[WES7]Gebruik van wifi dongle/module mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13
Onlangs heb ik een HP t620 gekregen waar Windows embedded standard 7 op draait. Draait prima naar behoren voor wat het moet doen.
Echter is het de bedoeling dat het komt te staan op een plek waar bekabeling lastig is dus ik wil graag een wifi verbinding opzetten.
Ik heb verschillende wifi dongles / pci-e mini cards geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. De meeste worden goed gedetecteerd of met behulp van drivers worden ze als zodanig herkend.

Blijkbaar mist uit deze WES7 een package om een wifi verbinding te kunnen maken. Ik krijg namelijk geen overzicht van beschikbare netwerken te zien. Ik kan mij herinneren dat bij oa. de 'gewone' win7 dit geregeld werd door de Wireless Zero Configuration maar deze is niet beschikbaar op mijn WES7. Ik heb geprobeerd dit te installeren (DISM.exe /online /Add-Package /PackagePath:C:\Temp /NoRestart) door een package, maar dit helpt mij niet verder.
Ik kan bij "manage wireless networks" wel handmatig een netwerk toevoegen maar dit doet niks.

Voor de duidelijkheid, het ligt niet aan de dongles/kaartjes; als ik bijvoorbeeld in Ubuntu boot kan ik zo een verbinding maken.

Ik kan verassend weinig informatie vinden over WES7, behalve dan van andere die dit ook proberen, maar waar geen duidelijk antwoord uit komt. Heeft hier iemand de tip?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44
Voor de zekerheid, zit er niet standaard wifi op het ding zelf dan? Er zit ook niet toevallig iets van een programma op die de wifi settings overneemt van Windows? Heb ik wel eens gehad met een sitecom dongle, daar zat dan aanvullende software bij die er voor zorgde dat ik via de standaard windows settings de wifi niet meer kon starten. Pas na het verwijderen van dat tooltje kon ik in Windows weer verbinden met wifi op de normale manier.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

HP T610 heeft zover ik weet ook gewoon een ingebouwde WLAN-adapter, zal denk ik iets anders aan de hand zijn.
This package provides the Broadcom WLAN utility/driver for supported Thin Client models that are running the Microsoft Windows Embedded Standard 7 Operating System.
http://h20564.www2.hp.com...vc_121485_1&swEnvOid=4089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Dit is een t620 en de ingebouwde WLAN adapter ontbreekt, het pci-e slot is leeg. Als ik hier een wifi adapter instop wordt deze keurig herkend, net zoals een usb wifi dongle. Maar verbinding maken kan niet.
Er zijn inderdaad drivers voor de Broadcom geinstalleerd, maar ook als ik deze verwijderd hebt werkt het niet (inderdaad Rupie, dit heb ik ook een keer meegemaakt).

connect to

Als ik dus op bovenstaande klik gebeurt er niks. Ook rechtermuis/ connect/disconnect doet niks. als ik "diagnose this connection" doe dan geeft íe aan dat ik een netwerk moet toevoegen maar dat gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Alle services gestart die nodig zijn? Het lijkt alsof er geen verbinding gemaakt wil worden doordat een service niet actief is (wzcsvc)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• DrNizeGuy
Fixed!
Er zat een service op die de pc gelocked had (Narrowcast systeem, zodat niet iedereen instellingen kan veranderen). Daardoor waren de instellingen beperkt en was er ook geen desktop omgeving. Na deze uitgeschakeld te hebben heb ik de volledige controle (terug) gekregen en kan ik verbinding maken :)
Pagina: 1