Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojo96
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020
Hallo allemaal!...

Sinds kort heb ik besloten om mijn Samsung Galaxy S6 te verkopen. Nog voor ik deze had, was ik al geïnteresseerd in Xiaomi daar deze een prachtig design hebben en een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben (volgens de meeste reviews ;) ).

Ondertussen ben ik al enkele uren review na review aan het lezen maar ik ben er nog steeds niet uit; welke Xiaomi smartphone is nu de beste? Nu, ik weet ook dat dit afhangt van meerdere factoren.

Persoonlijk viel de Mi Max mij op, vooral omdat deze groot is en het een prachtig design heeft imo. Echter heb ik gelezen dat de bouw hiervan vrij slecht is. De Redmi Note 4 en de Mi5s lijken mij ook degelijke smartphones maar zoals bij iedere smartphone zijn er nadelen.

Graag zou ik jullie mening willen weten.

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via Bojo96 op 25-12-2016 22:30)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:55
Redmi is meer de budgetreeks, niet zozeer een ander merk maar wel een andere categorie.

Vergelijkbaars met de S6 kom je uit op de Mi Mix, Mi 5S of Mi Note 2.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Mi mix en mi Note 2 zijn het recentst. De mi5s is net zo goed.

Redmi is eigenlijk een ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn noob
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 22:49
Heb hier een mi5s en bevalt zeker. gekozen omdat het lekker top notch is en perfect formaatje. Zou echter niet voor de note 4 gaan dat is een downgrade ten opzichte van de s6

Heel simpel om te kiezen wil je een groot scherm ga voor mi max anders voor mi5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojo96
Is de Mi Max beter dan de Galaxy 6? Wil niet achteruitgaan t.o.v. mijn huidige ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Bojo96 schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:15:
Is de Mi Max beter dan de Galaxy 6? Wil niet achteruitgaan t.o.v. mijn huidige ;)
Ja, zit op s7 niveau. Maar is echt HEEL kwetsbaar door de constructie. Maar echt heel erg.

O max, niet mix. De mi note max bedoel je? Die is niet veel beter

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 25-12-2016 21:34 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Redmi is meer de budgetreeks, niet zozeer een ander merk maar wel een andere categorie.

Vergelijkbaars met de S6 kom je uit op de Mi Mix, Mi 5S of Mi Note 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojo96
418O2 schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:33:
[...]

Ja, zit op s7 niveau. Maar is echt HEEL kwetsbaar door de constructie. Maar echt heel erg.

O max, niet mix. De mi note max bedoel je? Die is niet veel beter
Ja ik bedoelde de Max, vind het qua design een van de mooiste smartphone's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojo96
dutchgio schreef op zondag 25 december 2016 @ 21:53:

Vergelijkbaars met de S6 kom je uit op de Mi Max, Mi 5S of Mi Note 2.
Wel het enige dat me tot nu toe weerhoud om de Mi Max aan te schaffen is de bouw ervan. Blijkbaar zijn deze smartphones niet al te stevig gebouwd. Weet jij hier meer over?

De Mi Note 2 is nogal moeilijk vast te krijgen in mijn geval, dus de enige die overblijven zijn de Mi 5, Mi 5s of de Mi Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zelf geen ervaring mee, ik heb een Redmi Note 3 en daar is de bouwkaliteit subliem van, zeker voor die prijsklasse.

Als ik deze review aanhoud, en dat heb ik vaker gelezen, is de bouwkwaliteit bij de Max toch wel wat minder:
productreview: Xiaomi Mi Max Goud review door kanem0chi
Wellicht heeft dat als oorzaak de grootte van het toestel. De Max is ook weer iets minder high-end.

Dan zou je wellicht het beste naar de Mi 5s kunnen kijken.

Houd er overigens wel rekening mee dat het ook 'tweakers' telefoons zijn, als in: zelf flashen om NL taal te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 25-12-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojo96
Nederlands taal hoeft niet perse voor mij dus dat probleem heb ik al niet ;)

Ben momenteel aan het uitmaken of ik de Mi5 neem of de Mi Max. Qua prijskaartje is het een verschil van €100.

Hoogstwaarschijnlijk ga ik de Mi Max nemen. De hamvraag is; is deze minstens even goed als mijn Galaxy S6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat "versus" reviews lezen en de knoop doorhakken lijkt mij.

https://www.google.nl/web...F-8#q=Mi+Max+vs+galaxy+s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojo96
Ik ben er nog steeds niet uit... Ik heb verschillende versuz reviews gelezen maar dan krijg ik meer een overzicht van de specs en daar ken nu niet zoveel van. Er is ook zoveel keuze wat betreft Xiaomi smartphones.

Kan er iemand mij soms een volgorde maken zodat ik een idee heb welke nu beter is dan de andere?

Mi Mix, Mi Max, Mi 5/5s, Redmi Note 3(pro), Note 4, Note 2, Redmi Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45
Ik heb de Redmi 3 pro en mijn zus heeft de Mi max. De Mi max doet kwa afwerking en gevoel niets onder voor de Redmi 3 pro. Sterker nog, hij is sneller en voelt beter aan. Plus het afgeronde scherm geeft direct een meer premium gevoel. Camera werkt ook duidelijk een stuk beter dan in de Redmi 3 pro. Het toestel is dermate goed, dat ik geen meerprijs kan rechtvaardigen naar een Mi5s boven de mi Max.

Dat gezegd hebbende:
Als je echt wilt vergelijken is de Mi5s de directe concurrent voor de Samsung S6. Dat zijn beide premium toestellen, waarbij de Mi Max dat net niet is.

Ik denk dat je je keuze beter kan maken op basis van scherm en toestel grootte. Daar zit wel een stevig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:17

The Wizard

Moderator Mobile
Kick naar MAA

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1