Nieuw lid bij Folding@Home of dat denk ik toch.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorinhendrik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-06-2022
Hoi beste leden,

Mijn naam is Zorinhendrik en daar steekt veel achter. :*)
Om te beginnen...

Sedert een jaar en een paar maanden bestaat er nu een Nederlandstalige website en forum voor het besturingssysteem Zorin OS en ik ben daar de stichter van.
Wat heel belangrijk is, is dat ik mijn bezoekers handleidingen en info kan geven in het Nederlands over Zorin OS.

Nu heb ik bij een van mijn leden een vraag gekregen hoe men Folding@Home kon gaan installeren op zo'n Zorin OS computer.
En dat ging niet zomaar van een leien dakje.
Blijkbaar is het programma afhankelijk van Python-support. :o
Dus moet men eerst Python-support gaan installeren en dan pas kan men de 3 .deb bestanden van Folding@Home vlot gaan installeren.

Om dit te kunnen vertellen aan het lid op het forum moest ik dit zelf eerst gaan installeren op mijn test computer.
En ik ben wat beginnen lezen over die Folding@Home en helaas is dit allemaal in het Engels.
Dus heb ik een e-mail gestuurd naar Bas die blijkbaar de stichter of één van de stichters is achter de Dutch Power Cows en hoop ik wat meer te weten te komen hoe het programma nu eigenlijk werkt. :P

Ik heb het Folding@Home programma nu werkend gekregen en heb mijn naam (Zorinhendrik) en het nummer 92 opgegeven in de configuratie. Dus ik hoop mijn steentje te kunnen bijdragen.

Maar ik wil meer...

Aangezien ik een forum heb over Zorin OS en er toch al één lid heeft gevraagd naar informatie om het werkend te krijgen in dit besturingssysteem kan ik er evengoed een forum onderdeel van maken op mijn forum en samenwerken met jullie.

Dan leg ik uit met screenshots en in het Nederlands hoe men het kan gaan installeren.
Maar het gebruiken en de interface ervan in het Nederlands uitleggen kan ik niet omdat ik er zelf ook niks van weet. :'(

Dus als jullie informatie willen delen met mij hoe men de interface moet gebruiken dan is dit echt meer dan welkom. _/-\o_

Het heeft mijn inziens geen enkel nut een Zorin team te gaan in elkaar knutselen als men zich kan aansluiten bij dit geweldige team van de Dutch Power Cows.

Met vriendelijke groeten,
Zorinhendrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zorin is gebaseerd op Ubuntu als ik dat zo lees. Volgens mij zijn er meer dan genoeg bronnen op internet die je daarmee verder kunnen helpen, zoals deze:
https://help.ubuntu.com/community/FoldingAtHome

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:23

jeroenathome

Een regel tekst

Ik heb net even gekeken op de site van Stanford of je al punten hebt behaald en die kan je in de link vinden. Tot nu toe heb je 1 WU ingeleverd en die heeft 207 punten opgeleverd.

d:)b De duim omhoog voor de inzet en dat het gelukt is.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.