n 2-in-1...
hoger is mooi meegenomen maar veel heb ik er niet aan
Geldt ook voor dit
Aansluitingen, zolang ik mijn externe monitor maar kan aansluiten.
En wat voor aansluiting is dat precies...
Voor al het andere ben ik eventueel wel bereid om adaptertjes te gebruiken.
Moet de laptop nog steeds poorten aan boord hebben natuurlijk...

Ik vind het wat gek dat ik dan eisen zie (2-in-1 is voor even leuk / hoger dan Full HD is niet nodig) en vervolgens genoemde devices die dat wel aan boord hebben. Ook qua prijs, die Lenovo Yoga 900 en XPS 13 zijn stukken duurder. Tevens zou ik dan gelijk voor de new XPS 13 gaan, alleen i7-model kost € 1399,-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
Ik geef liever iets meer uit dan dat ik me later stoor aan geheugen wat vast gesoldeerd zit, en ik dus over 2 jaar weer een nieuwe laptop moet (wil) kopen.

De 2 in 1 laptops vallen langzaam aan af. Toch wat duurder, vaker dingen vast gesoldeerd, en warmte/kwaliteit problemen.

pricewatch: Asus ZenBook UX310UA-FC332T
Nu nog niet leverbaar, maar geheugen is uit te breiden naar 16gb. En een M2 ssd, dus eventueel ook nog te vervangen.

Mijn externe monitor heeft VGA en HDMI.

Zijn er nog merken die ik beter kan vermijden? Mijn eerste laptop was een acer, zoveel mogelijk spes voor zo min mogelijk geld. Toen heel blij mee, maar kwalitatief als die naast mijn macbook staat dan ziet hij eruit als een plastic laptop van de kermis met het gewicht van 3 bakstenen en zo luid als een bladblazer. Of valt dit tegenwoordig wel mee in de high end modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Wat dacht je van deze Envy?

pricewatch: HP Envy 13-ab021nd
7e generatie i7, 16gb ram, 512gb ssd, Qhd 13,3 inch beeldscherm (3200x1800). Enige wat deze laptop niet heeft is 2 in 1, maar je krijgt er wel een nette afwerking voor terug en met deze specs loop je niet snel tegen het dilemma aan dat je niet kan upgraden, aangezien het behoorlijk high end is.
Pagina: 1