Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is deze desktop het geld waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo leden,

Ik ben een tijdje op zoek naar een leuk systeem voor wat gamen en daarnaast ook voor school. Een goede processor is dus wel belangrijk. Ik wilde in eerste instantie iets in elkaar flansen door zelf een pc te bouwen maar door weinig tijd en omdat mijn budget niet echt heel ruim is zocht ik naar kant-en-klare game pc's.

Ik vond deze:
http://www.mediamarkt.nl/...e-mi2c-061uk-1487922.html
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/d39e00a61f58fe7b0fd2b4e97caaaf42.png

De specs zien er goed uit, maar ik weet niet of dit een hele oude setup is en of de componenten het geld waard zijn. Ik kon niks over dit specifieke MSI systeem online vinden. Blijkbaar niet zo populair? Ik moet ook heel eerlijk toegeven dat ik lang niet heb verdiept in het bouwen van een pc en onderdelen enzo. Vroeger hield ik het nog enigszins bij maar ik weet niet wat nieuw is of oud etc.

Ik zie jullie advies graag tegemoet. :P

Alvast bedankt!!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
School (technische informatica, dus moet krachtig zijn) en gamen ernaast.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
800-1100. Ben wel flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Niks, heb wel al 2 monitoren, toetsenbord en muis. Hoef dus in feite alleen een desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Desktop. :P
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Liefst geen B-merk(en), verder niks
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Betrouwbaar en dat het een tijdje mee kan gaan. Dus voorkeur aan een wat nieuwer systeem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?Advies en wellicht suggesties voor andere game desktops met een goede prijs/kwaliteit verhouding of wellicht toch een lijstje onderdelen om een pc zelf te bouwen(assemblage laat ik dan wel gewoon door alternate zelf doen ofzo)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 02:21 ]

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 10:42
Kijk even naar het DAA beleid. Je hebt namelijk de template met vragen niet ingevuld is die gevraagd werden toen je de post maakte.
Het is namelijk niet duidelijk wat je nu wilt. Gamen en voor school? Welke games en wat heb je nodig voor school.

Op basis daarvan kunnen we je vertellen of het is wat je nodig zou hebben. Tweede wat is je budget?

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Om er achter te komen of het wat is doe je zelf even wat je nu van andere tweakers vraagt namelijk door de pricewatch wandelen en een mooi lijstje samenstellen met overeenkomstige onderdelen. (vergeet Windows niet)

Mijn advies is dat als je er toch weinig tot geen moeite in wil steken je het beste overmorgen meteen naar de mediamarkt kan gaan en zeggen ik wil die. (wel even je vinger naar de juiste pc wijzen dan he :P)

Verwijderd

Topicstarter
NLMaca schreef op maandag 26 december 2016 @ 02:09:
Kijk even naar het DAA beleid. Je hebt namelijk de template met vragen niet ingevuld is die gevraagd werden toen je de post maakte.
Het is namelijk niet duidelijk wat je nu wilt. Gamen en voor school? Welke games en wat heb je nodig voor school.

Op basis daarvan kunnen we je vertellen of het is wat je nodig zou hebben. Tweede wat is je budget?
Oh, ik heb het aangepast! Ja ik speel CSGO, league en MKX. Programmeren en grote datasets analyses met R/python.

Budget is wel flexibel. Beetje meer of minder kan wel 800-1100. Hopelijk is het zo duidelijk. :9

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 26 december 2016 @ 02:09:
Om er achter te komen of het wat is doe je zelf even wat je nu van andere tweakers vraagt namelijk door de pricewatch wandelen en een mooi lijstje samenstellen met overeenkomstige onderdelen. (vergeet Windows niet)

Mijn advies is dat als je er toch weinig tot geen moeite in wil steken je het beste overmorgen meteen naar de mediamarkt kan gaan en zeggen ik wil die. (wel even je vinger naar de juiste pc wijzen dan he :P)
Ik heb wel moeite genomen. Heb al op alternate gekeken en specs vergeleken en op pricewatch gekeken(zoals ik zei staat het systeem er niet tussen). Van wat ik heb gezien kom ik uit op een 1200 eu pc als ik dezelfde onderdelen zou bestellen, maar volgens mij klopt dat niet.

Ik heb zeker moeite gestoken erin. Ik vraag niet zo snel iets zomaar op een forum. Zoals je kan zien post ik zelden/nooit.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 10:42
Ik weet wel dat R met datasets intensief kan zijn qua cpu en geheugen. Python stely niet zo veel voor volgens mij. Maar wat voor cpu je nodig hebt zou ik niet weten. Het gaat er niet om of je wel of niet vaak post dat je probeert een systeem zelf in elkaar te zetten via de pricewatch. Je zit op tweakers dus zelfonderzork wordt van je verwacht. Kijk eens bij de bbg system of daar iets voor je tuusen zit. Laat weten wat je dus oa zelf al uitgezocht hebt

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Die drie onderdelen in je eerste post zijn iets van €640,- waard, doe er 200 euro bij en je hebt een complete PC. In nagenoeg alle gevallen is een kant en klare standaard PC voornamelijk vol van gebakken lucht, beknibbelde componenten en incompatibiliteiten. Daarnaast zit in het Media Markt model geen eens een SSD! Lees het DAA nog even een keer, en kijk ook even of er niet een BBG is met specs die op je wensen aansluit.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 02:25:
[...]

Ik heb wel moeite genomen. Heb al op alternate gekeken en specs vergeleken en op pricewatch gekeken(zoals ik zei staat het systeem er niet tussen). Van wat ik heb gezien kom ik uit op een 1200 eu pc als ik dezelfde onderdelen zou bestellen, maar volgens mij klopt dat niet.

Ik heb zeker moeite gestoken erin. Ik vraag niet zo snel iets zomaar op een forum. Zoals je kan zien post ik zelden/nooit.
Ok, ik reageerde ietwat ludiek, maar je bent ook echt niet de eerste met een 'is deze pc iets' vraagstelling.

Dus neem eerst wat tips ter harte en lees hier nog eens wat andere topics in de DAA (binnen jouw budget) en BBG's en dan ben ik er vrij zeker van dat je niet meer hoeft te vragen of de zoveelste pc van de mediamarkt/aldi/alternate/pccorner ook zijn geld waard is.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Onderdelen samen stellen, met uiteraard hulp van het forum is veel beter dan z'n onding van de mediamarkt.
Bestellen doe je bij gecertificeerde webwinkels zoals azerty/informatique en kan je het niet zelf inbouwen, dan laat je dat daar doen kost meestal 50/60 euro.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Wel een aparte build. De combi i7 en een al wat oudere 960 klinkt wat apart, zal wel te maken hebben met kastruimte, of iets dergelijks. Informatie op de site "2TB HDD" en dan bij SSD "ja" is op zijn minst even verwarrend (lijkt me geen hybride). Lijkt een leuke aanbieding, maar 't klopt niet helemaal.

Voordeel van zelfbouw blijft toch "Ik weet wat er in zit".

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Verwijderd

Topicstarter
NLMaca schreef op maandag 26 december 2016 @ 02:30:
Ik weet wel dat R met datasets intensief kan zijn qua cpu en geheugen. Python stely niet zo veel voor volgens mij. Maar wat voor cpu je nodig hebt zou ik niet weten. Het gaat er niet om of je wel of niet vaak post dat je probeert een systeem zelf in elkaar te zetten via de pricewatch. Je zit op tweakers dus zelfonderzork wordt van je verwacht. Kijk eens bij de bbg system of daar iets voor je tuusen zit. Laat weten wat je dus oa zelf al uitgezocht hebt
Ben al een paar dagen zelf aan het kijken en vergelijken. Maar gewoon qua specs en prijs lijkt dit toch echt de beste, alleen vgm klopt er iets niet..

Verwijderd

Topicstarter
Tjm De Groot schreef op maandag 26 december 2016 @ 03:36:
Onderdelen samen stellen, met uiteraard hulp van het forum is veel beter dan z'n onding van de mediamarkt.
Bestellen doe je bij gecertificeerde webwinkels zoals azerty/informatique en kan je het niet zelf inbouwen, dan laat je dat daar doen kost meestal 50/60 euro.
Kan je voor 1000~ een i7 6700, 16gb ram en een goede videokaart krijgen in een eigen build? :?

Die 3 bij elkaar zijn vaak al rond de 700..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wolvganger schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:40:
Wel een aparte build. De combi i7 en een al wat oudere 960 klinkt wat apart, zal wel te maken hebben met kastruimte, of iets dergelijks. Informatie op de site "2TB HDD" en dan bij SSD "ja" is op zijn minst even verwarrend (lijkt me geen hybride). Lijkt een leuke aanbieding, maar 't klopt niet helemaal.

Voordeel van zelfbouw blijft toch "Ik weet wat er in zit".
Dit leek me een goede prijs/kwaliteit verhouding. Als ik bij alternate vergelijkbare specs in een build doe kom ik gauw op zo'n 1200 zonder os etc

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-11 18:27
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1Cooler Master N200 Closed€ 42,83€ 42,83
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.000,57

Moet je hem wel zelf in elkaar zetten maar dat is niet heel moeilijk.

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:05

Trygve

Redacteur
Bespaar jezelf 100 euro en neem een i5 ipv i7. De GTX 1060 en rx480 zijn allebei prima kaarten voor full HD gamen. Systeem zelf in elkaar zetten kost niet zoveel tijd, en levert vaak wel betere prijs/prestatie en prijs/kwaliteit op.

Verwijderd

Topicstarter
xer_00 schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:36:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 332,95€ 332,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 285,-€ 285,-
1Cooler Master N200 Closed€ 42,83€ 42,83
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.000,57

Moet je hem wel zelf in elkaar zetten maar dat is niet heel moeilijk.
Oh wauw.. Dit ziet er erg goed uit. :P De case vind ik alleen wat minder maar goed, die kan ik veranderen.. Hmmm, deze ga ik zeker overwegen!

Verwijderd

Topicstarter
r100 schreef op maandag 26 december 2016 @ 18:42:
Bespaar jezelf 100 euro en neem een i5 ipv i7. De GTX 1060 en rx480 zijn allebei prima kaarten voor full HD gamen. Systeem zelf in elkaar zetten kost niet zoveel tijd, en levert vaak wel betere prijs/prestatie en prijs/kwaliteit op.
Waarom een i5 boven een i7? Ik gebruik veel processorrkracht voor school en heb een i7 ook in mijn laptop. Volgens mij heb ik het wel nodig.. Of zijn de i5's nu zo goed dat dat niet nodig is?

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik weet niet welke i7 je in je laptop heb zitten maar de dual-core versies zijn trager dan de desktop i3's en ik vermoed dat de quads niet heel veel sneller of laat staan uberhaupt sneller zullen zijn dan een i5.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11 16:49

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Geen SSD, dat is eigenlijk het meeste vreemde aan deze build van MSI. Natuurlijk is/klinkt een I7 + 16GB geheugen niet verkeerd voor onder de 1000 euro. Als je er zelf nog een (opstart/windows) SSD in kan zetten, dan is er nog wel snelle bak van te maken.

Verschil tussen een i5 desktop en i7 laptop kun je vergelijken middels benchmark scores (bijv. Geekbench heeft wel een interessante lijst). Een lage i5 (zoals een i5 6400) desktop processor verstaat in de regel een mobile i7, neem je bijvoorbeeld een i5 6500 of 6600, dan ga je de mobiele i7 nog verder voorbij. De meeste laptop i5 en i7's zijn daarbij vaker een dual core (met hyper threading) dan een echte quad core. Een desktop i5 is altijd een echte quad core en daarmee steviger dan de meeste mobiele processoren.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een i7 voegt in dit geval niet super veel toe. Een goede i5 Quad-Core is qua kosten (Mobo dus ook) een stuk beter te doen dan een i7. Daarnaast kan je als je echt heel hard moet rekenen bijna beter een AWS instance voor korte duur nemen.
Pagina: 1