Toon posts:

Tele2 router beperkingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de meeste wel weten kan je als je Tele2 als provider hebt 3x niks.
Poorten dichtgetimmerd, Router compleet waardeloos gemaakt ga zo maar door.
Eerst was het nog mogelijk om je tele2 router in DMZ mode te zetten of te bridgen naar je eigen router en zo zou je dan toch gebruik kunnen maken van de normale functies op je eigen router.
Nu werkt dit bij hun nieuwe modem ook niet meer (bij mij iig), en de klantenservice kan me ook niet helpen omdat ze dit zogenaamd niet ondersteunen.
Maar zou het toch handig vinden als ik beveiligingscamera's etc van buitenaf kan bekijken, anders hebben ze IMO weinig nut.
Sommige mensen hebben het wel werkend gekregen in DMZ mode met allerlei omwegen maar volgens mij kan je zo'n dingen beter niet in DMZ zetten :p.
Buiten dat wil ik meer kunnen dan alleen mijn camera kunnen bekijken.
Na een tijd googlen had ik iets gevonden met een vpn etc en dan zou ik zonder te port forwarden hetzelfde principe krijgen als met port forwarden.
Maar volgens mij doe ik iets verkeerd want het werkt niet xd.

Is er toevallig iemand hier die weet hoe ik het wel werkend kan krijgen want zit helaas nog een jaar aan tele2 vast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gewoon VPN.exe googlen, met admin rechten installen en alles werkt :)
Anyway...
We hebben iig een beginnetje aan informatie nodig anders dan 'Tele2 router' om advies te geven...
Een VPN is leuk, maar hoe je die precies moet opzetten hangt volledig van je setup af, verder moet je voor die VPN net zo leuk poorten open zetten in je router ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lol, ja zonder die info gaat het idd moelijk :p, helemaal vergeten erbij te zetten.

Maar kheb de MediaAccess TG789bvn van Tele2, Zelf heb ik een 300M Wireless N Router van TP-Link
Model No. TL-WR841N/TL-WR841ND erbij gekocht omdat de meeste mensen deze gebruikten.

Had het zelf al gegoogled, maar kom er niet uit.
Ben nu al 6x vanaf een Reset begonnen maar doe toch schijnbaar steeds iets waardoor het niet werkt :p.
De poorten openzetten is het probleem niet zo, je moet er ook doorheen kunnen :p.
Want ook als ik de poorten openzet op de TP link als ik deze in dmz zet werken ze niet.
Kheb eerst met een dynamisch IP geprobeerd maar las toen dat het beter was deze static te maken.. en toen bleek dat het niet zoveel uitmaakte aangezien tele2 je altijd hetzelfde dynamische IP geeft ofzoiets, maar daar ligt het iig zover ik weet niet aan.
Dchp had ik zo ingesteld dat deze niet in conflict komt met de tele2 router.
Eerst door zelf een een range in te stellen, en toen dit ook niet werkte heb ik het op een manier geprobeerd dat de routers zelf de dhcp range goedzetten.
Port forwarden kan je weinig verkeerd aan doen uiteindelijk (als je een beetje oplet) maar heb ook hier verschillende dingen geprobeerd met geen resultaat. zoals zelf de poorten laten openzetten met upnp, zelf de poorten opengezet. En toen dit ook niet werkte heb ik zo'n port forward tool gebruikt (die hetzelfde instelde als wat ik zelf al had gedaan)
Maar alsnog blijven alle poorten aangeven dat ze gesloten zijn (getest vanaf ander netwerk ivm nat loopback)
Kijken of het nu wel wil lukken met die vpn :p

Khad Tunnelbear gebruikt als vpn maar met deze lukte het me niet om het werkend te krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zou iig beginnen met je TP-Link router als AP in te stellen (DHCP uit en WAN poort niet gebruiken maar LAN poort) om dubbel NAT gedoe te voorkomen, maakt alles een stuk simpeler :)
Overigens moet je vziw (wettelijk, maar IANAL mogelijk kan iemand hier meer zekerheid over geven) je eigen apparatuur kunnen gebruiken en is Tele-2 (vziw) verplicht jou daar de mogelijkheid voor te geven, oftewel nog een keer met ze bellen en echt aan blijven dringen dat je je router gebridged wil hebben.
Klantenservice (ken het zelf met Ziggo die het heel erg lastig maakt) gooit inderdaad het standaard 'niet ondersteund pech' antwoord naar je maar na flink aandringen willen ze het wel doen en dan heb je gewoon je eigen router.

Overigens ken ik Tunnelbear niet, maar eerste indruk lijkt dat het een VPN service is, niet een VPN server.
VPN service verbergt je IP voor de websites (en andere diensten die je gebruikt) maar doet niets aan je router, je kan dus niet de andere kant op naar je huis verbinden vanaf een ander netwerk, daarvoor heb je dus een VPN server nodig, tenzij Tunnelbear geen VPN service is...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40

timovd

Voorsprong door techniek

DMZ zou wel moeten werken als je geluk hebt, maar bij mij werkt het sinds een aantal maanden niet meer. Ik heb nu all poorten geforward naar mijn eigen router. Die heb ik een vast WAN-IP-adres gegeven. Dat werkt als een zonnetje, al ben je dubbel aan het NAT-en.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:41
Hoi bij mij werkt het wel als je in je tele2 modem inlogt werkt deze url dan?

http://192.168.1.1/cgi/b/...l1=0&tid=ASSIGN_PUBL_ADDR

Als deze niet werkt kan je via het menu links navigeren:

Home Network --> Devices --> Assign the public IP address of a connection to a device ( deze laatste staat onderaan)

Voeg daar je eigen router toe deze krijgt dan als het goed is jouw externe ip toegewezen.
Gebeurd mij wel eens dat ik de router moet herstarten of nog 1x opnieuw moet toevoegen (bijvoorbeeld als de spanning eraf is geweest) voor het echt goed werkt maar als het eenmaal werkt dan werkt het en kan je er het beste van afblijven.
(Deze moet dan echter wel in de 192.168.2.xx reeks staan en met subnet 255.255.255.0 staan anders werkt het niet en de wan kant op dynamisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

De tip van Arjan is inderdaad hoe het zou moeten. In mijn geval lukt dat niet meer om wat voor reden dan ook en pas is eerder genoemde methode toe.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
timovd schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:20:
De tip van Arjan is inderdaad hoe het zou moeten. In mijn geval lukt dat niet meer om wat voor reden dan ook en pas is eerder genoemde methode toe.
Van je eigen router de wan ip hernieuwd?
Dus een release en daarna een renew?
(Kost mij ook weleens meerdere pogingen voordat het goed werkt om een of andere reden)
Als het wan ip in mijn eigen router een externe ip is en port forwarding doet het niet doe ik hem even verwijderen en daarna weer toewijzen in het tele2 modem.... om daarna opnieuw een wan ip renew te doen in mijn eigen router........

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan1986 op 26-12-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 13:19
Arjan1986 schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:45:
Hoi bij mij werkt het wel als je in je tele2 modem inlogt werkt deze url dan?

http://192.168.1.1/cgi/b/...l1=0&tid=ASSIGN_PUBL_ADDR

Als deze niet werkt kan je via het menu links navigeren:

Home Network --> Devices --> Assign the public IP address of a connection to a device ( deze laatste staat onderaan)

Voeg daar je eigen router toe deze krijgt dan als het goed is jouw externe ip toegewezen.
Gebeurd mij wel eens dat ik de router moet herstarten of nog 1x opnieuw moet toevoegen (bijvoorbeeld als de spanning eraf is geweest) voor het echt goed werkt maar als het eenmaal werkt dan werkt het en kan je er het beste van afblijven.
(Deze moet dan echter wel in de 192.168.2.xx reeks staan en met subnet 255.255.255.0 staan anders werkt het niet en de wan kant op dynamisch)
Dit werkt helaas niet helemaal, moet dan thuis alsnog forwarding toepassen in het modem zelf.
Trouwens, is Tele2 nu niet verplicht om het modem helemal open te gooien door die nieuwe wet die laatst een tikkie aangepast was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
klopt ze zijn verplicht jou de gegevens te verstrekken om een eigen modem aan te sluiten voor het internet.
Dit topic gaat daarover: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1742865
Echter weet ik niet hoe dat dan moet met tv of telefonie als je dat hebt, ik zou zeggen waag eens een schot....

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan1986 op 28-12-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Arjan1986 schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:07:
[...]

Van je eigen router de wan ip hernieuwd?
Dus een release en daarna een renew?
(Kost mij ook weleens meerdere pogingen voordat het goed werkt om een of andere reden)
Als het wan ip in mijn eigen router een externe ip is en port forwarding doet het niet doe ik hem even verwijderen en daarna weer toewijzen in het tele2 modem.... om daarna opnieuw een wan ip renew te doen in mijn eigen router........
Als ik het instel in het Tele2 modem, wordt er eerst om een bevestiging gevraagd, danklik ik op OK en vervolgens is er niets veranderd in het modem. Ik kan dan opnieuw weer het public IP toewijzen aan mijn router. Hard reset ook al geprobeerd, maar dit heeft niet geholpen.

Edit:
Tele2 modem

Vervolgens:
Assign public IP to router
Als ik daar op OK klik, krijg ik weer het eerste scherm en er is geen device assigned.

[ Voor 22% gewijzigd door timovd op 05-01-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 05:52:
...
Nu werkt dit bij hun nieuwe modem ook niet meer (bij mij iig),
...
Volgens mij heb je niet de nieuwste router van Tele2. Ik ben daar sinds 21-11-2016 klant. De Tele2 router die ik heb: ZTE, type: H369A, met softwareversie: V1.0.2_TL1T6v1. Hierin kan DMZ ingesteld worden. Poorten openzetten werkt (heb een webserver draaien), die van buitenaf bereikbaar is. Ik raad je aan contact op te nemen met Tele2 en verzoeken om de nieuwste router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
Roel911 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:45:
[...]

Volgens mij heb je niet de nieuwste router van Tele2. Ik ben daar sinds 21-11-2016 klant. De Tele2 router die ik heb: ZTE, type: H369A, met softwareversie: V1.0.2_TL1T6v1. Hierin kan DMZ ingesteld worden. Poorten openzetten werkt (heb een webserver draaien), die van buitenaf bereikbaar is. Ik raad je aan contact op te nemen met Tele2 en verzoeken om de nieuwste router.
Vandaag een kijkje kunnen nemen bij het aansluiten van het nieuwe ZTE H369A modem bij familie ook tele2 maar die is ook aardig dichtgetimmerd.
Kon daar net als bij het vorige modem de dns servers niet instellen erg flauw en kinderachtig van tele2 om dit soort beperkingen op te leggen, dmz heb ik niet naar gekeken of het kon omdat het niet nodig was.........
Pagina: 1