[HELP] RCA jack afgebroken in subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-07 16:53
Tijdens de verhuizing is de RCA Jack van mijn subwoofer (Jamo sub 210). :( Ik heb hier een afbeelding van wat er is gebeurd: LINK

Heeft iemand enig idee of dit te repareren is?

Beste antwoord (via JwJw01 op 02-01-2017 18:48)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat wil je precies repareren? Gewoon andere kabel pakken en de rechter input gebruiken lijkt mij het makkelijkste.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat wil je precies repareren? Gewoon andere kabel pakken en de rechter input gebruiken lijkt mij het makkelijkste.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 09:48
Het eerste wat in me opkomt is de randjes van de input afdekken met schilderstape, vervolgens een dotje secondelijm op het afgebroken pennetje wat er in zit en dan vast lijmen aan een boutje. Dan kun je hem er uit trekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:28

InFamous

excommunicado

Even open halen, sommige RCA terminals hebben een klein gaatje aan de achterkant. Dan duw je dat stukje er zo uit met een naald.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 09:48
InFamous schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:51:
Even open halen, sommige RCA terminals hebben een klein gaatje aan de achterkant. Dan duw je dat stukje er zo uit met een naald.
Dat klinkt wat veiliger dan mijn oplossing :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
Switchie schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:48:
Nog niet getest. Maar zal dit geen problemen geven met de output omdat de subwoofer natuurlijk mono is maar "denkt" dat er twee kabels zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat boeit helemaal niks

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02
Beetje secondenlijm aan een sateprikker en deze erop drukken, even wachten en eruit trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Magneetje? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
Bedankt voor de tips. Druk met de verhuizing maar ik kom hier op terug. Eerst even testen met de rechter output. Als dat werkt zou het natuurlijk het makkelijkst zijn. Mocht dit niet werken probeer ik één van de andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:48
Niet met lijm gaan rotzooien. Grote kans dat je daarmee alleen maar meer kapot maakt. Gewoon openmaken en vanuit de achterkant er uit drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

kleine schroevendraaier met een magneetkop is misschien een oplossing.

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Kan je er niet aan met een bektang, schaartang of dergelijke?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Inderdaad achterplaat er even afschroeven. Die RCA jacks zijn vaak van de achterkant gewoon open, druk je hem er zo uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ze aan de achterkant open zijn kun je met een paperclip of sateprikker het spul natuurlijk ook zo doorduwen. Simpele test voor je hem open haalt. Daarna moet ie overigens alsnog open want zit er een stukje metaal tussen je electronica ;)
Mijn tip: pak een naald. Puntje is vaak sterk genoeg om een stukje in het metalen pennetje in de zijkant te drukkn, trek je hem er zo uit. Lijm is geen goed idee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JwJw01
Switchie schreef op zondag 25 december 2016 @ 22:48:
Dit werkt gewoon inderdaad. Mocht ik meer tijd hebben zal ik toch de achterkant eens los gaan schroeven. Bedankt!
Pagina: 1