Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 22:30
Ik heb een probleem met het verkrijgen van beeld op mijn monitor (geen HDMI poort, wel DVI) wanneer ik gebruik wil maken van een HDMI kabel met daar aan gekoppeld een HDMI -> DVI Adapter.

De hardware (monitor, kabel, adapter) werkt allemaal. Heb het getest met mijn windows computer en dan doet de monitor het gewoon.

Op de macbook het ik op 2 manieren geprobeerd.

Macbook HDMI poort -> HDMI kabel -> DVI adapter -> DVI poort monitor
Macbook DisplayPort -> DisplayPort/HDMI adapter -> HDMI kabel -> DVI adapter -> DVI poort monitor

Ik heb wel een HDMI -> DVI kabel waarmee het wel werkt, maar die gebruik ik al ergens anders voor. Ik sta op het punt nog zo'n kabel aan te schaffen, tenzij iemand weet wat hier het probleem kan zijn.

Ik ging er vanuit dat er qua signaal geen wezenlijk verschil is tussen een HDMI -> DVI kabel en een HDMI kabel + HDMI -> DVI adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:04

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Er zijn meerdere versies DVI (A/I/D), misschien dat het daarmee heeft te maken. Mogelijk verandert het signaal (bij de DVI adapter) daarom wel naar iets wat een correcte werking verhinderd.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 12:18
Je hebt waarschijnlijk een "dual link dvi" nodig. Hier zijn meer pinnen bedraad wat vooral nodig is voor een scherm met een hogere resolutie dan 1080p

Mini display port naar dual link dvi is nogal prijzig.
HDMI naar dual link dvi is wel goed te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Sepio op 26-12-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou inderdaad gewoon een dvi naar hdmi kabel erbij halen. Dan ben je gelijk klaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Had dit probleem ook op mijn hackintosh. Dagen van troubleshooting in gegaan incl. op hexeditor niveau softwarematig allerlei dingetjes patchen. Uiteindelijk lag het aan de kabel (en niet de convertors); probeer dus eens ander merk. Of inderdaad andere kabel. Heb er nogsteeds een onbevredigend gevoel aan over gehouden waarom het op Windows wel werkt. Maarja het gaat om het eind resultaat (beeld hebben) ;)