Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DeveloperPC - 400/500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik had laatst al een topic gemaakt, maar nu heb ik toch wat andere eisen gekregen. En het lijkt me zonde om 2000,- te investeren in een Gamebuild terwijl ik de afgelopen tijd geen donder aan gamen aan vind.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk programmeren (Xamarin Studio dus C# voor iOS, Android & Windows Phone) & Af en toe wat aan klooien met bijvoorbeeld C++ of .NET) Verder nog webdeveloping met NodeJS + Npm packages. En PuTTy voor het beheren van mijn servers. Development gebeurd in Atom + Visual Studio. Verder heelveel internet, tot 10 tabs open. En veel schoolwerk (Office). Af en toe een potje CS:GO/League/Minecraft tussendoor. Ben niet een bijzonder actieve gamer. Verder staat Spotify altijd open, en natuurlijk skype (Ook curse af en toe, omdat enkele vrienden dit enkel nog maar gebruiken). Verder wil ik dat het ook allemaal stabiel werkt om de werk-omgeving die ik gebruik (Windows 10 Education + Bash on Ubuntu for Windows en dergelijke.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kennis voor assamblage heb ik zelf, windows & office en overige licenties kan ik via school regelen. Budget voor de pc 400/500,-. Hoe lager hoe beter (Ben ook maar een arme scholier van 13.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alle randapparatuur is wel in huis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een i3-6100 voldoet, aangezien veel van de applicaties die ik open heb staan baat hebben bij een hoge single core performance (League, minecraft & CS:GO), en een i5 zal geen meerwaarde hebben aan het systeem in het geval van wat ik er allemaal mee doe heb ik het idee. (Heb op het moment een laptop met een i5-4210u en alles werkt prima. En eigenlijk is dat een 'slechte' versie van een i3 uit de haswell generatie. Verder is 16GB wel handig, aangezien ik veel tabs en dergelijke open heb. Videokaart heb ik niet nodig (Aan de integrated op mijn huidige laptop heb ik ook al genoeg). En een SSD is echt een must, op het moment neemt alles wat ik op mijn desktop heb zo ongeveer 120GB in, en files en dergelijke worden toch in de cloud opgeslagen. Behalve wat codes, waar ik op dat moment actueel aan werk. Dus 275GB SSD'tje moet genoeg zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Toch wel intel, ookal ik wacht in ieder geval tot 5 januari met de eerste release van Zen en nog iets langer voor de eerste benchmarks. Verder absoluut geen Asus, en spreekt corsair me erg aan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje geluidsstil mag wel, maar die paar decibels minder/meer maakt me niet echt veel uit. Ook ruimte maakt me niet uit aangezien die toch wel onder me bureau/in me bureau komt te staan. (Op het moment past er ook een ATX-CASE.

Ga je overklokken?
Nee overklokken hoeft van mij niet.

Wat verwacht je van ons?
Dat de kosten toch wel mogelijk iets omlaag kunnen, en feedback of het de perfecte build is/ik iets nog kan veranderen.

Ik had zelf ook al een beetje aan een build gewerkt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 118,-€ 118,-
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1BitFenix NOVA Zwart€ 27,50€ 27,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 80,53€ 80,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 423,88

Een i3-6100, 16GB Ram geklokt op 2133Mhz (Moederbord ondersteunt hoger toch niet.), 275GB SSD. Een betrouwbare corsair voeding. Een in mijn ogen mooie case (Hoef geen raampjes en dergelijke, en hoeft ook geen 50/60,- te zijn. En een h110m moederbord aangezien in mijn ogen B150 geen enkele toevoeging heeft. (Ik ga er toch geen 64GB ram of dergelijke erin doen.)

Groetjes,
Ikheetzo.

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Eigenlijk niets op aan te merken. Je zou nog voor een pricewatch: Intel Core i3-6300 Boxed kunnen gaan, maar heel veel zul je daar niet van merken. Hij is nét ietsjes hoger geklokt, that's it.

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 15:16
Ik heb gisteren eigenlijk precies hetzelfde systeem in elkaar gestoken in combinatie met een GTX 1050 Ti, met name voor CS:GO en andere 'e-Sports', andere games speel ik eigenlijk niet. Het systeem voelt hartstikke vlot aan en denk dat het een hartstikke goede keuze is voor het budget wat je wilt. Op de geïntegreerde GPU van de i3 zal CS:GO denk ik toch iets minder draaien dus je zou nog kunnen kijken om een GPU toe te voegen, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken. Met een GTX 1050 Ti, draait CS:GO vrijwel alle maps op een constante 200 FPS op Full HD met een mix van medium/high settings.

Echter, voor de toekomst zou je alsnog kunnen overwegen om een i5 te nemen om wat meer future-proof te zijn, mocht je in de toekomst ineens wel willen gamen of wat CPU-intensievere taken moeten doen, heb je daar in ieder geval de mogelijkheid toe. Maar dat is een keuze die je zelf zal moeten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Een i3-6300 lijkt me zonde van het geld, voor die (0,2Ghz?) hoger. Terwijl de turbo clock precies hetzelfde is.
Verder heb ik een beetje gameplays en dergelijke bekeken op youtube en daaruit kan ik halen dat ik CS:GO/minecraft/League op 60FPS op 1080p speel.

i5 Lijkt me ook niet nodig, en kan beter denk over 2/3 jaar weer upgraden.
Denk dat ik eerst dus nog even wacht op Amd zen, (Kaby Lake gaat toch niks innoverends brengen).

Misschien is een SR3 of misschien ligt aan de prijs een SR5 nog wat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:10:
Een i3-6300 lijkt me zonde van het geld, voor die (0,2Ghz?) hoger. Terwijl de turbo clock precies hetzelfde is.
Slechts 100 MHz verschil zit er tussen een 6100 en 6300. Turboclock heeft een i3 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja om voor 100MHz 25,- ongeveer meer te betalen is iets teveel van het goede.

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Ik zou altijd voor minimaal een quad core gaan als je ontwikkelwerkzaamheden doet.
Een i5 dus in dit geval. Is wel stukje duurder (zo'n 70 euro) maar mijn ervaring is dat je dit echt merkt.

Marrik

Pagina: 1