Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Roelrss
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik wil een digitale kwh meter in meterkast monitoren met SMA sunnyhome manager. Nu heeft deze kwh meter geen data aansluiting. Wel kan de led pulse gemonitord worden. Maar hoe?
Zij er van die losse lichtsensoren te koop? Bij Conrad zie
ik ze niet? Iemand hier ervaring mee?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Youless?

Heeft de meter geen s0 aansluiting? Dan zou je ook nog 2 draadjes aan de youless kunnen solderen.
AUijtdehaag in "YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter"

[ Voor 40% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-12-2016 13:08 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 21:03
Zo'n Youless kost je nieuw zo'n 80 euro, tweedehands vanaf 45 euro. Is het dan niet beter om de kWh-meter te vervangen door eentje met data-aansluiting? Zou zomaar goedkoper kunnen zijn en je hebt een component minder die kapot kan gaan.

Maar wellicht eerst even kijken of de huidige meter niet een tweedraads S0-interface heeft.

• pliet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-11 12:25
Hallo Roelrss, ik heb zelf ook een homemanager. Ikan heb nog de meter die terugdraaien. De homemanager heb ik aangesloten met 2 finder 7E energiemeters in serie voor de 2 aardlek's. Deze Finder energiemeters hebben het voordeel dat ze de S0 impulsen in 1 richting geven. 1 meter sluit je normaal aan zoals het in de handleiding staat, de 2de sluit je in serie aan maar verkeerd om. Klinkt raar maar dat kan. De eerste meter zal optellen als er afname is en pulsen uitsturen, de tweede meter (verkeerd aangesloten) zal optellen en pulsen uitsturen als er teruggeleverd wordt. De andere meter doet niets telt niet op of af. Werkt perfect en in de homemanager geef je de aantal pulsen op in dit geval 1000. Als je dan ook nog een energiemeter op de groep van de zonnepanelen zet krijg je mooie grafieken van verbruik en teruglevering.

Groeten Peter