Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 16:08
Ik wil graag een mSATA SSD voor mijn HTPC-build i.v.m. minder kabels en betere koeling (een 2'5 ssd blokkeert een deel van de luchtroosters). Voor mijn build gebruik ik als moederbord een ASRock H110TM-ITX, een thin mini-ITX moederbord. Wie heeft er ervaring met mSATA SSD's zoals die op dit moederbord passen en wil mij van goede raad voorzien?

Ik heb al meerdere zoektochten op internet gehouden, echter kan ik geen antwoord vinden. De webshop waar ik het moederbord heb gekocht kon me ook al niet echt verder helpen...

Beste antwoord (via wir op 28-12-2016 12:04)

Verwijderd

De meest courante mSATA ssd's hebben allemaal dezelfde afmetingen. Er is er maar één die op dit moment interessant is pricewatch: Samsung 850 EVO mSATA 250GB. De rest is te duur, of slecht leverbaar.
Andere mogelijkheid is een pricewatch: Plextor M8PeY 256GB maar dat moet maar net in de behuizing, welke gebruik je eigenlijk, passen en een goedkope oplossing is het niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
wir schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:17:
Ik wil graag een mSATA SSD voor mijn HTPC-build i.v.m. minder kabels en betere koeling (een 2'5 ssd blokkeert een deel van de luchtroosters). Voor mijn build gebruik ik als moederbord een ASRock H110TM-ITX, een thin mini-ITX moederbord. Wie heeft er ervaring met mSATA SSD's zoals die op dit moederbord passen en wil mij van goede raad voorzien?

Ik heb al meerdere zoektochten op internet gehouden, echter kan ik geen antwoord vinden. De webshop waar ik het moederbord heb gekocht kon me ook al niet echt verder helpen...
Heb je hier https://tweakers.net/cate...RZYo6SVbRSbrBjiKNSbG1tLQA al gekeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wir
Zijn deze allemaal geschikt dan? Ik zie allemaal verschillende formaten (60mm 80mm etc.), of geldt dat alleen voor M.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 10:04
Je kan ook gewoon het benodigde formaat even opmeten maar ik denk dat ze wel gewoon passen ongeacht formaat.

[ Voor 34% gewijzigd door YaYo86 op 26-12-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of in de handleiding opzoeken ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meest courante mSATA ssd's hebben allemaal dezelfde afmetingen. Er is er maar één die op dit moment interessant is pricewatch: Samsung 850 EVO mSATA 250GB. De rest is te duur, of slecht leverbaar.
Andere mogelijkheid is een pricewatch: Plextor M8PeY 256GB maar dat moet maar net in de behuizing, welke gebruik je eigenlijk, passen en een goedkope oplossing is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wir
De handleiding van het moederbord biedt geen verdere specificatie, vandaar de vraag. Ik ga even meten voor alle zekerheid maar denk inderdaad dat de EVO mSATA wel gaat passen. Thx allen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Uit de handleiding:

1 x PCI Express 3.0 x4 Slot
* Supports NVMe SSD as boot disks

1 x M.2 Socket (Key E), supports type 2230 WiFi/BT module
* The M.2 socket does not support SATA M.2 SSDs.

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 26-12-2016 17:38 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1