Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zyxel VMG8324-B10A WIFI vs Wired connectie

Pagina: 1
Acties:

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Hallo,

Ik heb een interessant probleem waar ik tot op heden geen goede reden en of oplossing kan vinden:

Ik heb een VDSL verbinding op 80Mbs/20Mbps (down/up) en loop tegen een rare snelheidsbeperking aan:

Met een WIFI verbinding op de router zelf, haal ik met gemak de volle mep: 76mbps down en 18 up, dus prima in orde, Vervolgens sluit ik iets aan op de machine met een draadje, en kom niet verder dan 32mbps.

Dit leek mij bizar dus dacht wellicht brakle kabel. Ook met een andere Cat5e/Cat6 kabel no joy: constant die 32mbps. Dus om mijn huidige pc uit te sluiten, andere pc aangesloten met kabel: 32mbps. Dezelfde pc met WIFI: vollegie 80mbps.

de router kan dus de 80mbps makkelijk aan, aangezien met de onboard wifi het wel lukt.

Hmmm bizar, dus vervolgens mijn Ubitiquiti AP aangesloten met kabel: 32mbps, Er lijkt dus een beperking in de hardware / software te zitten.

Google search levert niets op, en hier op forum zie ik ook niet 123 iets. Ik heb gekeken of wellicht de router op hoge cpu draaid (wellicht hardware nat niet goed werkende met kabels?) maar die draait netjes op nagenoeg geen cpu, alle kabels vervangen, no joy,

wat mis ik hier?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

Nox

Noxiuz

Al een factory reset geprobeerd? Om een instellingsfout uit te sluiten?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• xelnaha
NoxiuZ schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:45:
Al een factory reset geprobeerd? Om een instellingsfout uit te sluiten?
Yup, ook dat lijkt niets te helpen, ook een firmware upgrade uitgevoerd, ook geen nut :s

• xelnaha
Ik heb er voor de gein maar eens een ISR 1941 aan gehangen en daar treed het probleem zich niet bij voor, het lijkt dus echt de zyxel te zijn, maar waarom is nog onduidelijk.