Ik zit met volgend probleem :
Voor onze vereniging werken we een pagina waar je kan inschrijven voor de komende bijeenkomsten.
Momenteel werkt dat vlotjes met een formulier op een html pagina, die een php pagina oproept en automatisch zo een mail verstuurd.
Als je vastlegd voor een bijeekomst heb je een knop waar je ingeeft met hoeveel personen, en als je op de knop drukt, toont ie hoeveel je moet betalen.
Dit wordt allemaal in de mail ook doorgestuurd.
Nu in de toekomst zouden we dit willen uitbreiden naar voorreserveren.
Dit heeft voor ons voordeel dat we weten hoeveel drank, eten etc we bij oa brouwer etc moeten bestellen.
Maar bij voorreserveren is geen berekening nodig, omdat je dan nog niet moet betalen om naar de bijeenkomst te komen, is tenslotte dan nog niet zeker.
De knop en berekening van hoeveel je gaat moeten betalen moet dan dus niet zichtbaar zijn.
Momenteel gebeurd het allemaal via volgende code :
Bedoeling is dus dat als je in de dropdown de keuze "Voorreservatie" kiest, het script dat eronder staat dat de berekening doet niet ziet, enkel als je 1 van de 2 andere keuzes neemt, moet deze berekening zichtbaar worden.
Heb al wat zitten googelen op mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen, maar ik loop vast.
Ik vermoed dat het probleem misschien het feit is dat de berekening via javascript verloopt, en dat het hierdoor niet onzichtbaar gemaakt kan worden afhankelijk van je dropdownkeuze ?
Iemand die me verder op weg kan helpen ?
Voor onze vereniging werken we een pagina waar je kan inschrijven voor de komende bijeenkomsten.
Momenteel werkt dat vlotjes met een formulier op een html pagina, die een php pagina oproept en automatisch zo een mail verstuurd.
Als je vastlegd voor een bijeekomst heb je een knop waar je ingeeft met hoeveel personen, en als je op de knop drukt, toont ie hoeveel je moet betalen.
Dit wordt allemaal in de mail ook doorgestuurd.
Nu in de toekomst zouden we dit willen uitbreiden naar voorreserveren.
Dit heeft voor ons voordeel dat we weten hoeveel drank, eten etc we bij oa brouwer etc moeten bestellen.
Maar bij voorreserveren is geen berekening nodig, omdat je dan nog niet moet betalen om naar de bijeenkomst te komen, is tenslotte dan nog niet zeker.
De knop en berekening van hoeveel je gaat moeten betalen moet dan dus niet zichtbaar zijn.
Momenteel gebeurd het allemaal via volgende code :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| <div class="descr">TESTInschrijven</div> <form name="contactform" method="post" action="send_form_email_test.php" accept-charset="ISO-8859-1" onsubmit="var originalCharset = document.charset; document.charset='ISO-8859-1'; window.onbeforeunload = function () {document.charset=originalCharset;};"> <p>Type bestelling :<br /><SELECT NAME="bestelling"> <OPTION>Voorreservatie</OPTION> <OPTION>Bestelling</OPTION> <OPTION>Extra bestelling</OPTION> </SELECT><br /><br> <script type="text/javascript"> function bereken() { var toon = document.getElementById('uitkomst'); var lid = (document.getElementById('lid').value-0); var uitkomst = ((lid*15.00)).toFixed(2); toon.innerHTML="Gelieve " + uitkomst + " euro te betalen binnen de 5 dagen aan de vereniging met vermelding evenement + naam."; document.getElementById("totaal").value = uitkomst; } </script> <input id="lid" type="text" name="lid"></input> Aantal leden <br> <input type="button" value="Bereken!" onclick="bereken();"></input> <input id="totaal" type="hidden" name="totaal"></input> <br><br> <div id="uitkomst"> </div> <br> <div class="descr">Vul hier je gegevens in:</div> <p>Voornaam:<br /><input type="text" name="voornaam" size="40" ><br /> Naam: <br /><input type="text" name="naam" size="40" ><br /> E-mail: <br /><input type="text" name="email" size="40" ><br /><br /> Extra info :<br> <textarea name="extra_info" rows="3" cols="50" background="#000" color="white"></textarea><br /><br /> <input type="submit" value="Verzenden" > <input type="reset" value="Wissen" > </p> Mocht het verzenden via dit formulier niet lukken, mag je alles altijd doormailen. </form> <br><br> </div> |
Bedoeling is dus dat als je in de dropdown de keuze "Voorreservatie" kiest, het script dat eronder staat dat de berekening doet niet ziet, enkel als je 1 van de 2 andere keuzes neemt, moet deze berekening zichtbaar worden.
Heb al wat zitten googelen op mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen, maar ik loop vast.
Ik vermoed dat het probleem misschien het feit is dat de berekening via javascript verloopt, en dat het hierdoor niet onzichtbaar gemaakt kan worden afhankelijk van je dropdownkeuze ?
Iemand die me verder op weg kan helpen ?
-| Hit it i would ! |-