Wij zijn bezig om een hypotheek aan te vragen.
Nu wordt er gevraagd om een gezondheidsverklaring in te vullen voor de ORV.
Niet gek natuurlijk, maar nu lijkt het er op dat alle gegevens onbeveiligd per email wordt opgestuurd.
Mensen met soort gelijken ervaringen en mag dit wel?
Ik heb het nog niet ingevuld maar ik ben benieuwd of dit de standaard procedure is.
Volledige tekst van de website:
Nu wordt er gevraagd om een gezondheidsverklaring in te vullen voor de ORV.
Niet gek natuurlijk, maar nu lijkt het er op dat alle gegevens onbeveiligd per email wordt opgestuurd.
Dit lijkt me niet normaal want daar kan nogal veel in staan.Als u de gezondheidsverklaring heeft ondertekend, ontvangt u deze als PDF document per e-mail.
Mensen met soort gelijken ervaringen en mag dit wel?
Ik heb het nog niet ingevuld maar ik ben benieuwd of dit de standaard procedure is.
Volledige tekst van de website:
Welkom in de TAF Online Gezondheidsverklaring. Er is een overlijdensrisicoverzekering aangevraagd met u als verzekerde. Daarom vragen wij u een digitale gezondheidsverklaring in te vullen. Als u het invullen heeft afgerond, krijgt u per e-mail een uitnodiging om de gezondheidsverklaring online te ondertekenen.
Online ondertekenen
Voor het online ondertekenen maken wij gebruik van een verificatiecode die u op uw mobiele telefoon krijgt toegestuurd.
Wat gebeurt er na het ondertekenen?
Als u de gezondheidsverklaring heeft ondertekend, ontvangt u deze als PDF document per e-mail. Uw ondertekende gezondheidsverklaring wordt automatisch naar ons toegestuurd. De medisch adviseur kijkt vervolgens naar uw antwoorden. Hij adviseert de verzekeraar of die de verzekering wel of niet kan accepteren. En zo ja, onder welke voorwaarden. In de 'Medische beoordeling bij acceptatie levensverzekering' op www.taf.nl leest u hoe de medische beoordeling precies in zijn werk gaat.
Belangrijke aandachtspunten
Op www.taf.nl vindt u een uitgebreide toelichting op deze gezondheidsverklaring. Deze toelichting hoort onlosmakelijk bij dit formulier, leest u de toelichting daarom goed door.
Vul alle vragen goed in. Dat is belangrijk. En dat bent u verplicht. Daarmee voorkomt u bijvoorbeeld dat:
de verzekeraar de verzekering in de toekomst stopt;
de verzekeraar geen uitkering geeft bij overlijden
Noem al uw klachten. Ook als u denkt dat deze niet belangrijk zijn. Of als u niet bij een dokter bent geweest.
[ ] Ik heb het bovenstaande gelezen, begrepen en geaccepteerd.