Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubie
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-07-2021
Hallo iedereen,

Mijn headsets/headphones kennis is redelijk laag.
Daarom vraag ik julie om hulp met het uitkiezen van headsets/headphones

Ik zoek een?

Headset of headphones om te gamen en muziek luisteren.
Liefst met (een van) deze kleuren: Zwart, wit of/en groen. Oranje mag ook. Geen blauw of rood.

Wat is je budget?

€30 - €40, ik ben een student en geld is redelijk lastig te krijgen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee, als het maar goed en betrouwbaar is.
Het maakt mij ook niet uit waar ik het bestel als de website redelijk betrouwbaar is, dus ebay.nl mag ook gewoon. Maar de prijs+verzendkosten moeten wel binnen de €30 - €40 blijven.

Ik heb wel mooie gezien maar geen idee of ze goed zijn: Sades A60
http://www.ebay.nl/itm/SA...a9eff4:g:RBwAAOSwImRYWFMm

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik speel veel verschillende games zoals Call of Duty tot World of Warcraft.
Het belangrijkste is dat het geluidkwaliteit. Microfoon is niet nodig sinds ik al een hele goede heb op mijn bureau.
Ik hoorde ook dat 7.1 surround heel handig kan zijn voor gamen sinds je meer in het spel zit en dingen rond om je heen kan horen en dat het je soms kan helpen in spellen zoals Counter Strike of Call of Duty om bijvoorbeeld mensen achter je te horen lopen/schieten.

Ik heb ook begrepen dat als het een 3.5mm plug is dat het dan op de audiokaart werkt in je computer. Daarom koppel ik mijn moederboard er bij. (moederboord: ASRock B150M Pro4S) (audio: Realtek ALC892 )
Dus als mijn moederboard het niet ondersteunt moet ik dan met een usb headset gaan (toch?).

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Ubie op 26-12-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
Een headset zou ik volledig achterwege laten, daar je reeds een mic hebt. Gewoon voor een 'degelijke' stereo hoofdtelefoon gaan.
Ben zelf een Sennheiser fanboy, voor €35 is de HD 202II reeds te koop bij amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubie
DenHond schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:29:
Een headset zou ik volledig achterwege laten, daar je reeds een mic hebt. Gewoon voor een 'degelijke' stereo hoofdtelefoon gaan.
Ben zelf een Sennheiser fanboy, voor €35 is de HD 202II reeds te koop bij amazon.
Die zien er goed uit maar ik zie dat ze heel erg oud zijn, zouden geen problemen veroorzaken bij het gamen?
Ik heb ook deze gevonden https://tweakers.net/pricewatch/553565/akg-k52-(zwart).html. Ze zijn in 2016 uitgebracht en hebben wat hogere Maximale frequentie maar een beetje lagere Gevoeligheid . Of deze https://tweakers.net/pricewatch/553551/akg-k72-(zwart)/specificaties/
Weet nog niet zeker welke het beste voor mij zou zijn en waar ik naar moet kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ubie op 26-12-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:15
De 2 belangrijkste zaken van hoofdtelefoons kan je niet in de specs zien: draagcomfort en geluidskwaliteit.
Wat je dus best kan doen is reviews opzoeken en hopelijk zelfs vergelijkende tests vinden.

De AKG K52 zal zeker niet slecht zijn (voor zijn prijs), noch zal de Sennheiser dit zijn.
Als de K72 nog in je budget lag, kan de HD451 interessant zijn (heeft wel een blauw accentje). Elke €10-20 meer in deze prijscategorie zal wel degelijk te merken zijn in de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubie
Maar zou ik met AKG K72 ook met 7.1 surround kunnen gamen? Of gaat dat niet werken zomaar met mijn moederboard?

[ Voor 31% gewijzigd door Ubie op 28-12-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
7.1 headsets (of koptelefoons) zijn sowieso onzin, virtual surround kan wel handig zijn maar een normale 2.0 headset heeft al maar 2 kleine speakers, tig meer erin proppen die nog kleiner zijn en zo'n minimale afstand op je oren hebben zorgt ervoor dat je slechtere kwaliteit geluid hebt, hogere prijs en waarschijnlijk zelfs minder goed hoort welke richting het geluid vandaan komt.
Een koptelefoon met virtual surround, of afhankelijk van welke audiokaart je hebt een ingebouwde virtual surround optie, werkt een stuk beter ;)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1