Mijn vriendin en ik willen allebei een nieuwe laptop.
Onze huidige laptops zijn (nu even niets drinken terwijl je dit leest) al jaren de volgende afdankertjes via werk:
Een Dell latitude D610 (2005) en een Dell latitude D520 (2006)
Het is dus een understatement dat ze een beetje heel erg langzaam beginnen te worden en de hardware inmiddels ook steeds meer protesteert. Dus wordt het tijd voor nieuwe.
Ik vind de huidige latitudes te duur qua specs en bovendien voldoen ze niet meer aan onze eisen.
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, office, veel typen, langdurig naar het beeldscherm loensen (veel lezen dus) en af en toe een simpel spelletje (internet)
Vergelijkbaar met een kantoor laptop
Wat zijn must haves / deal breakers?
Onze ogen zijn niet zo goed meer en mijn vriendin heeft soms slechtere fijne motoriek. Daarom zoek ik:
• Touchpad met goede klikknoppen aan de onderzijde
• Goed bereikbare pijltjes toetsen, liefst losse toetsen in dezelfde grootte als de rest. Een apart eilandje is nice to have
• Goed contrast, mat
• DVD-speler, of in ieder geval ruimte om er een interne speler in te zetten
Wat is je budget?
Ongeveer 800-1000 Euro per laptop
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar niet zwaarder zijn dan 2,5 kg
Hij staat vooral aan op schoot. Dus liefst een waar je geen ei op kunt bakken.
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Liefst 15,6 inch, niet kleiner
Vanwege contrast lijkt me een IPS scherm beter. is dit echt zoveel beter als TN terwijl je er recht voor zit?
Minimaal een SSD (-SATA, -M2 maakt me niet uit), extra HDD is nice to have
Verder zijn alle extra's meegenomen.
Wat lijkt je wel wat?
Ik heb in mijn zoektocht meerdere laptops gevonden, maar geen enkele voldoet echt aan alle wensen:
pricewatch: MSI GL62 6QF-632NL
Zeer ruime specs (zelfs wel wat overkill) maar TN scherm.
pricewatch: BTO P•BOOK 15CL70
Lijkt nog het meest op wat ik wil. Gewicht is wel net aan en ik moet er losse een DVD caddy en Windows bij kopen. Heeft DDR3, maar dat maakt voor ons gebruik weinig verschil met DDR4 denk ik.
pricewatch: Medion Erazer X6601 (30020959 NL)
Maar daar staat een review bij, dat de pijltjes toetsen niet handig geplaatst zijn.
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A50-C-1NG
Los eilandje voor de pijltjes toetsen, maar die zijn weer kleiner dan de andere toetsen.
Heeft iemand ervaring hoe deze aanvoelen?
Ik kan dus niet goed kiezen
IPS vs TN, pijltjes toetsen, gewicht, ik kom maar niet tot een aankoop. (Ik neig voorlopig naar de BTO of Toshiba)
Wie heeft goede/slechte ervaring met een van bovenstaande laptops, of weet nog iets veel beters?
Onze huidige laptops zijn (nu even niets drinken terwijl je dit leest) al jaren de volgende afdankertjes via werk:
Een Dell latitude D610 (2005) en een Dell latitude D520 (2006)
Het is dus een understatement dat ze een beetje heel erg langzaam beginnen te worden en de hardware inmiddels ook steeds meer protesteert. Dus wordt het tijd voor nieuwe.
Ik vind de huidige latitudes te duur qua specs en bovendien voldoen ze niet meer aan onze eisen.
Wat ga je met je laptop doen?
Internet, office, veel typen, langdurig naar het beeldscherm loensen (veel lezen dus) en af en toe een simpel spelletje (internet)
Vergelijkbaar met een kantoor laptop
Wat zijn must haves / deal breakers?
Onze ogen zijn niet zo goed meer en mijn vriendin heeft soms slechtere fijne motoriek. Daarom zoek ik:
• Touchpad met goede klikknoppen aan de onderzijde
• Goed bereikbare pijltjes toetsen, liefst losse toetsen in dezelfde grootte als de rest. Een apart eilandje is nice to have
• Goed contrast, mat
• DVD-speler, of in ieder geval ruimte om er een interne speler in te zetten
Wat is je budget?
Ongeveer 800-1000 Euro per laptop
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, maar niet zwaarder zijn dan 2,5 kg
Hij staat vooral aan op schoot. Dus liefst een waar je geen ei op kunt bakken.
Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Liefst 15,6 inch, niet kleiner
Vanwege contrast lijkt me een IPS scherm beter. is dit echt zoveel beter als TN terwijl je er recht voor zit?
Minimaal een SSD (-SATA, -M2 maakt me niet uit), extra HDD is nice to have
Verder zijn alle extra's meegenomen.
Wat lijkt je wel wat?
Ik heb in mijn zoektocht meerdere laptops gevonden, maar geen enkele voldoet echt aan alle wensen:
pricewatch: MSI GL62 6QF-632NL
Zeer ruime specs (zelfs wel wat overkill) maar TN scherm.
pricewatch: BTO P•BOOK 15CL70
Lijkt nog het meest op wat ik wil. Gewicht is wel net aan en ik moet er losse een DVD caddy en Windows bij kopen. Heeft DDR3, maar dat maakt voor ons gebruik weinig verschil met DDR4 denk ik.
pricewatch: Medion Erazer X6601 (30020959 NL)
Maar daar staat een review bij, dat de pijltjes toetsen niet handig geplaatst zijn.
pricewatch: Toshiba Satellite Pro A50-C-1NG
Los eilandje voor de pijltjes toetsen, maar die zijn weer kleiner dan de andere toetsen.
Heeft iemand ervaring hoe deze aanvoelen?
Ik kan dus niet goed kiezen
IPS vs TN, pijltjes toetsen, gewicht, ik kom maar niet tot een aankoop. (Ik neig voorlopig naar de BTO of Toshiba)
Wie heeft goede/slechte ervaring met een van bovenstaande laptops, of weet nog iets veel beters?
500 "The server made a boo boo"