Monitor probleem? Asus MG279Q

Pagina: 1
Acties:

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:18
Goedemorgen,

Afgelopen jaar heb ik voor het gamen een nieuwe Asus MG279Q gekocht, prima monitor / juiste resolutie en hele mooie kleuren.

Op dit moment wist ik echter nog niet dat ik zou gaan switchen van videokaart. Eerder dit jaar kocht ik een GTX-1080, welke meer profiteert van G-Sync (dit scherm is Freesync). Nu merk ik echt dat ik met gamen bijv. Fifa 17 last heb van een soort schokken in het beeld. Het is zelf zo erg dat ik na een avondje gamen een soort van last van mijn ogen krijg.

Nu heb ik gister een Playstation 4 Pro gekocht, en aan deze monitor gehangen, en ook hier lijkt dat voor te komen. Nog nadeliger is dat de Playstation het scherm downscaled naar Full HD.

Mijn vraag aan jullie?
Zou het scherm nou niet goed functioneren / instellingen? Of zijn mijn ogen gewoon gewend geraakt aan een 144hz in het verleden, en is dit gewoon normaal?

Wat zou nou de ideale monitor zijn, om zowel met GTX-1080 als met de Playstation Pro de ideale game ervaring te creëren?

http://www.144hzmonitors....est-monitor-ps4-xbox-one/

:)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dat heet screen tearing. Op te lossen met het aanzetten van vsync. Echter dat levert weer input lag op :(. In de ene game is dat meer dan de ander, maar je kunt het proberen.

Met de PlayStation zijn beide adaptieve sync opties niet relevant (niet ondersteund) dus zal je elk scherm kunnen gebruiken. Het is aan de ontwikkelaars om vsync te gebruiken of niet en / of screentearing op andere manieren te onderdrukken. Een stabiele framerate op 60fps is daar een voorbeeld van (tv's zijn tegenwoordig allemaal 60hz native). Loopt een game stabiel op 60fps, de output op 60hz dan is een game meestal vloeiend zonder tearing (consoles). Op pc werkt dat wat anders (vsync vs in game frame limiters etc).

[ Voor 64% gewijzigd door ToFast op 25-12-2016 14:57 ]