Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn zoon heeft in zijn naïviteit zijn wachtwoord en mailadres aan een vreemde doorgegeven afgelopen vrijdagavond. Helpdesk Playsation pas morgen bereikbaar. Kan hij op zijn tweede account wel toegang krijgen tot de online spelletjes die hij kocht?

Relevante software en hardware die ik gebruik
PS4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Je kan toch gewoon online op je profiel inloggen, wijzig je wachtwoord en trek je primary in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ergens heb ik een donkerbruin vermoeden dat het wachtwoord ook al gewijzigd is door de stoutert.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad,
alles is gewijzigd, mailadres primary account en wachtwoord....
Die person stuurt via een twitch een bericht " wil je je account terug of niet"... ik vermoed dat de volgende vraag er één zal zijn om geld te krijgen :-(
Goede les voor mijn zoon...
We hebben wel een screenshot van dat gesprek.Morgen bellen naar Playstation en hopen dat zij wel een reset kunnen/willen doen!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hopelijk hangen er niet te veel games aan die account.
Ik denk dat de les wel beter aankomt als je het je zoon zelf laat proberen op te lossen (lees contact met PS indien hij daartoe capabel is)
Probeer daarnaast zoveel mogelijk gegevens van de scammer te achterhalen (PSN profile, email, bankrekening, IP etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:59
Al aangifte gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb je betaalgegevens aan je account gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is opgelost, helpdesk werkte wel.
Alles in orde, les geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Goed dat het opgelost is. Verder wil ik je een tip meegeven: zet FOR THE LOVE OF GOD 2-staps verificatie aan!!

Wachtwoorden aan vreemden geven of een zwak wachtwoord gebruiken om gehackt te kunnen worden is al dom genoeg, maar 2staps verificatie dan ook nog eens niet aan hebben is nog erger. Dat is alsof je je deur zelden goed op slot doet en dan ook nog eens je waardevolle spullen bij de voordeur neerlegt.

Zet 2staps verificatie aan via je account overzicht. Dan ontvang je een sms verificatie code wanneer iemand probeert in te loggen. Zelfs als iemand je gegevens heeft, kan die niet verder zonder de code die alleen dat 06 nummer krijgt te zien.

Het zou namelijk érg vervelend zijn als degene die je account heeft gestolen dit ook nog eens had gedaan. Dan had je serieus kunnen fluiten naar je account.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Gelukkig opgelost, dus kan dicht. Lees bovenstaande post door over 2-staps verificatie, erg goede tip :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.