Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul2012
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03-2023
Mijn vraag

Ik wil een SSD schijf inbouwen (Samsung 1TB pro) in een Macbook Pro 17" laat 2011.
Hiervoor heb ik een prijs bij een reparateur opgevraagd en hij geeft aan dat er ook een hitte sensor geplaatst moet worden omdat de laptop anders zou gaan blazen.

Nou heb ik al veel filmpjes en beschrijvingen voor het inbouwen van een SSD gezien en gelezen maar zie nergens dat er ook een hitte sensor wordt ingebouwd en ook niet een opmerking dat dit nodig is.

Heeft iemand hier ervaring mee en is een hitte sensor echt nodig of aan te raden?

Beste antwoord (via Paul2012 op 26-12-2016 10:15)

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Dat gaat alleen op voor de iMac, ik heb zeker 8 Macbook Pro's voorzien van een SSD voor mezelf en anderen, nooit een probleem met de hittesensor gehad. Bij mijn vader's iMac heb ik idd een tool moeten installeren om de fans bij te stellen na booten, je hoort hem blazen bij het opstarten, maar dat is verder ook geen probleem.

TL;DR : Nee, kan gewoon ;).

Edit, en laten inbouwen is echt zonde van het geld, dit is zo'n simpele ingreep, iedereen kan het. Schroefjes van het deksel losmaken, 2 schroefjes van de HD losmaken, kabeltje los, kabeltje vast (niet enorm kwestbaar ofzo) deksel dicht en klaar. Hoef je 0 kennis voor te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door HeatWave op 26-12-2016 09:45 ]

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Dat gaat alleen op voor de iMac, ik heb zeker 8 Macbook Pro's voorzien van een SSD voor mezelf en anderen, nooit een probleem met de hittesensor gehad. Bij mijn vader's iMac heb ik idd een tool moeten installeren om de fans bij te stellen na booten, je hoort hem blazen bij het opstarten, maar dat is verder ook geen probleem.

TL;DR : Nee, kan gewoon ;).

Edit, en laten inbouwen is echt zonde van het geld, dit is zo'n simpele ingreep, iedereen kan het. Schroefjes van het deksel losmaken, 2 schroefjes van de HD losmaken, kabeltje los, kabeltje vast (niet enorm kwestbaar ofzo) deksel dicht en klaar. Hoef je 0 kennis voor te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door HeatWave op 26-12-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul2012
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03-2023
Dank voor de snelle reactie HeatWave. Was daar toevallig ook een Macbook Pro bij van hetzelfde type als ik heb? (laat 2011) Weet niet of het per type anders kan zijn, er werd me om het serienummer gevraagd zodat hij kon nakijken of het nodig was een sensor in te bouwen.

Ja, nadat ik die filmpjes had gezien dacht ik ook dat hoeft toch geen 164 euro te kosten.(119 inbouwen + 45 hitte sensor) Maar omdat hij over een hitte sensor begon werd ik onzeker voor wat betreft het zelf inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Paul2012 schreef op maandag 26 december 2016 @ 10:06:
Dank voor de snelle reactie HeatWave. Was daar toevallig ook een Macbook Pro bij van hetzelfde type als ik heb? (laat 2011) Weet niet of het per type anders kan zijn, er werd me om het serienummer gevraagd zodat hij kon nakijken of het nodig was een sensor in te bouwen.

Ja, nadat ik die filmpjes had gezien dacht ik ook dat hoeft toch geen 164 euro te kosten.(119 inbouwen + 45 hitte sensor) Maar omdat hij over een hitte sensor begon werd ik onzeker voor wat betreft het zelf inbouwen.
Yeps, ik heb zelf nog een 17 inch liggen. (hoe toevallig is dat?) :P.

Maar heb het gedaan in hele oude Macbooks (core 2 duo) tot de laatste met vervangbare HD's, maakt allemaal niets uit.