ssd advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 812 views

• raymond1212
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-12-2019
hallo mede tweakers ik ben van plan om een ssd te kopen maar
ik weet even geen raad
ik heb de volgende ssds gevonden
deze 960 gb sandisk ssd https://www.bol.com/nl/p/...95211405-9200000032531437
en een 500 gb samsung evo 850 ssd http://www.ssdcenter.nl/p...IdBz2xgBacqwJIaAiJF8P8HAQ
nu lees ik een review van de sandisk dat hij na 10 dagen all stuk was maar dat kan
ik zelf heb ook een 2 sandisk ssds gehad een 120 gb en een 250 die 250 is aleen na 6 maanden stuk gegaan (dit was 3/4 jaar terug)
kwa die samsung heb ik niets negatief gezien
welke zou ik moeten nemen kwa kwaliteit?
(ik heb weinig evaring met de ssd)

ps voor de mods kwa de , . ' ; ' ect ik weet niet hoe ik die moet gebruiken ik heb op school nooit geleerd om met punten te typen :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:51
raymond1212 schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:13:

ps voor de mods kwa de , . ' ; ' ect ik weet niet hoe ik die moet gebruiken ik heb op school nooit geleerd om met punten te typen :P
Dat lijkt me zeer sterk, tenzij je na groep 4 nooit meer naar school bent geweest.

Maar goed, dat ter zijde. Hoe heb je deze 2 SSD's gevonden? En wat wil je ermee doen?

The devil is in the details.

• raymond1212
Hahn schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:16:
[...]
Dat lijkt me zeer sterk, tenzij je na groep 4 nooit meer naar school bent geweest.

Maar goed, dat ter zijde. Hoe heb je deze 2 SSD's gevonden? En wat wil je ermee doen?
kwa die groep 4 ja dat is zo :) heb minder dan 5 jaar school ervaring gehad
kwa de ssd ik ben van plan om een sshd van mijn macbook pro late 2011 te vervangen ik ga er os x en windows op doen dit gaat nu prima op de 500 gb hdd ben van plan om later volgend jaar muziek en video te editen via imovie/garageband
nu is de hdd 80 mb read (traag dus haha)
die ssds heb ik gevonden via tweakers en dan via google dat merk op te zoeken

alvast bedankt :+

[ Voor 6% gewijzigd door raymond1212 op 26-12-2016 14:20 ]

• Hahn
Maar waarom heb je die merken gezocht? Waar heb je dat op gebaseerd? Je geeft zelf aan slechte ervaringen te hebben met Sandisk en er ook slechte dingen over te lezen, waarom die dan toch overwegen?

• raymond1212
die ene slechte review kan ook eenmalig zijn ik heb ook een iphone 7 gekocht en na 3 dagen was de home button stuk
en mijn ervaring is van paar jaar terug alles kan veranderd zijn?
ik heb naar intel/samsung en sandisk gekeken

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:46

rdejongjr

Gnome

SanDisk zie ik helaas best vaak terug met uitval, Kingston en crucial hebben momenteel een erg goede prijs/prestatie/betrouwbaarheid gehalte.

Samsung is ietsje beter in de statistieken en Intel staat bovenaan mn lijstje(kost ook wat)

Let er bij het inbouwen wel enorm goed op dat je de kabel niet beschadigd! Vooral met de hoge doorvoer van ssd's willen macbooks nogal snel crc errors genereren.

[ Voor 13% gewijzigd door rdejongjr op 26-12-2016 14:41 ]

• raymond1212
ik had mijn hdd al naar sshd vervangen maar wilt u een goede ssd aan raden die 480 gb minimaal is en maximaal 240 euro kost ( mijn sata is een sata 3 6 gigabit

Verwijderd

Neem een Samsung 850 pro
10 jaar garantie.
Spreekt voor zich. :)

pricewatch: Samsung 850 Pro 512GB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 14:53 ]

• raymond1212
is de read enzo dan wel goed?
zit nu met een 80 read hdd
maar ik zal wel even kijken

• OgWok
  • Laatst online: 08:53

OgWok

U.N.C.L.E.

Nou, zo moeilijk is dat ook weer niet ;)
raymond1212 schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:18:
[...]

Qua die groep 4: ja, dat is zo :). Heb minder dan 5 jaar school ervaring gehad.
Qua de ssd: ik ben van plan om een sshd van mijn Macbook pro late 2011 te vervangen. Ik ga er OS X en Windows op doen. Dit gaat nu prima op de 500 gb hdd. Ben van plan om later volgend jaar muziek en video te editen via imovie/garageband.
Nu is de hdd 80 mb read (traag dus haha).
Die ssds heb ik gevonden via Tweakers en dan via Google dat merk op te zoeken.

Alvast bedankt :+

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor een max van 240 euro, dan komt deze ssd als beste uit de bus;
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB

Veel opslag, betrouwbaar, snel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46
Zoek gewoon in de pricewatch, crucial, samsung, kingston en dan de gewenste grootte filteren. Sorteren op prijs, de crucial BX series laten liggen en je hebt een prima keuze gemaakt.

Tegenwoordig zijn SSDs ontwikkeld voor benchmarkscores. Iedereen wil die SSD die het hoogst presteert in de benchmark. In de praktijk merk je weinig tot geen verschil tussen een 850 EVO of een 850 Pro, enige verschil is het aantal jaren garantie, de prijs en de benchmarkscores.

Wat garantie betreft, 3 jaar is al vrij lang op SSD gebied, ik zie niet wat 10 jaar garantie toevoegt, als je 3 jaar verder bent is je disk al te klein of opgevolgd door een sneller model.

Verwijderd

Sorry hoor, maar de topicstarter vroeg naar de (beste) kwaliteit.
En dan moet je niet aankomen met Crucial MX300, Samsung EVO's en Kingstons.

Alle waar naar zijn geld.
Het komt óf uit de lengte, óf uit de breedte.

Maar "hier" wil men vooral "veel" voor "weinig".
Dat "veel" bestaat dan vooral uit de grootte van de opslag.

Ok, die keuze kan men maken, maar zeggen dat er kwalitatief geen verschil is, getuigt niet echt van kennis van zaken.
Alleen al TLC vs. MLC.

Maar sinds het begin van ssd's voor consumenten, houdt men er hier op de Tweakers fora een rijke traditie op na, om ssd's te hypen, die achteraf (een hoop) ellende bleken op te leveren.

Zo waren daar de OCZ Vertex 2, de Samsung 840 (i.t.t. tot de 840 Pro), de Samsung EVO's (i.t.t. de Pro's), Crucial M4, Kingston V100...

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:14:

Ok, die keuze kan men maken, maar zeggen dat er kwalitatief geen verschil is, getuigt niet echt van kennis van zaken.
Alleen al TLC vs. MLC.

Maar sinds het begin van ssd's voor consumenten, houdt men er hier op de Tweakers fora een rijke traditie op na, om ssd's te hypen, die achteraf (een hoop ellende) bleken op te leveren.

Zo waren daar de OCZ Vertex 2, de Samsung 840 (i.t.t. tot de 840 Pro), de Samsung EVO's (i.t.t. de Pro's), Crucial M4, Kingston V100...
Je hebt nu een boel afgekraakt, maar wat is jouw suggestie dan? :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online

Alleen al TLC vs. MLC.

Maar sinds het begin van ssd's voor consumenten, houdt men er hier op de Tweakers fora een rijke traditie op na, om ssd's te hypen, die achteraf (een hoop) ellende bleken op te leveren.

He he eindelijk een fris geluid.

Dus het beste is een opschrijfboekje? Voor de echt belangrijke dingen. Als dat open voor je ligt, heb je toegang tot al je data in 0,000 seconden. Veel sneller dan een ssd, geen warmte ontwikkeling, geen slijtage en het kost bijna niets. :X

• _JGC_

Alleen al TLC vs. MLC.

Je noemt voorbeelden uit oude generaties:
OCZ Vertex 2: benchmark koning destijds, veelbelovende techniek maar erg veel kinderziektes.
Samsung 840: eerste TLC drive, baggertraag maar niet onbetrouwbaar
Crucial m4: na intel het enige wat je in die tijd veilig kon kopen. Firmware bugs maar wel opgelost.
Kingston V100: Jmicron ding, dat spul stond allemaal te boek als pauze-ssd met freezes en bsod tot gevolg.

TS vraagt om iets betrouwbaars. Crucial en Samsung bewijzen dat ze dat kunnen, ook met TLC drives.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Beste kwaliteit (betrouwbaarheid) heeft een prijs, dan moet je kijken naar Enterprise/Datacenter graded SSD.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• _JGC_
Dan moet je het ook meteen goed doen en je zelfbouw PC vervangen door een workstation met professionele specs zoals een Xeon CPU met ECC geheugen.

Een intel dc s3700 in een desktopsysteem van de gemiddelde gebruiker slaat de plank volledig mis.

• raymond1212
Sansung it is
Nu hopen dat ze niet ontploffen

• raymond1212
nu ik herinner het was geen sandisk maar een kingstong die kapot ging bij mij

Verwijderd

Zie pushmessage
Pagina: 1